دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مسئول گروه جهادی باغ فیض در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

ساخت مدرسه برای کودکان مناطق محروم توسط گروه جهادی باغ فیض

مسئول گروه جهادی باغ فیض می‌گوید، در حال ساخت مدرسه در یکی از روستاهای منطقه سیستان و بلوچستان هستیم، که ۳۵۰ خانوار دارد. این منطقه تاکنون فاقد مدرسه بوده و فقط یک کلاس کوچک داشتند که بچه‌های ساکن روستا امکان تحصیل در مقطع ابتدایی را در آنجا داشتند.
کد خبر : 591947
مدرسه

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، رهروان انقلابی که دفاع از مستضعفان و محرومیت‌زدایی را به عنوان آرمان خود در نظر گرفته بودند، در طلیعه صبح پیروزی با ارائه ایده تشکیل گروه‌های جهادی از عزم خود برای به منصه ظهور رساندن آن آرمان‌ها، خبر دادند و تا نیمه اسفند ۵۷ گروه‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، شهید بهشتی و صنعتی اصفهان به کردستان، گنبد و ترکمن‌صحرا رفتند و گروه‌های دیگر هم به شهرکرد و مسجدسلیمان و سیستان و بلوچستان رفتند.


ادامه حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم تنها به ابتدای انقلاب ختم نشد و این اقدام تا دهه پنجم انقلاب استمرار داشته و دارد. اما نکته حائز اهمیت در مورد گروه‌های جهادی این است که با گذشت پنج دهه از شکل‌گیری آنها، آیا تغییری در اهداف گروه‌های جهادی صورت گرفته است؟ مهرداد خانباباخانی که مسئولیت گروه جهادی باغ فیض را برعهده دارد، در پاسخ به این پرسش به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا گفت: گروه‌های جهادی معمولاً مسجدمحور هستند و در محدوده خود عمل می‌کنند اما گروه جهادی باغ فیض جغرافیایی‌محور است و تقریباً از سیل ۹۹ که در استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد، در آن استان در محدوده شهرستان دلگان و توابع ایرانشهر، در حال فعالیت هستیم.


ساخت مدرسه برای کودکان مناطق محروم توسط گروه جهادی باغ فیض


مسئول گروه جهادی باغ فیض با اشاره به اقدامات این گروه جهادی در مناطق محروم افزود: در مناطق خدمات فراوانی ارائه کردیم که شامل کمک‌های مؤمنانه‌ اعم از توزیع مرغ و گوشت بین محرومین و قربانی کردن و تقسیم گوشت ذبح شده در میان حدود ۱۰۰ خانواده ساکن در آن منطقه، می‌شود. البته خدمات دیگری از قبیل ایجاد و مرمت سرویس بهداشتی، منزل و غیره را هم انجام می‌دهیم. در مجموع با توجه به نیازهای موجود، خدمات خود را به ساکنان منطقه محروم ارائه می‌کنیم.


گروه جهادی باغ فیض جغرافیا محور است


خانباباخانی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر در حال ساخت مدرسه در یکی از روستاهای در منطقه سیستان و بلوچستان هستیم، که ۳۵۰ خانوار دارد. این منطقه تاکنون فاقد مدرسه بوده و فقط یک کلاس کوچک داشتند که بچه‌های ساکن روستا امکان تحصیل در مقطع ابتدایی را در آنجا داشتند و نمی‌توانستند به مقاطع راهنمایی و دبیرستان راه پیدا کنند. بنابراین پس از بررسی، تحقیق و شناسایی این روستا، با مسئولین آموزش و پرورش مربوطه جلسه برقرار کردیم و به این نتیجه رسیدیم که مدرسه‌ای دو کلاسه برای مقاطع راهنمایی و دبیرستان فرزندان ساکن روستای موردنظر احداث کنیم.


وی در پاسخ به اینکه چرا گفته می‌شود اقدامات گروه‌ جهادی باغ فیض جغرافیایی محور است؟ خاطرنشان کرد: در حقیقت گروه جهادی که تحت نظر سپاه تشکیل می‌شود، این اجازه را به ما می‌دهد که هر جایی را شناسایی می‌کنیم، هدف‌گذاری کرده و مشغول کار شویم. به عنوان مثال همزمان با ما که در منطقه سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنیم، دوستان دیگر در کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان و هر جای دیگر که نیاز داشته باشند، مشغول خدمات‌رسانی هستند.


ساخت مدرسه برای کودکان مناطق محروم توسط گروه جهادی باغ فیض


خانباباخانی ادامه داد: در حقیقت هر گروه جهادی با انجام تحقیقات و شناسایی نیازهای موجود، محلی را هدف قرار داده و در آنجا شروع به کار می‌کنند. ما هم با توجه به شناختی که از منطقه سیستان پیدا کردیم و بعد از اینکه خودمان از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفتیم، متوجه شدیم که مردم این منطقه از نظر بهداشت و وضعیت زندگی در مضیقه بودند، لذا به این نتیجه رسیدیم که استان سیستان و بلوچستان را هدف انجام فعالیت‌های خود قرار دهیم.


مسئول گروه جهادی باغ فیض با تاکید بر استقبال مردم از این گروه جهادی اظهار کرد: مردم از گروه‌های جهادی بسیار استقبال کرده و حتی کمک می‌کنند. از ابتدا که گروه جهادی خود را راه‌اندازی کردیم تاکنون مراحل مختلفی را طی کردیم. در زمان شروع گسترش ویروس کرونا، گندزدایی و ضدعفونی کردن محلات را انجام دادیم، بعد از آن حدود یک ماه کارگاه آبمیوه‌گیری را برگزار کردیم که شبکه‌های مختلف تلویزیونی از آن کارگاه گزارش تهیه کردند. در این کارگاه حدود ۱۲۰ هزار بطری آبمیوه تازه گرفته و در میان بیمارستان‌ها توزیع کردیم. البته آن زمان ابتدای شیوع کرونا بود و همه از این اقدامات استقبال می‌کردند اما بعد از مدتی وزارت بهداشت جلوی اقدامات کارگاه آبمیوه‌گیری را گرفت و اجازه ادامه فعالیت را نداد.


خانباباخانی در پایان یادآور شد: گروه جهادی باغ فیض در راستای طرح کمک‌های مؤمنانه مدتی در تهران، حاشیه آن و محله باغ فیض فعالیت می‌کرد اما پس از وقوع سیل در سیستان و بلوچستان به آن منطقه رفتیم و اقدامات خود را در آنجا پی گرفتیم و مردم هم بسیار از این کار استقبال کردند. در مجموع به منظور گسترش امر خیر و نیک در فضای مجازی گروه باغ فیض بسیاری از فعالیت‌های خود را در فضای مجازی به آدرس https://www.instagram.com/p/CQqi-XdLge2/?utm_medium=copy_link به اشتراک می‌گذارد.


انتهای پیام/۴۱۵۸/ 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته