آموزش عالی در زمان کرونا ۶۳ درصد افت داشته است
کاظم سلیمی در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره آسیبهای آموزش مجازی در زمان کرونا، بیان کرد: در ابتدا باید تجزیه و تحلیل درونی و بیرونی نسبت به هدف، موقعیتها و دادههای درونی و عوامل بیرونی انجام شود و با استفاده از نتایج آن نقاط ضعف و قوت به دست آید، با شناسایی فرصتها و تهدیدها باید برای آن برنامهریزی کرد تا به هدف مطلوب رسید.
وی افزود: در شرایط کنونی، هدف مبارزه با کرونا و از بین بردن آن است. در این راستا باید توان، ابزار، امکانات، پتانسیل مالی و غیره بررسی شوند، کرونا نیز یک بحران همانند بیماریهای همهگیر دیگری است که در طول تاریخ با آن مواجه شدهایم اما باید تحریمها، مشکلات و بحرانها را به فرصت تبدیل کرد.
کاظم سلیمی اظهار کرد: کشور در فضای مجازی زیرساختهای مورد نیاز را نداشت و با آمدن ویروس همهگیر کرونا آسیبهای بسیاری به آموزش عالی وارد کرده و کیفیت آموزش کشور را تنزل داده است، باید در بحث ابزارسازی تأمل کرد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد چراکه کرونا تلنگری برای شناخت ضعفهای آموزشی و زیرساختها بوده و با شناسایی آنها میتوان در رفع آن تلاش کرد.
سلیمی با اشاره به اینکه آموزش ابزاری برای ترسیم یک راهبرد در هر حاکمیت و فرآیندی است، خاطرنشان کرد: سیستم آموزشی در مؤسسات و دانشگاهها چه مجازی و چه حضوری در جهت رفع نیازهای کشور و صنایع مختلف نیست، با شیوع ویروس همهگیر کرونا کیفیت آموزش عالی حداقل ۶۳ درصد افت داشته است چراکه زیرساختها، فرهنگ، نگرش و کاربری لازم در اختیار نبود و اساتید با اصول و فنون آموزش مجازی آشنایی نداشتند.
انتهای پیام/۱۱۰/
انتهای پیام/