برگزاری امتحانات بهصورت حضوری تا تأمین زیرساختهای مجازی
ابراهیم رحیمی در گفتوگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا با تشریح معایب برگزاری آزمونها و امتحانات بهصورت مجازی و لطمه آن به آموزش عالی اظهار کرد: از جمله معایب امتحانات مجازی، امکان تقلب دانشجویان در آزمون و نبود عدالت صحیح در ارزشیابی است که این مسئله ناشی از کیفیت پایین زیرساختهای آموزش مجازی در کشور است و نه ناشی از سیستم آموزش مجازی.
بیشتر بخوانید:
آزمونهای مجازی برای دانشجویان چه خطراتی دارد؟
ارزشیابی دقیق دانشجویان با برگزاری حضوری امتحانات
اثرگذاری علمی و فرهنگی دانشگاه در آموزش مجازی از بین میرود
وی اضافه کرد: تا تأمین زیرساخت مناسب برای ارزشیابی صحیح مجازی و رعایت عدالت بین دانشجویان نیاز به برگزاری امتحانات به صورت حضوری است تا حقی از هیچ دانشجویی تضییع نشود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با تأکید بر اینکه دانشجویان همواره با روشهای سنتی بهتر از شیوههای نوین مأنوس هستند، مطرح کرد: با برگزاری حضوری امتحانات، اشخاصی که برای دروس خود تلاش زیاد متقبل شدهاند، راحتتر میتوانند به حقشان برسند و دانشجویانی که برای دروس خود تلاش نداشتهاند، امکان سوءاستفاده از شرایط را نخواهند داشت.
آسیب جدی به قشر تحصیلکرده با بیتوجهی به حفظ کیفیت آموزش مجازی
رحیمی یادآور شد: آموزش مجازی بهعنوان یک روش نوین آموزشی مورد قبول تمام کشورهای مطرح دنیاست و آموزش عالی و دانشگاهها باید از ظرفیت و زیرساخت ایجادشده در این عرصه بهره لازم را ببرند.
وی توضیح داد: آموزش تلفیقی (ترکیب آموزش مجازی و حضوری) در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته و استقبال از آموزش مجازی در کشور و جهان بهخوبی اثر خود را نشان داده و با مدیریت صحیح آموزش مجازی و افزایش زیرساخت و کیفیت آن برای تمام مناطق (کمبرخوردار و برخوردار) میتواند مزایای خوبی نیز در سطح کلان جامعه ایجاد کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و واحد شهرکرد تبیین کرد: از سوی دیگر بیتوجهی به حفظ کیفیت آموزش مجازی میتواند آسیبهای جدی به قشر تحصیلکرده وارد کند، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رشد و تعالی کیفیت آموزش مجازی و بهبود زیرساختهای آن در سطح کشور باشیم.
انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/
انتهای پیام/