دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جشنواره امامت و مهدویت/ اکرامی:

ترویج مهدویت تزریق امید به جامعه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ترویج مهدویت تزریق امید به جامعه است، اظهار کرد: اعتقاد به منجی در روح همه ادیان به‌ویژه ادیان ابراهیمی وجود داشته است تا بشر به پایان ظلم امیدوار باشد.
کد خبر : 643118
نشست یک روز زیر باران

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از یاسوج، رحیم اکرامی در نشست «یک روز زیر باران» به میزبانی دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ترویج مهدویت تزریق امید به جامعه است، اعتقاد به منجی در روح همه ادیان به‌ویژه ادیان ابراهیمی وجود داشته است تا بشر به پایان ظلم امیدوار باشد.(بیشتر بخوانید)


رئیس دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در این امیدبخشی پیشتاز شده تا جوانان دانشجو به آینده امیدوارتر از پیش باشند.


وی با تشکر از اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان به دلیل شرکت در همایش یک روز زیر باران با موضوع توحید و سبک زندگی منتظران در دانشگاه آزاد یاسوج بیان کرد: به ابتکار دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۳ رجب تا ۱۵ شعبان برنامه‌های مفصلی با موضوع «مهدویت» و عنوان «چله‌ مهدوی» در سراسر کشور برگزار می‌شود و دبیرخانه مهدویت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز نخستین برنامه خود را با عنوان «یک روز زیر باران» برگزار می‌کند.


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تلاش دارد با ترویج و توسعه فرهنگ مهدویت، روحیه‌ امید را در جامعه تقویت کند، موضوعی که مورد توجه خاص مقام معظم رهبری است. ترویج فرهنگ مهدویت در استان کهگیلویه و بویراحمد از اولویت‌های ماست.


ترویج مهدویت تزریق امید به جامعه است


صدور انقلاب یعنی مقدمه‌سازی جهانی برای ظهور امام زمان(عج)


نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز تأکید کرد: صدور انقلاب یعنی مقدمه‌سازی جهانی برای ظهور امام زمان(عج) و این آن چیزی است که حضرت امام(ره) برای آن تلاش کرد.


حجت‌الاسلام مسعود داستار در این همایش بیان کرد: یکی از وجوه متمایزکننده دانشگاه آزاد اسلامی از سایر دانشگاه‌ها این است که به‌صورت شبکه‌ای به بحث فرهنگ و نهادینه‌کردن مباحث دینی و فرهنگی اهمیت می‌دهد و مباحث قرآنی و دینی را به یک گفتمان تبدیل می‌کند و آن را برای قاطبه مخاطبان عرضه می‌دارد.


وی اضافه کرد: در همین راستا کار زیبایی که در دانشگاه آزاد آغاز شده در تقارن زیبای دو نیمه شعبان در سال جاری و با ابتکار دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۰ به‌عنوان سال «مهدوی» و از ۱۳ رجب تا ۱۵ شعبان برنامه‌های مفصلی با موضوع «مهدویت» و عنوان «چله‌ مهدوی» در سراسر کشور برای دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شده است که این موضوع در ترویج و توسعه فرهنگ مهدویت نقش بسزایی خواهد داشت.


ترویج مهدویت تزریق امید به جامعه است


نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به آیه ۵۵ سوره نور که خداوند متعال در قرآن می‌فرماید «خداوند به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند، وعده داده است که به یقین، خلافت روی زمین را به آنان خواهد داد، همان‌گونه که به پیشینیان آنها خلافت بخشید و دین و آیینی را که برای آنان پسندیده، بر ایشان پابرجا و ریشه‌دار خواهد ساخت و ترس‌شان را به امنیت و آرامش مبدل می‌کند، [به‌گونه‌ای] که فقط مرا می‌پرستند و چیزی را همتای من قرار نخواهند داد. و کسانی که پس از آن کافر شوند، آنها همان فاسقانند»، توضیح داد: این یک وعده محقق الهی است.


داستار ادامه داد: با توجه به کلام حق که می‌فرماید «همانا خداوند وعده خود را تخلف نمی‌کند». این امر قطعی است و هیچگونه شکی نیست که خلافت به مؤمنین و کسانی که کارهای شایسته انجام می‌دهند، می‌رسد. کسانی که بتوانند ایمان خود را حفظ کنند و در آخرالزمان بر عمل صالح و کارهای شایسته خویش باقی بمانند؛ چراکه حفظ ایمان در آخرالزمان به گوی آتشینی در دست تشبیه شده است که به آسانی و به‌راحتی نمی‌توان آن را نگه داشت و فقط راسخون در دین قادر به حفظ اعتقاد و ایمان خویش هستند.


وی یادآور شد: در این عصر و دوره آخرالزمانی اسباب تعارض، تضاد و تزاحم با ایمان فراوان شده است. روایات آخرالزمانی و مهدوی مشخص می‌کند که در دوره آخرالزمان انسان باایمان از خانه خارج و بدون ایمان به خانه برمی‌گردد؛ برعکس این مطلب هم وارد شده است، شخص باایمان وارد خانه شده و در یک شبانه‌روز ایمان خود را از دست می‌دهد. ایمان در افراد قطعه قطعه می‌شود، پازلی می‌شود، ایمان در بعضی افراد شاید دریا هم باشد؛ ولی عمقی ندارد، عمق کم است، عمق‌بخشی به ایمان در آخرالزمان به حداقل رسیده است.


نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآوری کرد: خاصیت ایمان‌های مجازی و معارف مجازی این است. سؤال این است چه‌قدر معارف مهدوی و اهل بیتی در دسترس ما قرار می‌گیرد؟ و ما چه‌قدر از معارف حقیقی و ناب استفاده می‌کنیم و بهره می‌بریم و به ایمان خود عمق می‌دهیم؟ امام زمان(عج) وقتی تشریف می‌آورند و ظهور می‌کنند که چهار شرط رهبر، مکتب، یاران و آمادگی عمومی ایجاد شده و مهیا باشد، جهان باید تشنه ظهور یک منجی باشد تا ظهور صورت پذیرد و مردم جهان راغب یک منجی شود تا ایشان ظهور کنند.


ترویج مهدویت تزریق امید به جامعه است


داستار در تفسیر این آیه نورانی بیان کرد: خداوند متعال وعده داده است که مسلمانان بعد از تحمل شدائد و سختی‌ها و پایداری در ایمان راسخ و انجام عمل صالح ترس و ناامنی ایشان به امنیت و آرامش تبدیل خواهد شد و همان‌گونه که اشاره شد، این یک وعده محقق الهی است که خلافت روی زمین به مؤمنین خواهد رسید و این امر با ظهور حجت حق و صاحب‌العصر و الامر والزمان صورت خواهد گرفت. در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با پیروز شدن انقلاب اسلامی در سال ۵۷ کسی به نام روح‌الله الموسوی الخمینی آمد و بار دیگر معنویت را مطرح کرد.


وی افزود: امام(ره) حاکمیت بر مبنای دین و ایدئولوژی بر مبنای نظام ولایت فقیه را مطرح کرد. صدور انقلاب یعنی اینکه ما وظیفه داریم آرمان‌ها و فرهنگ امام را به تمام دنیا صادر کنیم. صدور انقلاب یعنی مقدمه‌سازی جهانی برای ظهور امام زمان و این آن چیزی است که حضرت امام برای آن تلاش کرد.


نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به زیارت جامعه کبیره گفت: در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم «بِکُمْ فَتَحَ الله وَ بِکُمْ یَخْتِمُ وَ بِکُمْ یُنَزِّلُ الْغَیْثَ وَ بِکُمْ یُمْسِکُ السَّماءَ أَنْ تَقَعَ عَلَی الْأَرْضِ إِلّا بِإِذْنِهِ وَ بِکُمْ یُنَفِّسُ الْهَمَّ وَ یَکْشِفُ الضُّرَّ؛ خداوند [عالم وجود را] به شما آغاز کرد و به شما نیز ختم می‌کند و به‌واسطه شما، باران را فرو می‌ریزد و به‌واسطه شماست که آسمان را از اینکه بر زمین افتد [جز به اذن او] نگه می‌دارد و به‌واسطه شما، اندوه را می‌زداید و سختی را برطرف می‌کند.»


داستار تأکید کرد: وجود یا خلافت الهی یا همه خوبی‌ها و خیراتی که بر عالم سرازیر می‌شود، به‌واسطه پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است. هستی به‌خاطر آن بزرگواران آفریده شده است؛ زیرا اگر آنها نبودند، خداوند آسمان و غیر آن را نمی‌آفرید. «بِکُمْ یَخْتِمُ»؛ یعنی اینکه دولت و حکومت ائمه اطهار آخرین دولت و حکومت الهی است و یا مقصود این است که دولت و حکومت متعلق به آنهاست و یا آن‌که همان‌گونه که جهان هستی با وجود مقدس آنان آغاز شده، با وجود مقدس آنان نیز پایان می‌یابد.


انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب