دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1394 - 10:14
در دویست و سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر مطرح شد؛

خطوط راه‌آهن بزرگترین مشکل مردم منطقه 17/ پیشنهاد طلایی به پلیس به منظور ارتقاء امنیت در این منطقه

با حضور دبیر شورایاران منطقه 17 مشکلات این منطقه مورد بررسی قرار گرفت و خطوط راه‌آهن بزرگترین مشکل مردم منطقه 17 نامیده شد.
کد خبر : 67545

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در دویست و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران دبیر شورایاران منطقه 17 در صحن علنی شورای شهر حاضر شد تا مشکلات منطقه خود را به سمع و نظر اعضای شورای شهر برساند.


پور عباسی با بیان اینکه منطقه 17 از نظر تراکم جمعیت در وضعیت نامطلوبی به سر می‌برد، اظهار کرد: در منطقه 17، سه ناحیه و 14 محله وجود دارد که در مجموع مساحت آن 822 هکتار تخمین زده می‌شود که از این میزان 240 هکتار را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد.


وی با بیان اینکه در این منطقه 300 هزار نفر زندگی می‌کنند، افزود: 81 هزار خانواده در منطقه 17 زندگی می‌کنند و به طور کلی در این منطقه 14 سرای محله، 63 بوستان، سه ایستگاه آتش‌نشانی، 9 مجموعه ورزشی، 34 مجموعه فرهنگی وجود دارد. همچنین از مجموع هزار و 20 مسجد شهر تهران 164 باب مسجد در منطقه 17 استقرار یافته است. در این منطقه بیش از چهار هزار خانواده شهید زندگی می‌کنند.


وی یکی از معضلات مردم این منطقه را معابر با عرض یک و نیم تا سه متر عنوان و اضافه کرد: خانه‌ها در این منطقه بعضا 45 متری هستند و در هر خانه سه خانوار زندگی می‌کنند.


دبیر شورایاری منطقه 17 با بیان اینکه شبکه ترافیکی در این منطقه ناکارآمد است، توضیح داد: ناکارآمد بودن شبکه ترافیکی باعث شده ترافیک به داخل کوچه‌ها بیاید.


پورعباسی خط راه‌آهن تهران - اهواز و تهران- تبریز را بزرگترین مشکل مردم این منطقه دانست و افزود: این خطوط راه‌آهن محله‌های ما را از یکدیگر جدا کرده و مشکلات عدیده‌ای را برای ما به وجود آورده است.


به گفته دبیر شورایاری منطقه 17 خانه‌ها در این منطقه در مجاورت گاراژ‌ها، پارکینگ‌ها و صنایع فنی ساخته‌ شده ‌اند و مردم منطقه از لحاظ اقتصادی وضعیت نامطلوبی دارند و این منطقه تقریبا مهاجرپذیر است.


وی با بیان اینکه منطقه 17 از لحاظ زلزله بسیار آسیب‌پذیر است، توضیح داد: به دلیل عدم استقبال سرمایه‌گذاران و کاهش صدور پروانه ساخت در این منطقه منابع شهرداری کفایت لازم را ندارد.


پورعباسی از اعضای شورای شهر درخواست کرد به دلیل ازدحام بیش از حد در خط سه متروی تهران و حضور خانوارهای کارگر در این منطقه زمان ورود و خروج قطارها به خط سه متروی تهران کاهش پیدا کند.


شاکری: خطوط قطار باید به حریم شهر منتقل شود


پس از ارائه گزارش دبیر شورایاری منطقه 17 رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز گزارشات شورایاران به بلوغ نزدیک شده است و باید خواسته‌های شورایاران در برنامه مدیریت شهری آورده شود، اظهار کرد:مردم منطقه 17 و 18 سالهای طولانی است که از عبور خط آهن رنج می‌برند اگر چه شهرداری منطقه را لایه روبی و ساماندهی کرده است اما ما تا به امروز چندین جلسه با راه‌آهن داشته‌ایم و آقای دنیامالی موضوع انتقال راه آهن از این منطقه را پیگیری کرده اما این پیگیری‌ها نتیجه‌ای نداشته است.


اقبال شاکری از مدیران راه‌آهن تقاضا کرد تا دو پیشنهاد شورای شهر را بررسی کرده تا منطقه 17 ساماندهی شود.


شاکری همچنین گفت: خطوط راه‌آهن در منطقه 17 باید به پایانه‌های حریم شهر منتقل شود.


دبیر: تمهیدات ویژه در بودجه سال 95 برای منطقه 17


علیرضا دبیر،رئیس کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه شورایاران منطقه 17 افرادی صالح هستند،خطاب به شهردار منطقه گفت: آقای محمدزاده،‌ در جمهوری اسلامی نشان داده شده مدیر باید مردمی باشد تا موفقیت حاصل شود. در منطقه 17 افراد با گرایشات خاصی زندگی می‌کنند و هر کدام از آنها ادبیات خاص خود را دارند اما متأسفانه در جریان خاکسپاری شهدا در منطقه شما اتفاقاتی افتاد که من همین جا از شما می‌خواهم بیشتر با مردم باشید.


به گفته وی در بودجه سال 95 برای خدمات شهری وضعیت عمرانی فرهنگی در این منطقه اعتبار مناسبی در نظر گرفته شده است.


همچنین دبیر تاکید کرد:باید وضعیت امنیت در این منطقه مورد تجدید نظر قرار گیرد.


حقانی: خدمات شهری نامطلوب معضل منطقه 17


در ادامه محمد حقانی با بیان اینکه وضعیت خدمات شهری و زیرساخت‌های شهری در مناطق جنوبی به خصوص منطقه 17 بسیار نامناسب است،‌عنوان کرد: در برنامه دوم در نظر داشتیم تا سرانه فضای سبز از 3/5 متر به 7 مترمربع برسد.


رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران از شهردار منطقه سوال کرد: در این مدت برای توسعه فضای سبز چه اقداماتی صورت گرفته است و از شهردار خواست در این باره گزارشی را ارائه دهد.


دنیامالی: شهرداری به جای زمین راه‌آهن تهاتر انجام می‌دهد


پس از صحبت‌های حقانی احمددنیا مالی،رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با اشاره به جلساتی که طی این مدت با مدیران راه‌آهن داشته‌اند، توضیح داد: این جلسات با حضور کارشناسان راه‌آهن و شهرداری انجام شد و قیمت زمین‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت چون این زمین‌ها کاربری ندارند عددی که کارشناسان شهرداری قیمت‌گذاری کرده‌اند نازل بود اما مدیران راه آهن مدعی بودند زمانی که پروژه را اجرا می‌کردند در نظر داشتند تا پول پروژه را از محل درآمدها تأمین کنند.


رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری پولی ندارد تا به راه‌آهن بدهد، اضافه کرد: اعداد و ارقام قیمت‌ها از طرف شهرداری و راه‌آهن در حال نزدیک شدن به یکدیگر است اما شهرداری به دلیل اینکه اعتبار لازم را ندارد تا به شرکت راه‌آهن بدهد حاضر است تهاتر انجام شود.


سه پیشنهاد مسجدجامعی به راه‌آهن و شهرداری تهران


احمد مسجدجامعی نیز با بیان اینکه بیشترین مشکلات مردم در منطقه 17 مسئله تراکم جمعیت است، گفت: اگر زمین راه‌آهن آزاد شود و ما بخواهیم از این زمین جز برای فضای سبز و خدمات شهری استفاده کنیم به طور حتم مشکلات تراکم جمعیت در این منطقه دو چندان می‌شود.


وی با بیان اینکه مسئولین راه‌آهن مدعی‌اند انتقال خطوط به راه‌آهن به زیر زمین برای آنها بسیار هزینه‌بر بوده و است و آخوندی وزیر راه و شهرسازی بر این موضوع تأکید دارد، اضافه کرد: مبلغی که باید در این باره به راه‌‌آهن داده شود 600 میلیارد تومان بوده است که من پیشنهاد می‌کنم در بودجه سال 95 این موضوع مدنظر قرار گرفته شود همچنین بنابه پیشنهاد شهردار تهران می‌توان از این خطوط برای ساخت مترو استفاده کرد که به طور حتم هزینه کمتری را در بر دارد. در آستانه بسته شدن بودجه پیشنهاد می‌کنم تا روی این زمین جز ساخت و ساز خدمات شهری و فضای سبز اقدام دیگری انجام نشود.


پیشنهاد طلایی به پلیس تهران بزرگ برای برقراری امنیت در منطقه 17


در ادامه مرتضی طلایی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران پس از تذکرات اعضای شورای شهر در خصوص معضلات و مشکلات منطقه 17 در خصوص تعیین تکلیف وضعیت ستون‌های بزرگراه نواب گفت: سالیان سال است ستون‌هایی در این بزرگراه سر بیرون آورده‌اند که تعیین تکلیف نشده‌اند و باید به وضعیت آنها رسیدگی شود.


وی با بیان اینکه 5 حمام در منطقه 17 وجود دارند که متروکه شده و مشکلاتی را برای مردم منطقه 17 به وجود آورده‌ است، عنوان کرد: این بهترین فرصت است تا با یک قیمت مناسب این حمام‌ها را به سرانه مورد نیاز فرهنگی، ورزشی و اجتماعی تبدیل کنیم.


وی همچنین خواستار جمع‌آوری کارگاه متروی خط 3 در منطقه 17 شد زیرا مشکلاتی را برای پیاده‌راه حد فاصل هلال احمر و تونل به وجود آورده است.


طلایی همچنین گفت: 4 هزار خانواده شهید در این منطقه زندگی می‌کنند که برای انجام امور اداری خود باید به مناطق دیگری مراجعه کنند از بنیاد شهید می‌خواهم دفتری را در این منطقه استقرار دهد همچنین این منطقه از روشنایی لازم برخوردار نیست و این موضوع مشکلات امنیتی را به وجود آورده است.


وی با بیان اینکه امنیت در این منطقه دچار مشکل است به صدور مجوز پلیس افتخاری توسط ستاد کل نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری آماده است تا با بودجه سه میلیارد تومانی و با کمک شهرداری در مناطق کیوسک‌هایی را تهیه کرده تا نیروهای داوطلب مردمی به عنوان پلیس افتخاری در آن جا مستقر شده تا امنیت افزایش پیدا کند.


همین طور طلایی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: بافت فرسوده در طرح تفصیلی شهری باید مورد بازنگری قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته