دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

نیاز به اعتبار 35 هزار میلیارد ریالی برای نگهداری راه‌های شریانی

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به نیاز سالانه 35 هزار میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری راه‌های شریانی کشور اشاره کرد و گفت: برای نگهداری راه‌های غیرشریانی نیز سالانه 45 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با توجه به محدودیت منابع موجود، تامین این حجم از اعتبار در شرایط فعلی ممکن نیست.
کد خبر : 64118

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داوود کشاورزیان درسفر به استان خراسان جنوبی و در دیدار با استاندار این استان با بیان اینکه بیش از پنج درصد راه‌های اصلی و فرعی کشور متعلق به استان خراسان جنوبی است، افزود: از مجموع 16 هزار کیلومتر راه‌های استان، 2000 کیلومتر جزو راه‌های شریانی و 14 هزار کیلومتر جزو راه‌های غیرشریانی است.


وی به مسئولیت وزارت راه و شهرسازی در زمینه نگهداری از راههای شریانی کشور اشاره و اظهار کرد: طبق قانون، نگهداری راه‌های غیرشریانی از محل اعتبارات استان‌ها است که با توجه به حجم بالای این نوع راه‌ها در استان‌ها، اعتبارات موجود پاسخگوی نیاز نگهداری راه‌های غیرشریانی نیست.


کشاورزیان با بیان اینکه سالانه 35 هزار میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری راه‌های شریانی کشور نیاز است که از طریق سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تامین می‌شود، افزود: برای نگهداری راه‌های غیرشریانی نیز سالانه 45 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از طریق استانها تامین می‌شود که با توجه به محدودیت منابع موجود، تامین این حجم از اعتبار در شرایط فعلی ممکن نیست.


همچنین استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار عنوان کرد: در شرایط فعلی نگه داشتن جمعیت در نقاط مرزی و عشایری می‌تواند تا حد زیادی از حاشیه نشینی و بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در کلان شهرها جلوگیری کند.


وجه‌اله خدمتگزار به نقش زیرساختی وزارت راه و شهرسازی دراین زمینه اشاره و تصریح کرد: استان خراسان جنوبی با سایر استان‌های کشور در زمینه داشتن بزرگراه و آزادراه فاصله زیادی دارد که بر اساس اصل 48 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باید فاصله توسعه‌ای استان‌های مختلف بر اساس جدول زمان‌بندی مشخص از بین برود تا همه استان‌ها از یک میزان رفاه نسبی برخوردار شوند.


وی اظهار کرد: بر اساس قانون توسعه متوازن کشور ابلاغی از سوی ریاست جمهوری باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هرسال سه درصد از بودجه عمومی کشور دراستان‌های کم برخوردار هزینه شود تا آنها نیز بتوانند خود را به نرم میانگین کشور برسانند.


استاندار خراسان جنوبی بر لزوم پیگیری مشکلات بخش راهداری و مسایل حوزه حمل ونقل تاکید کرد و گفت: خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور در بخش راه‌ دارای شرایط خاصی است که نیازمند توجه ویژه از سوی مسئولان است.


وی اتمام پروژه آسفالت محور ارتباطی ماهیرود- فراه را از دیگر نیازهای استان در بخش راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای دانست و عنوان کرد: امیدواریم با در نظر گرفتن حساسیت موضوع و نیاز استان به اجرای این پروژه مهم، اعتبار مورد نیاز برای اتمام آن در اختیار قرار گیرد تا زمینه توسعه اقتصادی و رونق صادرات و واردات استان فراهم گردد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته