دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1394 - 09:40

بهره‌برداری از «مرکز پزشکی خاص» دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد/ فاطمه هاشمی: مردم ایران باید از بهترین امکانات بهره‌مند باشند

مرکز پزشکی خاص و آموزشکده سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور دکتر فاطمه هاشمی رئیس بنیاد بیماریهای خاص، دکتر سید علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر احمد زرهانی رئیس سازمان سما و جمعی از مسئولان استان، شهرستان و دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد افتتاح شد.
کد خبر : 59838

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بروجرد، مرکز پزشکی خاص دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با ۲۲۵۰ مترمربع زیربنا در فاز ۸ شهرک اندیشه ساخته شده است که بابت احداث آن مبلغ ۴۷ میلیارد ریال هزینه شده است که۵۰ درصد آن توسط بنیاد بیماری‌های خاص برای خرید تجهیزات و ۵۰ درصد باقیمانده برای احداث بنا، توسط دانشگاه آزاد اسلامی تأمین شده است.




این مرکز دارای بخش‌های دیالیز، فیزیوتراپی، شیمی درمانی، تالاسمی، رادیولوژی، ماموگرافی، سونوگرافی، کلینیک‌های داخلی، کلیه و مجاری ادراری، خون و انکولوژی، اطفال، مامایی، زنان و نازایی، آزمایشگاه و داروخانه است.






همچنین آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما با زیربنای ۲۴۰۰ متر مربع در ۳ طبقه ساخته شده که دارای ۱۲۰۰ مترمربع محوطه نیز هست. برای احداث این بنا بیش از ۱۴ میلیارد ریال از محل شهریه دانشجویان هزینه شده است.






مردم ایران باید از بهترین امکانات بهره‌مند باشند






در مراسم افتتاح این مراکز که در سالن اجتماعات علامه شهیدی واحد بروجرد برگزار شد، دکتر فاطمه هاشمی رئیس بنیاد بیماریهای خاص کشور طی سخنانی با ابراز خوشحالی از افتتاح دو مرکز پزشکی خاص و آموزشکده سما در واحد بروجرد گفت: امنیت و سلامت ۲ رکن اصلی در آسایش ملت است که دولت‌ها باید توجه کافی به این مقوله‌ها داشته باشند.











رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص کشور با تاکید بر اهمیت مقوله آموزش در تمام زمینه‌ها گفت: ارتقای امنیت و سلامت جامعه از طریق آموزش محقق می‌شود.






وی هدف از احداث فاز ۲ دانشکده فنی حرفه‌ای سما و مرکز پزشکی بیماران خاص در بروجرد را ارتقای امنیت و سلامت مردم این شهرستان خواند و افزود: مردم ایران باید از بهترین امکانات بهره‌مند باشند.






عده‌ای در مسیر سازندگی و ایجاد رفاه مردم سنگ‌اندازی می‌کنند






هاشمی اظهار کرد: متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود عده‌ای در مسیر سازندگی و ایجاد رفاه مردم سنگ‌اندازی می‌کنند که امیدواریم در دولت تدبیر و امید و شکل گیری مجلس آینده که برخاسته از آرای مردم خواهد بود شاهد شکوفایی بیش از پیش جمهوری اسلامی باشیم.






رئیس بنیاد بیماری‌های خاص گفت: ‌ بنیاد بیماری‌های خاص یکی از سازمان‌هایی است که از ۲۰ سال پیش تشکیل شد و توانسته بسیاری از مشکلات مردم را در حوزه درمان حل کند و اگر همکاری سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها نبود ارائه این خدمات امکانپذیر نبود.






هاشمی افزود: طرح پیشگیری از تالاسمی یکی طرح‌های موفق این بنیاد بود چرا که روزگاری در ایران سالانه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تالاسمی متولد می‌شد که امروز این میزان به ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر رسیده است که امیدواریم این تعداد نیز کاهش یابد.






وی طرح رایگان شدن درمان بیماران تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی در دولت سازندگی را یادآور شد و افزود: درمان این بیماران ۲۰ سال است که رایگان صورت می‌گیرد.











هاشمی افزود: قبل از راه‌اندازی بنیاد امور بیماران خاص در کشور سه هزار بیمار دیالیزی، شش هزار بیمار هموفیلی و ۱۷ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود داشت که از ۱۸۰ مرکز خدمات دریافت می‌کردند.






امروز ۲۴ هزار بیمار دیالیزی، ۲۵ هزار بیمار پیوند کلیه، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی و ۲۰ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد






وی اضافه کرد: امروز ۲۴ هزار بیمار دیالیزی، ۲۵ هزار بیمار پیوند کلیه، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی و ۲۰ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد که در بیش از ۱۰۰۰ مرکز پزشکی خاص خدمات دریافت می‌کنند.






رئیس بنیاد امور بیماران خاص هدف از راه اندازی مراکز بیماری‌های خاص در سراسر کشور را حمایت از این بیماران عنوان کرد و گفت: این بیماران می‌توانند تمام مراحل درمانی خود را در این مراکز طی کنند؛ لذا نیازی به مراجعه به سایر مراکز ندارند.






هاشمی با بیان اینکه مرکز پزشکی خاص بروجرد ششمین نوع از این درمانگاه است که بنیاد با مشارکت سازمان‌های دیگر ایجاد کرده است، ابراز امیدواری کرد در هر استان یکی از این مراکز به عنوان نمونه و الگو ایجاد شود.






وی با توجه به گسترش سرطان در کشور اظهار کرد: اکنون مرکز بیماران سرطانی در تهران در حال ساخت است و امیدواریم با همکاری دانشگاه آزاد بروجرد مرکز مشابهی در بروجرد ویژه سرطان زنان نیز راه اندازی شود.






هاشمی همچنین از رئیس سازمان سما خواست با توجه به افزایش کودکان مبتلا به اختلال عصبی اوتیسم یک مرکز آموزشی ویژه این کودکان تاسیس کند.






دکتر احمد سیف رئیس واحد بروجرد نیز در این مراسم از همه کسانی که در به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها با دانشگاه همکاری کرده‌اند تقدیر و تشکر کرد و گفت: خداوند را شاکریم که در زمان ریاست جناب آقای دکتر میرزاده در شهریور گذشته شاهد افتتاح بیش از ۵۰ هزار متر مربع از پروژه‌های عمرانی این واحد بودیم و امروز با افتتاح این دو پروژه ۱۰ هزار مترمربع دیگر به پروژه‌های عمرانی این واحد افزوده شد.











مرکز پزشکی بیماری‌های خاص بروجرد با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی احداث شده است











دکتر سید علی ابطحی هم با تشکر از کسانی که در ساخت این پروژه‌ها با دانشگاه آزاد بروجرد همکاری کرده‌اند، گفت: اکنون در این مرکز ۱۰ دستگاه دیالیز به صورت دوشیفته کار می‌کنند که به ۲۰ بیمار خدمات ارائه می‌دهند که امیدواریم در آینده این خدمات به ۳۰ بیمار افزایش یابد.






معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این دانشگاه فعالیت‌های خوبی در راستای توسعه خدمات پزشکی و درمانی در کشور ارائه داده است. مرکز پزشکی بیماری‌های خاص بروجرد با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی احداث شده است و امیدواریم این مرکز بتواند مشکلات بیماران خاص شهرستان بروجرد را برطرف کند.






وی خواستار توسعه مرکز پزشکی بیماری‌های خاص بروجرد در سایر بخش‌ها از جمله شیمی درمانی شد و افزود: این مرکز می‌تواند ۵۰ درصد بیماران خاص شهرستان بروجرد را تحت پوشش قرار دهد.






ابطحی با توجه به احداث کلینیک دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد گفت: این طرح از اقدامات خوب درمانی شهرستان بروجرد است ولی متاسفانه به خوبی به شهروندان معرفی نشده است. حالا که سرمایه گذاری بالایی برای ساخت و ایجاد کلینیک دندانپزشکی صورت گرفته باید ضمن تامین نیروهای مورد نیاز، از آن در راستای ارتقای سطح بهداشت دهان و دندان استفاده کرد.






هر رشته تازه تاسیس در دانشگاه باید از نظر کادر هیات علمی، آزمایشگاه و سایر تجهیزات تأمین شود






معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، مراکزی را طبق الزامات وزارت بهداشت احداث می‌کند لذا نیروی علمی این مراکز باید تامین شوند. هر رشته تازه تاسیس در دانشگاه باید از نظر کادر هیات علمی، آزمایشگاه و سایر تجهیزات تأمین شود تا دانش آموخته‌های آن بتوانند توانمندی کافی برای حل مشکلات جامعه را داشته باشند.











معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی طرح‌های وزارت بهداشت در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار را موفق و سرآمد منطقه عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد در کنترل بیماری‌های غیرواگیر نیز به توفیقات بیشتری نائل شود.






همکاری مطلوب دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در عرصه‌های سازمانی با مدیران و مسئولان استانی






دکتر کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان نیز گفت: در سال‌های اخیر واحدهای درمانی بزرگ و نمونه‌ای در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده است.






وی به احداث مرکز بیماری‌های خاص در بروجرد با همکاری خیران این شهرستان اشاره و عنوان کرد: خیرین در احداث طرح‌های عمرانی نظیر بیمارستان ۷۰ تخت‌خوابی، سوله حوادث غیرمترقبه، خانه‌های بهداشت، مرکز غربال‌گری سرطان، کلینیک ویژه تخصصی و اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) همکاری داشته‌اند که این کمک‌ها در استان سرآمد است.






رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان با توجه به کمبودهای حوزه درمان شهرستان بروجرد خاطرنشان کرد: نقش دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در هموار شدن راه خدمات‌رسانی به شهروندان در حوزه پزشکی در سال‌های اخیر بر کسی پوشیده نیست.






ساکی به همکاری مطلوب دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در عرصه‌های سازمانی با مدیران و مسئولان استانی تاکید و تصریح کرد: امید است ادامه این همکاری‌ها الگویی برای سایر شهرهای کشور در این زمینه باشد.






وی یادآور شد: شتاب در توسعه خدمات درمانی، بهداشتی و پزشکی در بروجرد برداشتن گام‌های موثر در عرصه سلامت در استان لرستان را نوید می‌دهد. همکاری مسئولان استانی در صدور مجوزهای احداث مرکز بیماری‌های خاص بروجرد تسریع در اجرای این پروژه را به دنبال داشته است.






۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشکده‌های سما جذب بازار کار می‌شوند






سید احمد زرهانی هم در این مراسم گفت: هدف دانشگاه آزاد از تأسیس و توسعه مدارس سما تقویت بنیه علمی، تعلیم و تربیت و ارتقای دانش و بینش افراد جامعه در تمامی سطوح است.






رئیس سما دانشگاه آزاد اسلامی با طرح این سوال که کدام جامعه خوشبخت است، گفت: اگر در ‌جامعه‌ای مدارس بی‌اهمیت، بدون امکانات مناسب و برنامه ریزی قوی و فاقد معلمان کارآمد و قوی باشد در آینده این کشور دارای زندانهای بسیار و دژمانند با نیروهای امنیتی و پلیسی خواهد بود. بنابراین برای سعادتمند کردن جامعه باید از مدرسه و خانه شروع کرد و اگر خانه و مدرسه فضای تعلیم و تربیت اسلامی داشته باشند و فرهنگ غنی اسلامی در آن رشد کند و برنامه آموزشی و تربیتی صحیح داشته باشند اینجامعه در آینده از امکانات و رفاه بهتری برخوردار خواهد بود و موفقیت و پیشرفت کشور را به دنبال دارد.






وی با توجه به عملکرد موفق مدارس سما در کشور بیان کرد: مدارسی که متصل به دانشگاه باشند در مقایسه با دیگر مدارس به دلیل حضور هیأت علمی و اساتید دانشگاهی در آن‌ها می‌توانند عملکرد درخشان‌تری داشته باشند.






این مسئول بابیان اینکه شهرستان بروجرد در دوران انقلاب اسلامی و پس از آن کارنامه درخشانی از نظر علمی داشته است، افزود: در سال‌های اخیر هم زمان با ورود دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد به حوزه درمان این شهرستان، کمبودهای شایع در این حوزه برطرف شده و تجهیزات و امکانات نوینی به مراکز درمانی این شهرستان اضافه شده است.






زرهانی با بیان اینکه اکنون ۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشکده‌های سما جذب بازار کار می‌شوند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که به گواهی آمار منتشر شده تنها۳۰ درصد فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه‌های کشور وارد بازار کار می‌شوند که این خود نشان‌ دهنده مهارت و دانشی است که دانشجویان دانشکده‌های سما در دوران تحصیل در این مراکز آموزشی فرا می‌گیرند.






به گزارش آنا، ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد و تقدیر از دست‌اندرکاران و تلاشگران ساخت این پروژه‌های عمرانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته