عدالت آموزشی افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سیدجواد حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در برنامه روزنه رادیو گفتوگو، گفت: ماموریت مدارس استثنایی همانند سایر ماموریتهای آموزش و پرورش است، این مدارس از ۳۰ شهریور با رعایت پروتکلهای بهداشتی و دستورالعملهای اجرایی بازگشایی شده و تنها در دوره پیک ویروس کرونا خدمات انفرادی نداشته است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان کرد: مدارسی که تراکم آنها بیش از ۵۰ نفر باشد گروهبندی میشوند، در این گروهها تشکیل کلاسهای دانشآموزان اوتیسم و چند معلولیتی نباید بیش از ۳ نفر باشد. کلاسهای دانشآموزان کم توان، نابینا و معلولیت جسمی با ۶ نفر برگزار خواهد شد، اولویت اصلی ما پیشگیری و حفظ سلامت در برابر ویروس همهگیر کرونا است.
حسینی اظهار کرد: برای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش استثنایی چند استاندارد از جمله مولفههای فضا، تجهیزات، رویهها، منابع مالی، منابع انسانی و محتوا است. در حال حاضر ۱۵۰ هزار دانش آموز استثنایی با ۲۳ هزار معلم شاغل داریم که در آمایش سرزمینی با کمبود ۱۲ هزار نیرو انسانی مواجه هستیم.
وی از جمله افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را عدالت آموزشی در زمینه آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد و افزود: از سال ۱۳۷۰ تاکنون وزارت آموزش و پرورش کودکان استثنایی تاسیس شده، امکانات و سرانه بیشتری نسبت به آموزش و پرورش عادی در اختیار ما قرار گرفته است. با توجه به شرایط دانشآموزان استثنایی که به اتاقهای تاریک، امکانات ورزشی، آب درمانی، مراکز اختلالات یادگیری و غیره نیازمند هستند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۶۱ هزار وسیله ارتباطی هوشمند (تبلت) به دانشآموزان نیازمند اهدا شد، بیان کرد: خوشبختانه در سال جاری ۵۰۰ میلیارد بودجه به وزارت آموزش و پرورش استثنایی تعلق گرفته که بر اساس نیاز استانها برنامهریزی صورت گرفته است. از جمله برنامههای در دست اقدام، ۲ بسته تحولی خدمات آموزشی و پرورشی با محوریت خانواده و غربالگری، شناسایی مشکلات کودکان، است.
انتهای پیام/۱۱۰/
انتهای پیام/