لزوم توجه به حکمیسازی علوم تربیتی
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از اصفهان، حجتالاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در پنل تخصصی کمیسیون حکمت اسلامی و تعالی تعلیم و تربیت نخستین همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: در گستره آموزش و پرورش کشور علوم تربیتی به صورت آموزش و پرورش مطلوب و محقق از طریق تکنولوژیهای آموزشی مربوط ارائه میشود.
بیشتر بخوانید:
خردپروری از ویژگیهای تعلیم و تربیت اسلامی است
آغاز کار کمیسیون حکمت اسلامی و تعالی علوم سیاسی از فردا
ارسال ۷۰ مقاله به دبیرخانه کمیسیون حکمت اسلامی و تعالی روانشناسی
وی با بیان اینکه علوم تربیتی، دانشی میان رشتهای است، بیان کرد: چیزی که در این میان کمتر به آن پرداخته شده، ارتباط علوم تربیتی با حکمت اسلامی است و لزوم توجه به حکمیسازی این علوم بیشتر از پیش احساس میشود.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مقصود از حکمیسازی، نخست شناخت از وضعیت آموزش و پرورش کشور و توصیف آن بوده و دوم تلاش برای رساندن این سطح از آموزشمحوری صرف به آموزش و پرورش مطلوب است.
خسروپناه تأکید کرد: جوّ حاکم بر آموزش و پرورش کنونی کشور، آموزشمحور صرف است و نقش مبانی حکمی با تبدیل تفکر محققمحور به عقلانیتمحور و پررنگ شدن انسانشناسی و معرفتشناسی حکمی مشخص میشود.
وی، حکمت اسلامی را دارای معانی عامی مانند کلام اسلامی، معارف اسلامی، معارف اهل بیت علیهمالسلام و عرفان اسلامی دانست و عنوان کرد: نکته قابل توجه روزآمدی و بومیسازی تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش کشور است که با پرورش این مقوله فضای تضارب آرا با هدف حکمیسازی تعلیم و تربیت و سوق دادن پژوهشها به سمت اولویتهای بومی و منطقهای و انتشار این افکار مهیا میشود.
انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/
انتهای پیام/