دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد عنوان کرد

آموزش عمومی و مهارتی، دو ماموریت مهم سما

معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد به آموزش‌های عمومی و آموزش‌های مهارتی به عنوان دو ماموریت مهم سما پرداخت و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی ماموریت آموزش عالی را در کشور عهده‌دار است و سما نیز به عنوان بخشی از دانشگاه آزاد دو ماموریت مهم آموزش عمومی و آموزش مهارتی را بر عهده دارد.»
کد خبر : 66177

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمود مدرسی در همایش کودک و نوجوان و آموزه‌های خاص که با حضور آرش رمضانی فوق دکترای اختلالات جنسی و خانواده درمانی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران، مدیران مدارس سما و جمع زیادی از اولیای دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه اول و دوم سما مشهد برگزار شد، با تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدا، با بیان اینکه بخش آموزش‌های مهارتی در کشور، متولی ویژه‌ای ندارد، اظهار کرد: «ادارات کل فنی و حرفه‌ای سعی دارند بیشتر زمینه اشتغال را فراهم کنند، بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی با جداکردن بخش مهارت ورزی سعی دارد قدمی در بخش مهارت بردارد و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما این رسالت اصلی را بر عهده دارند.»


وی در بخش آموزش‌های عمومی، سما مشهد را مجموعه‌ای وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی دانست که با اصول علمی مدرسه داری می‌کند و ۳۱۰۰ دانش آموز را در قالب پنج مجتمع آموزشی ساماندهی و مدیریت می‌کند.


مدرسی اصول و مبانی تعلیم و تربیت را برگرفته از تحقیقات و پژوهشهایی دانست که در زمینه‌های مختلف جامعه‌شناسی و روان‌شناسی و سایر زمینه‌ها صورت گرفته است.


رمضانی: والدین به عنوان پدر و مادر باید ابتدا دید خود را نسبت به جنبه جنسی رشد کودک باز کنند و آن را به عنوان یکی از جنبه‌های مهم رشد در کودک بپذیرند تا بتوانند با برخورد صحیح با کودک زمینه اختلالات جنسی را در کودک کاهش دهند و مدرسه نیز در این باره نقش اساسی دارد

وی نقش والدین در انتقال این اصول و مبانی به دانش آموزان را نقش کلیدی و اساسی خواند و به موضوع اصلی همایش یعنی تربیت جنسی کودکان و نوجوانان پرداخت و رسالت‌های خانواده و مدرسه را در این رابطه یادآور شد.


مدرسی، برقراری ارتباط صحیح دانش آموز با همسالان خود، قبول اجرای نقش اجتماعی دانش آموز به عنوان جنس مذکر یا مونث و آمادگی برای ازدواج و تشکیل خانواده را از جمله اصول دوره نوجوانی و بلوغ دانست که خانواده و مدرسه وظیفه مهمی دارند در این موارد نقش خود را به نحو احسن انجام دهند.


وی افزود: «انتظار است به اصول مربوط به مسائل جنسی در کودکان و نوجوانان، به طور عالمانه توجه کنیم تا با شناخت و پیشگیری از اختلالات جنسی زمینه رشد صحیح مسائل جنسی را در فرزندانمان فراهم کنیم و والدین هم در این زمینه به مدیران و مربیان مدارس ما کمک کنند تا مدارس نقش خود را در این زمینه به درستی ایفا کنند.»


رمضانی فوق دکترای اختلالات جنسی و خانواده درمانی نیز به عنوان سخنران اصلی در روز اول این همایش در جمع اولیای دانش آموزان مدارس ابتدایی سما مشهد، از تربیت جنسی کودکان به عنوان یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های اصلی والدین یاد کرد.


آرش رمضانی با بیان اینکه اولین مسئول رشد جنسی کودک، خط اول تعلیم و تربیت یعنی خانواده است افزود: «والدین به عنوان پدر و مادر باید ابتدا دید خود را نسبت به جنبه جنسی رشد کودک باز کنند و آن را به عنوان یکی از جنبه‌های مهم رشد در کودک بپذیرند تا بتوانند با برخورد صحیح با کودک زمینه اختلالات جنسی را در کودک کاهش دهند و مدرسه نیز در این باره نقش اساسی دارد.»


عضو هیات علمی پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی تهران، در روز دوم همایش که در جمع اولیای دانش آموزان مدارس دوره‌های اول و دوم متوسطه سما مشهد سخن می‌گفت، تحقیقی که هفت سال پیش در سطح دبیرستان‌های پسرانه تهران انجام شد را یادآور شد و افزود: «در این تحقیق مشخص شد که از هر سه پسر دبیرستانی یکی از آنها رابطه جنسی کامل داشتند، بنابراین تمایلان جنسی در نوجوانان شدت بیشتری دارد.»


رمضانی باتوجه به رفتارهای پرخطر جنسی در نوجوانان، اصول مشاوره و چگونگی صحبت با نوجوانان را به والدین یادآور شد.


زمان پایانی این همایش‌، به بیان پرسش و پاسخ درباره اختلالات جنسی کودکان و نوجوانان اختصاص یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته