دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در آیین رونمایی از طرح پویش واحد تبریز؛

بطحایی: در تحول سیستم آموزشی عقب هستیم

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید بپذیریم که در تحول سیستم آموزشی و کاربردی شدن آن در مقایسه با بسیاری از کشورها عقب هستیم و به کندی به سمت اصلاح آن حرکت می‌کنیم.
کد خبر : 621373
بطحایی



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از تبریز، سیدمحمد بطحایی در آیین رونمایی از طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز که مصادف با سی و نهمین سالگرد تأسیس این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی میان دیگر مراکز آموزش عالی جدیت مضاعفی برای کاهش فاصله آموزش‌های عالی و حوزه بازار اشتغال داشته و نیازمند اصلاح برنامه‌های تحصیلی در دوره‌های مختلف با رویکرد کاربردی‌تر کردن آموزش‌ها تا فعالیت‌های صرف تئوری و نظری است.




بیشتر بخوانید:


چشم‌بسته وارد صنعت چرم و کفش نشده‌ایم




وی با اشاره به پیشروبودن دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی افزود: راه‌اندازی مدرسه عالی مهارت چرم و کفش با همین رویکرد صورت گرفته که در نوع خود نخستین مدرسه در کشور بوده و نتیجه همین تلاش‌ها، کاملاً منطبق با آمایش‌های منطقه‌ای و استانی است؛ چراکه ظرفیت‌های صنعت کفش و چرم در آذربایجان‌ شرقی و به‌ویژه قطب‌بودن تبریز در این صنعت می‌تواند به الگویی کشوری برای همسویی اقدامات با ظرفیت‌های هر استان و منطقه در مسائل آموزشی باشد.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی مدرسه عالی مهارت اقتصاد دیجیتال را که با توجه به زمینه‌های کاربردی این حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز ایجاد شده، قابل الگوبرداری در سایر استان‌های کشور عنوان و بیان کرد: طرح پویش دانشگاه نیز از طرح‌هایی است که ۱۰ استان در کشور مجری آن هستند و آذربایجان‌ شرقی نیز از استان‌های پیشرو در این بخش بوده و در این استان سامانه‌ای طراحی و تدوین شده که قابل استفاده در سایر مراکز و استان‌هاست تا ارتباط دانشجو با صنعت بسیار ساده و کوتاه و البته کاربردی‌تر شود.


بطحایی: در تحول سیستم آموزشی عقب هستیم


بطحایی تبدیل آموزشکده‌های دانشگاه اسلامی به دانشکده‌های مهارت را نیز از دیگر اقدامات دانشگاه در راستای رویکردهای جدید دانست و گفت: دانشکده مهارت و فناوری در تبریز در همین زمینه ایجاد شده تا فاصله فعالیت‌های علمی و آموزشی با بازار کار و اشتغال را کاهش دهیم.


وی تحول در سیستم آموزشی و کاربردی شدن آن را نیازمند اصلاح تلقی و باور اجتماعی درمورد آموزش اعلام و تأکید کرد: باید به‌جای اجبار به حفظ فرمول‌های ریاضی و فیزیک و آموزش علوم محض به سمت مهارت‌آموزی منطبق با نیازهای کودک و دانشجو در بسترهای اجتماعی، اقتصادی، صنعتی و دیگر حوزه‌ها حرکت کنیم.


این مسئول یادآور شد: اقدامات اخیر در دانشگاه آزاد نیز برای حرکت به سمت مهارت‌آموزی برنامه‌ریزی می‌شود؛ چراکه در سیستم آموزشی دانش‌آموز و دانشجو باید در کنار آموختن فیزیک و شیمی مهارت‌های زندگی کردن را نیز بیاموزد و البته باید بپذیریم که در تحول سیستم آموزشی و کاربردی شدن آن در مقایسه با بسیاری از کشورها عقب هستیم و به کندی به سمت اصلاح آن حرکت می‌کنیم.



انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب