دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1401 - 17:13
صالحی امیری در بازدید از فدراسیون اسکیت خبر داد:

۲ ورزشکار به ترکیب ۶ نفره اسکیت در مسابقات هانگژو اضافه می‌شود

رئیس کمیته ملی المپیک در بازدید از فدراسیون اسکیت از اضافه شدن دو ورزشکار به ترکیب شش نفره این تیم برای اعزام به بازی‌های آسیایی خبر داد.
کد خبر : 652111
صالحی امیری

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون اسکیت، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به همراه پیمان فخری سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین و نصرالله سجادی از فدراسیون اسکیت بازدید کردند.


صالحی امیری در این بازدید اظهار داشت: حضور هنرجو در مسیر تحول این رشته یک نقطه عطف است، سال‌ها خاک اسکیت را خورده و می‌تواند به نیازها پاسخ دهند.


رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه اسکیت رشته جذابی به ویژه برای بانوان است، خاطرنشان کرد: محدودیت‌های دیگر رشته‌ها در اسکیت نیست، فعالیت این رشته هزینه زیادی هم نمی‌خواهد، باید تلاش کرد به ویژه در بخش بانوان باید توجه و سرمایه گذاری زیاد باشد.


وی همچنین به درخواست مطرح برای افزایش نمایندگان اسکیت در بازی‌های آسیایی پاسخ مثبت داد و گفت: ۲ ورزشکار به ترکیب ۶ نفره ای که بیش از این برای اعزام مصوب شده بود، اضافه خواهد شد.


وی افزود: در مورد تجهیزات نیز در جلسه‌ای که برای بودجه دارید، در مورد آن هم صحبت کنید. البته من دخالت نمی‌کنم و با سجادی و فخری باید به توافق برسید و هر آنچه تصمیم گرفته می‌شود را به من اعلام می‌کنند و ترتیب اثر می‌دهم البته این توافق تا بازی‌های آسیایی است و پس از آن دوباره تصمیم‌گیری خواهیم کرد. شخصا به آینده اسکیت خوش بین هستم البته باید از نفرات قبلی هم قدردان بود.


رئیس کمیته ملی المپیک همچنین در مورد بودجه فدراسیون اسکیت گفت: تا پایان فروردین ماه بودجه بسته می‌شود، طی روزهای آینده نمایندگان فدراسیون نشستی با سجادی و فخری داشته باشید تا در این زمینه تصمیم گیری شود. شخصاً به آینده اسکیت امیدوار هستم، قدردان مسئولان گذشته هستیم اما به آینده خوشبینم، هنرجو خیلی جدی کارش را شروع کرده است، فلسفه آمدن ما این است که بگوییم کنار شماییم. حمایت وظیفه ذاتی است، ماهیانه با ستاد فنی ما جلسه داشته باشید، هر تصمیمی در این ستاد مصوب شود، انجام می‌دهیم.


در ادامه صالحی امیری، نصراله سجادی و پیمان فخری از اردوی تیم‌های ملی آقایان و بانوان اسکیت سرعت بازدید کردند.


در این بازدید رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خدا قوت و خسته نباشید به کادر فنی و ملی پوشان اظهار کرد: همه تلاش خود را برای حمایت شما در بازی‌های هانگژو به کار خواهیم بست.


گفتنی است در این بازدید از سوی فدراسیون اسکیت تابلو پیراهن تیم ملی اسکیت سرعت به موزه ورزش کشور اهدا شد.


همچنین مجید هنرجو رئیس فدراسیون اسکیت در این بازدید گفت: چهار رشته ما در بازی‌های آسیایی حضور خواهند داشت. دو رشته ما حتما مدال خواهند گرفت اما رنگ آن را نمی‌گویم چون کشورهای دیگر هم بیکار نیستند و کار می‌کنند. ما هر روز چک می‌کنیم که رقبا چه رکوردهایی دارند اما نظرمان این است که امکان گرفتن مدال وجود دارد.


وی در مورد مشکلات ورزشکاران اسکیت بیان کرد: مشکل ورزشکاران ما تجهیزات است و با آنها صحبت کنید این را می‌گویند و مصرف چرخ آنها بسیار بالا است. ما در بخش سرعت می‌خواهیم از دو بازیکن رده بالای جهان استفاده کنیم که کنار بازیکنان ما باشند تا رقابت ایجاد شود. ما کارهای اداری آن را انجام می‌دهیم و از کمیته‌ ملی المپیک کمک می‌گیریم. مذاکره‌ای با مربی کلمبیا هم داشتیم که دو، سه هفته به ایران بیاید و اعلام کرده آموزش‌هایی را به مربیان ایرانی می‌دهد. زمینی که داریم رنگ ندارد و باید رنگ شود که با زمین‌هایی که مسابقه می‌دهیم، همخوانی داشته باشد.


رییس فدراسیون اسکیت ادامه داد: در حال حاضر روی دو رشته ای که در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور دارند متمرکز شده‌ایم و همه سعی خود را می کنیم تا دو رشته در این بازی‌ها مدالی خوش رنگ بگیرند.همچنین در اصفهان نیز رشته فری استایل در حال آمده سازی است.


وی افزود:در نظر داریم دو اعزام برون مرزی یکی برای فری استایل و یکی برای رشته سرعت داشته باشیم همچنین ۴ مرحله اردو به میزان ۱۰ روز که ممکن است یک هفته در میان برگزار شود تا قبل از بازی های اسیایی برگزار خواهیم کرد.


وی با بیان اینکه شناخت خوبی از تمامی رقیب‌هایمان داریم اظهار داشت: همچنین در نظر داریم از مربی خارجی نیز استفاده کنیم تا در کنار مربی های داخلی کار کنند. ۲۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در اسکیت داریم همچنین رشته برد المپیکی شده و تنها رشته المپیکی ما است اما برای ان زیر ساختی وجود ندارد .


همچنین نصیری نایب رئیس فدراسیون در این بازدید گفت: رشته اسکیت در کشور ما یک فرصت است و در بعد همگانی و قهرمانی جا باز کرده و نیاز به نگاه ویژه کمیته المپیک و وزارت ورزش دارد.


در ادامه مریم وفاخواه، نایب رئیس بانوان اسکیت نیز توضیح داد: اسکیت رشته‌ای است که زنان زیادی در آن فعالیت دارند. دختران برای بازی‌های آسیایی نیاز به اردوها و مسابقات تدارکاتی در خارج از کشور دارند و اگر این نیازها برطرف شود، شانس کسب مدالشان بیشتر می‌شود. همچنین نیاز به مربی خارجی دارند. امیدوارم توجه ویژه‌ای به این رشته شود.


حمید رضا بخارایی دبیرکل فدراسیون اسکیت نیز بیان داشت: با توجه به جامعه آماری بالایی که این رشته دارد با مدال آوری در هانگژو می توانیم به جایگاه اصلی این ورزش دست پیدا کنیم و این مدال تحولی در اسکیت کشور به جا خواهد گذاشت.


انتهای پیام/۱۱۹


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته