آموزش باید بهصورت حضوری ادامه پیدا کند
نسرین باقری در گفتوگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا در کرمانشاه با برشمردن مزایای آموزش حضوری اظهار کرد: بسیار زیاد با آموزش حضوری موافق هستم با اینکه تجربه آموزش مجازی خیلی مهم بود و مطمئناً باید در کنار آموزش حضوری تداوم داشته باشد؛ اما معتقدم باید آموزش بهصورت حضوری ادامه پیدا کند و در کنار آن آموزش مجازی هم پیگیری شود. باید بچهها در هشت سال طلایی ابتدای تحصیل حتماً در کنار هم بودن را تجربه کنند تا در آینده موفق باشند.
وی عنوان کرد: کرونا بههیچوجه برای ما مانع محسوب نشد و وقتی با شرایط کرونا مواجه شدیم؛ نخستین مدرسهای بودیم که با شرایط آموزش مجازی در دو ماه با وجود شرایط سخت هماهنگ شدیم و در فضای مجازی حتی زودتر از نرمافزار شاد فعالیت خود را آغاز کردیم و مسئولان طراحی شاد حتی از تجربیات ما استفاده کردند. دبستان دخترانه سما دو کرمانشاه یکی از مدارس برجسته استان حتی کشور بوده و بیشک مدارس سما از مدارس سرآمد کشور هستند و تجربه کرونا تجربهای عالی برای ما و دانشآموزان بود؛ زیرا ابتکارات و خلاقیت در آن ورود کرد.
بیشتر بخوانید:
تجلیل از پژوهشگران برتر ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس
مدیر دبستان ابتدایی سمای دخترانه کرمانشاه گفت: بچهها آدمهای بزرگی در قالبهای کوچک هستند و باید بارز و برجسته پرورش پیدا کنند، اخلاق و تربیت بسیار حائز اهمیت است، همه دانشآموزان آموزش، خواندن و نوشتن را یاد میگیرند؛ اما تربیت آنان و اخلاقیات بسیار مهمتر بوده و اولویت بچهها هستند و آینده و سرنوشت آنان مهم است.
باقری با تأکید بر اهمیت و تأثیر برگزاری جشنواره برگزیدگان در رشد و رونق فعالیتهای پژوهشی مدارس نیز بیان کرد: اهمیت دادن به هر موضوعی مطمئناً تأثیر فراوانی در تعالی آن موضوع دارد و برگزاری این جشنوارهها و حضور افراد موفق در کنار هم و تشویق و قدردانی آنان بهویژه تبادل تجربیات بسیار مهم و اثرگذار است.
وی در پاسخ به این سؤال که مهمترین دلایل انتخاب شما بهعنوان مدیر برتر پژوهشی در دومین جشنواره برگزیدگان مدارس سمای کشور در سال ۱۴۰۰ چه بوده است؟ توضیح داد: مدت سه سال است که مدیر مدرسه ابتدایی دخترانه سمای ۲ بوده و در سه ساله اخیر موفق به کسب رتبههای برتر استانی و کشوری در زمینههای مختلف شدم که یکی از مهمترین دلایل این مسئله همدلی، همفکری و آشنایی کامل همکاران با نحوه آموزش و تدریس بوده و دلیل دوم اینکه پژوهش در مدارس را دست یافتنی دانستیم و آن را ابزار و وسیلهای برای رسیدن به هدف تشخیص دادیم به عبارتی هدف را مشخص کردیم و با کار گروهی و جمعی و آگاهانه برای رسیدن به هدف تلاش کردیم و موفق شدیم.
مدیر برتر پژوهشی دومین جشنواره برگزیدگان مدارس سمای کشور اضافه کرد: ۱۳ انجمن در سمای دخترانه کرمانشاه داریم که هر کدام پارامترهای مختلفی را تعیین و دنبال میکنند ازجمله ادبی، روانشناسی، مهارتآموزی و موارد دیگر که هر کدام از همکاران مسئول یکی از این انجمنها هستند. دانشآموزان در این انجمنها عضو شده و همکاران بسیار جدی پیگیر فعالیتهای آن بوده و از موارد کاری آنان علاقهمندسازی دانشآموزان به کتابخوانی و فعالیتهای پژوهشی است، حتی ساعت ورود و خروج دانشآموزان در کتابخانه ثبتشده و پذیرایی نیز صورت میگیرد و در نهایت خروجی این انجمنها نیز بسیار قابل قبول بوده و این مسئله از مؤثرترین عوامل در برتر شدن محسوب میشود.
به گزارش آنا، دومین جشنواره تجلیل از برگزیدگان مدارس سما در حوزه پژوهش، مهارت و نوآوری به همت امور پژوهش و نوآوریهای آموزشی و پرورشی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و مدارس سمای کرمانشاه در این جشنواره خوش درخشیدند و از مدیر و راهبر پژوهش برتر چهار مدرسه ابتدایی دخترانه سما ۲. متوسطه اول پسرانه کرمانشاه. متوسطه اول و دوم دخترانه کرمانشاه با اهدای لوح و جایزه نقدی قدردانی شد.
انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/
انتهای پیام/