دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1400 - 12:58
حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه تأکید کرد؛

لزوم توجه به حکمی‌سازی علوم تربیتی

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر ارتباط علوم تربیتی با حکمت اسلامی گفت: توجه به حکمی‌سازی علوم تربیتی احساس می‌شود.
کد خبر : 618448
خسروپناه



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در پنل تخصصی کمیسیون حکمت اسلامی و تعالی تعلیم و تربیت نخستین همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: در گستره آموزش و پرورش کشور علوم تربیتی به صورت آموزش و پرورش مطلوب و محقق از طریق تکنولوژی‌های آموزشی مربوط ارائه می‌شود.




بیشتر بخوانید:


خردپروری از ویژگی‌های تعلیم و تربیت اسلامی است


آغاز کار کمیسیون حکمت اسلامی و تعالی علوم سیاسی از فردا


ارسال ۷۰ مقاله به دبیرخانه کمیسیون حکمت اسلامی و تعالی روانشناسی




وی با بیان اینکه علوم تربیتی، دانشی میان رشته‌ای است، بیان کرد: چیزی که در این میان کمتر به آن پرداخته شده، ارتباط علوم تربیتی با حکمت اسلامی است و لزوم توجه به حکمی‌سازی این علوم بیشتر از پیش احساس می‌شود.


معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مقصود از حکمی‌سازی، نخست شناخت از وضعیت آموزش و پرورش کشور و توصیف آن بوده و دوم تلاش برای رساندن این سطح از آموزش‌محوری صرف به آموزش و پرورش مطلوب است.


خسروپناه تأکید کرد: جوّ حاکم بر آموزش و پرورش کنونی کشور، آموزش‌محور صرف است و نقش مبانی حکمی با تبدیل تفکر محقق‌محور به عقلانیت‌محور و پررنگ شدن انسان‌شناسی و معرفت‌شناسی حکمی مشخص می‌شود.


وی، حکمت اسلامی را دارای معانی عامی مانند کلام اسلامی، معارف اسلامی، معارف اهل بیت علیهم‌السلام و عرفان اسلامی دانست و عنوان کرد: نکته قابل توجه روزآمدی و بومی‌سازی تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش کشور است که با پرورش این مقوله فضای تضارب آرا با هدف حکمی‌سازی تعلیم و تربیت و سوق دادن پژوهش‌ها به سمت اولویت‌های بومی و منطقه‌ای و انتشار این افکار مهیا می‌شود.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته