تولیدکنندهای که با یک دست چند هندوانه برمیدارد!/ از اشتغالزایی تا تولید محصولات ساختمانی
عظیم عظیمی در حاشیه رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی «عصر امید» در مصلای تهران در گفتوگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا اظهار کرد: شرکت عصر معماران جنوب از پهنه سیستان و بلوچستان بوده که از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را آغاز کرده و تقریباً یک شرکت هلدینگ است که در قالب راه، ساختمان و تأسیسات فعالیتهای مختلفی ازجمله بازاریابی، تبلیغات، تولید، اجرا و فعالیتهای پیمانکاری انجام میدهد.
وی اضافه کرد: بخشها و کارخانجات مختلفی در زاهدان وجود دارند، در حالی که سیستان و بلوچستان از لحاظ صنعت استان فقیری است و با این شرایط موفق شدیم با شرکت عصر معماران جنوب اشتغال زیادی ایجاد کنیم.
بیشتر بخوانید:
انعقاد ۱۰ قرارداد پژوهشی دانشگاه آزاد خراسان شمالی در رویداد عصر امید
طراحی، ساخت و تولید انواع گریس خاص و پیچیده صنعتی
انعقاد ۷ تفاهمنامه دستاورد دانشگاه آزاد لنجان از نمایشگاه عصر امید
مدیرعامل شرکت عصر معماران جنوب که زیرنظر دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان فعالیت میکند با بیان اینکه دارای یک کارخانه رنگ در زاهدان هستیم، متذکر شد: این کارخانه رنگ طوری تعبیه شده که قادر است دانشجویانی که در رشتههای مختلف از جمله عمران، شیمی، صنایع و ... تحصیل میکنند به کار بگیرد و این ظرفیت مهیا شده که برای فارغالتحصیلان دانشگاهی شغل ایجاد شود.
عظیمی عنوان کرد: از دیگر فعالیتهای ما تولید در و پنجره UPVC، ظروف یکبار مصرف، پاکت و پلاستیک است که در کارخانههای مختلفی تولید میشوند و این محصولات را به سراسر کشور عرضه میکنیم.
جزئیات تولید محصول PM (پهنه آموزشی مدیریت پروژه)
وی درباره اینکه چه تعداد نیرو در شرکت عصر معماران جنوب دارید؟ بیان کرد: در اوقات پیک کاری در ساختمانسازی و خطکشیها ۳۰۰ نیرو مشغول فعالیت هستند و این شامل آغاز و پایان قرارداد نیروها میشود.
مدیرعامل شرکت عصر معماران جنوب تشریح کرد: دیگر فعالیت ما در حوزههای حقوقی، مالیاتی، دارایی و ... است و در این راستا میتوانیم تجربیات خود را در اختیار سایر شرکتها قرار دهیم تا مشکلاتشان کمتر شود و بتوانند با خیال راحتتر و آرامش بیشتر به صنعت و تولید ادامه دهند.
عظیمی تبیین کرد: محصولی که با آن در نمایشگاه «عصر امید» حضور پیدا کردیم PM باک نام دارد، PM باک یعنی Program Management Book & Knowledge (پهنه آموزشی مدیریت پروژه).
وی یادآور شد: ۴۰۰ شرکت بزرگ تولیدی و صنعتی از سراسر جهان (ایزو) مرامنامهای در قالب یک بسته پیشنهادی ارائه کردهاند که «پی.ام.باک» نام دارد و در آن عنوان کردهاند که میتوان پروژهها را بر مبنای «پی.ام.باک» مدیریت کرد تا بیشترین بهرهوری و کمترین آسیب به پروژهها وارد شود.
مدیرعامل شرکت عصر معماران جنوب توضیح داد: «پی.ام.باک» بر ۱۲ اصل صداقت، اعتمادسازی، احساس مسئولیت، رهبری و ... استوار است و تبصرههای مختلفی دارد و وقتی مکتب «پی.ام.باک» مدنظر خود را بررسی میکنیم به این نتیجه میرسیم که همه آن چیزهایی که مکتب ما در مدیریت پیشرفته مدنظر دارد در مجموعه ۴۰۰ شرکتی آمده که البته منافاتی با مکتب ما ندارد و دنبال بومیسازی «پی.ام.باک» هستیم.
عظیمی تبیین کرد: ایزوی «پی.ام.باک» متعلق به مؤسسه پی.ام.آی آمریکاست؛ اما قصد داریم با بومیسازی و منطقهای کردن «پی.ام.باک» آن را در کشورهای خاورمیانه سیستماتیک کنیم.
وی با بیان اینکه ایزوی «پی.ام.باک» نمونه داخلی ندارد و فقط ما انجام میدهیم، ادامه داد: نمایشگاه «عصر امید» فرصت بسیار مناسبی بود تا نخبگان و ایدهپردازان دستاوردهای خود را در حوزه فناوری به معرض نمایش بگذارند و انسان باید تبحر و مهارت داشته باشد تا از آب ماهی بگیرد و امکانات بدون مهارت فایدهای ندارد.
برخی قادرند از مس طلا بسازند
مدیرعامل شرکت عصر معماران جنوب تشریح کرد: برخی قادرند از مس طلا بسازند و برخی نیز اگر هزاران طلا داشته باشند همه را بر باد میدهند؛ بنابراین هرکس بنا به مهارت و تخصص خود از کوچکترین رویداد میتواند بهترین استفاده را ببرد.
عظیمی تشریح کرد: مسئولان بالاخره وامهایی در اختیار میگذارند و حمایتهایی میکنند؛ اما باید بپذیریم که «کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من.»
وی تشریح کرد: در صورتی که با یک فرد صحبت کنیم و اطلاعات مناسبی به او بدهیم، مطمئناً هر مسئولی باشد جذب ما میشود؛ اما وقتی ما اطلاعات، معلومات، قدرت بیان و تبلیغ نداشته باشیم، هر کاری کنیم آب در هاون کوبیدن است؛ چراکه این موارد علم، تخصص و مهارت نیاز دارد.
مدیرعامل شرکت عصر معماران جنوب تشریح کرد: در چند کارخانه مختلف مشاور هستم و براساس تجربه میگویم مشکلی که در صنعت داریم آن است که متخصص دارند، زحمت میکشند، زمین میگیرند، بنا را تأسیس میکنند، تجهیزات میآورند، کارگر استخدام میکنند؛، اما بازار ندارند.
عظیمی تأکید کرد: یعنی فکری که باید ابتدا بکنند آخر میکنند، به همین دلیل با مشکل و شکست مواجه میشوند؛ بنابراین برای ساخت هر محصول باید ابتدا بازار آن مشخص شده باشد و بازاریابی نیز فنون خاص و آموزش دارد و با حمایتی که دانشگاه آزاد اسلامی انجام میدهد، آموزشها به سرانجام میرسد و مدیران واحدها و شرکتهای دانشبنیان فرامیگیرند که چگونه گلیمشان را از آب بیرون بکشند.
به گزارش آنا، رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» بهمنظور معرفی تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیتهای حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسبوکارهای نوپا و دانشبنیانی و فرصتی برای اشتغال دانشجویان در چهلمین سالگرد راهاندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارتآپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق از هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در مصلای تهران برگزار شد.
انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/
انتهای پیام/