دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1400 - 11:03
بهاروند در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

افت کیفیت آموزش در دانشگاه‌ها/ زمینه برگزاری کلاس‌ها و آزمون‌های حضوری فراهم شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: با توجه به زیان‌هایی که ادامه فعالیت مجازی به فعالیت‌های آموزشی کشور وارد می‌کند، برگزاری کلاس‌ها و آزمون‌ها به‌صورت حضوری ضروری به نظر می‌رسد.
کد خبر : 633819
سیامک بهاروند



سیامک بهاروند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در خرم‌آباد، درباره معایب برگزاری آزمون‌ها و امتحانات مراکز آموزشی کشور به‌صورت مجازی بیان کرد: از آنجایی که دانشجویان به‌صورت گروهی در آزمون‌ها شرکت می‌کنند و امکان نظارت بر آنان وجود ندارد، کندی اینترنت و ضعف‌های زیرساختی می‌تواند در حین برگزاری آزمون، مشکلاتی را برای دانشجویان به همراه داشته باشد ضمن اینکه سامانه‌ای که آزمون را برگزار می‌کند به دلیل ترافیک بالا، اکثر اوقات کند شده و یا از دسترس خارج می‌شود.




بیشتر بخوانید:


بایدها و نبایدهای آموزش و آزمون حضوری




وی بر ضرورت برگزاری کلاس‌ها و آزمون‌ها به‌صورت حضوری تأکید کرد و گفت: در چند ترمی که آموزش در سطح کشور به‌صورت مجازی انجام شده شاهد افت شدید کیفیت آموزشی به‌خصوص در دانشگاه‌ها هستیم و با توجه به زیان‌هایی که ادامه این کار به فعالیت‌های آموزشی وارد می‌کند، برگزاری کلاس‌ها و آزمون‌ها به‌صورت حضوری ضروری به نظر می‌رسد.


زمینه برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری ایجاد شود


دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان درباره ادامه روند آموزش و آزمون‌ مجازی و آسیب‌ها و خطرات آن برای عرصه آموزش کشور تأکید کرد: قطع ارتباط فیزیکی دانشجو با فضای دانشگاه در درازمدت می‌تواند آسیب‌زا باشد و با توجه به مشخص نبودن زمان پایان کرونا، آسیب‌هایی که در این حوزه وارد می‌شود، می‌تواند آینده کشور را تحت تأثیر قرار دهد؛ بنابراین راهکاری که می‌شود برای این مهم در نظر گرفت، ایجاد زمینه برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری است.


بهاروند با بیان اینکه مشکلات آزمون و کلاس‌های مجازی به کیفیت آموزش عالی لطمه وارد می‌کند، افزود: شاید برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری به دلیل بالابودن هزینه‌های تهیه و چاپ اوراق امتحانی، محدودیت‌های موجود در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌خصوص در راستای چیدمان سالن امتحانات و تعداد نیروهای مورد نیاز و .... به صرفه و صلاح نباشد؛ بنابراین به نظر می‌رسد به جای اینکه به فکر باشیم که حتماً در این شرایط آزمون‌ها را به‌صورت حضوری برگزار کنیم، روش‌ها را تغییر بدهیم به‌گونه‌ای که در طول ترم استادان بتوانند درصد بالایی از نمره درس را به‌صورت نمره مربوط به تمرین‌ها، تحقیق‌ها و آزمون‌های بین ترم، ارائه دانشجو و ... تخصیص دهند تا ارزش نمره آزمون پایان ترم پایین‌تر آمده و اگر امتحانات را به‌صورت مجازی هم برگزار کنیم، مشکلی به وجود نیاید.


انتهای پیام/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب