حضور و غیاب دانشآموزان به خودشان سپرده شود
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، ثریا بابایی، پژوهشگر در حوزه آموزشوپرورش گفت: وزارت آموزشوپرورش ۱۸ ماه طلایی را از دست داد و تعطیلی یکساله مدارس بیسابقه بود و لذا میتوانست مدارس را در این مدت برای شرایط جدید و مسائل بهداشتی بازسازی کند و از خیرین برای کمبودها کمک گیرد.
وی با بیان اینکه تنها واکسیناسیون شرط بازگشایی مدارس نیست ادامه داد: نسبت به این مسائل باید روانشناسانه فکر کنند و در این مدت کوتاه باقیمانده تا شروع مدارس فرصت کافی وجود ندارد.
بابایی ضمن اشاره به مغفول ماندن تشکیل کارگروهی از جامعهشناسان و روانشناسان برای آمادگی دانشآموزان با فرهنگ کرونایی جدید گفت: باید این فرهنگسازی را از سنین پایین برای بچهها و دانشآموزان ترویج داد.
این پژوهشگر در حوزه آموزشوپرورش ضمن اذعان به آسیبهایی که آموزش مجازی به دانشآموزان وارد کرده اظهار کرد: دو شیفته کردن مدارس نیز آسیبهایی دارد و مدیران درسهای عمومی را کنار میگذارند و تنها به دروس تخصصی میپردازند.
وی با ابراز تأسف از نبود مشارکت بین مدرسه و والدین اظهار کرد: معلمان در مدت کرونا جانانه خود را نشان دادند و در کنار دانشآموزان و والدین نقشآفرینی کردند.
بابایی گفت: سالهای بعد نشان میدهد که ساختار تغییر کرده و مدارس مانند قبل نیستند و لذا باید اولیای مدرسه با اولیای دانشآموزان هماهنگ باشند تا بتوانند محیط امنی در فضای مجازی برای دانشآموزان فراهم کنند.
وی افزود: اختیار آمدن و نیامدن به مدارس را باید به دانشآموزان و والدین واگذار کرد و قطعاً پس از چند ماه رغبت رفتن به مدارس در دانشآموزان ایجاد خواهد شد.
انتهای پیام/پ
انتهای پیام/