هدف از رتبهبندی معلمان ارتقای منزلت و جایگاه آنها است
به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، جبار کوچکینژاد در جلسه علنی امروز چهارشنبه (۲۴ آذرماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه نظام رتبهبندی معلمان در تذکری شفاهی، گفت: مجلس سه ماده از لایحه رتبهبندی معلمان را تصویب کرد و مابقی آن را جهت اعمال اصلاحات به کمیسیون آموزش ارجاع داد و آنان هم اصلاحاتی را در این لایحه ایجاد کردند.
وی ادامه داد: تغییراتی که در لایحه رتبهبندی معلمان صورت گرفته، باعث شده تا رتبهبندی معلمان به سمتی هدایت شود که به قانون خدمات کشوری مشابه شده است.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از مواد لایحه رتبهبندی معلمان تغییرات زیادی داشته است؛ برای مثال در ماده ۷ این لایحه تعداد معلمانی که قرار است در رتبهبندی معلمان تعیین تکلیف شوند، محدود شده است، در حالی که نباید این محدودیت وجود داشته باشد.
کوچکینژاد تصریح کرد: این شیوه رتبهبندی باعث کاهش انگیزه معلمان میشود، رتبهبندی معلمان باید شفاف باشد، اما این شیوه باعث میشود که حق و حقوق معلمان پایمال شود.
براساس این گزارش، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را به عهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده مجلس، گفت: تذکر شما وارد نیست، هدف ما از رتبهبندی معلمان آن است که منزلت و جایگاه آنها را در جامعه اسلامی و آموزش و پرورش ارتقا دهیم.
وی همچنین یادآور شد: مجلس در ماده ۲ لایحه رتبهبندی معلمان مفاهیم مربوط به رتبهبندی را تعریف کرد و ما تأکید کردیم که رتبهبندی فقط برای معلمان است و ضمن احترامی که برای کادر اداری و خدماتی مدارس قائل هستیم، اما معتقدیم باید جایگاه و منزلت معلمان بالاتر باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما در ماده ۲ کاملاً تعاریف را مشخص کردیم و برای مثال اگر مدیر یک مدرسه ۲۴ ساعت در هفته در کلاس درس هم حضور یابد و نقش معلم را ایفا کند، به عنوان معلم محسوب میشود و رتبهبندی معلمان برای او هم اعمال خواهد شد.
انتهای پیام/ ۴۱۶۴
انتهای پیام/