وضعیت برد - برد برای اعضای هیئت علمی و دانشگاه در «طرح الف و ب»
مالک میرهاشمی در گفتوگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا با تشریح مزایا و فواید طرح الف و ب اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: مزایا و فواید این طرح به تکاپو درآوردن اعضای هیئت علمی برای انجام فعالیتهایی غیر از تدریس صرف و آموزش است و در این راستا، نتایج مفیدی برای اعضای هیئت علمی و دانشگاه به دنبال خواهد داشت.
بیشتر بخوانید:
طرحی که نه مچ میگیرد نه دنبال تقسیمبندی خوب و بد است
«طرح الف و ب» مقدمهای بر حرکت بزرگ علمی و اقتصادی دانشگاه
«طرح الف و ب» و درآمدهای غیرشهریه ۲ روی یک سکه
انتقاد از شیوه اجرای «طرح الف و ب»
به گفته عضو هیئت علمی گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، بخشنامه طرح الف و ب در حقیقت وضعیت برد- برد برای هر دو طرف (استاد و دانشگاه) به همراه دارد و در صورت تحقق آن عضو هیئت علمی و دانشگاه نفع خواهند برد.
وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای افزایش مشارکت اعضای هیئت علمی و ایجاد پویایی در فعالیتهای آنان و استفاده از توان این گروه از نخبگان جامعه بهمنظور تحقق بخشیدن به استعدادها، ایجاد تنوع در فعالیتها، مشارکت در درآمدزایی در قالب فعالیتهای آکادمیک، طرح طبقهبندی الف و ب را کلید زد.
میرهاشمی افزود: طرح الف و ب در قالب بخشنامه همکاری اعضای هیئت علمی با دانشگاه صادر شد و اعضای هیئت علمی برای برخورداری از مزایای این طرح ازجمله افزایش حق مرتبه علمی باید علاوه بر تدریس در فعالیتهای مختلف پژوهشی، فناورانه، فرهنگی، مشاورهای دانشگاه شرکت داشته باشند.
بیشتر بخوانید:
تأثیر «طرح الف و ب» بر ارتباط پژوهشی استادان با خارج از دانشگاه
افزایش تولید علم و ارتقای دانش فنی استادان با اجرای «طرح الف و ب»
برقراری عدالت کاری بین استادان با اجرای «طرح الف و ب»
«طرح الف و ب» باید بهدرستی برای دانشگاهیان تبیین شود
عضو هیئت علمی گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با ارزیابی طرح الف و ب در مقایسه با طرحهای اجراشده در دانشگاههای دولتی و مؤسسات دیگر به آنا گفت: مقایسه وضعیت اجرای این طرح با طرحهای موازی چندان مناسب نیست، هرچند بهطور ذاتی هر دو برانگیزاننده هستند؛ اما با توجه به اختلاف فاحش درآمدی حقوق و مزایای اعضای هیئت علمی دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی مقایسه چندان جالب نخواهد بود.
انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/
انتهای پیام/