دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در یک برنامه تلویزیونی مطرح شد؛

اکنون بهترین زمان برای کارآفرینی‌ است

یک مدرس کارآفرینی در برنامه «سلام تهران» درباره بهترین زمان کارآفرینی و باورهای غلط رایج در جامعه پیرامون این حوزه شفاف‌سازی کرد.
کد خبر : 587431
کارآفرینی



به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، یک مدرس کارآفرینی در برنامه «سلام تهران» که از شبکه پنج سیما پخش شد، در خصوص بهترین زمان کارآفرینی و باورهای غلط رایج در جامعه پیرامون این حوزه شفاف‌سازی کرد.


محمدمهدی ربانی با بیان اینکه هم‌اکنون بهترین زمان برای کارآفرینی‌ست، گفت: الان بهترین زمان برای کارآفرینی‌، نه فقط در کشور ما بلکه در همه جای دنیاست. هم اکنون افراد با یک رایانه رومیزی یا یک گوشی می‌توانند با هزینه کم کسب و کاری راه بی‌اندازند که نه نیرویی لازم دارد، نه لوازم خاصی. شما می‌توانید به جای استخدام نیرو، به صورت ساعتی از فریلنسرها یا آزادکارها در سایت‌ها استفاده بکنید.


«محمدمهدی ربانی» در میز کارآفرینی برنامه «سلام تهران» در ادامه توضیح داد: اکنون با سرمایه کم‌تر از گذشته می‌توانید اقدام به کارآفرینی کنید. شما می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی نیاز مردم را بشناسید و مثل قدیم نیست که هزینه و زمان زیادی را صرف این کار بخواهید کنید. هزینه‌ها پایین آمده اما سرعت شکست بالا رفته. شکست به معنای یادگیری است. در گذشته بعد از انجام کلی هزینه شاید یک‌سال طول می‌کشید تا متوجه شویم کاری موفق است یا خیر اما الان دو سه ماهه با هزینه کم‌تر، می‌توانیم بفهمیم. رسانه فرصت عجیبی برای کارآفرینی است. متأسفانه یک‌سری دروغ‌هایی در رابطه با کارآفرینی در جامعه مطرح است که یک جوان حتی به سمت امتحان کردن این فضا نمی‌رود.


این کارشناس حوزه کارآفرینی و کسب‌وکار با بیان اینکه امروزه امید بیشتری برای راه‌اندازی کسب‌وکار وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۲۰ سال پیش امید جوانان این بود که در نهایت یک جا استخدام شوند؛ اما اکنون این امید وجود دارد که می‌توانند کسب و کار خودشان را داشته باشند. کسب‌وکار مدرن هم هزینه دارد؛ اما هزینه‌های آن از هزینه اجاره دفترکار و... کم‌تر است. در قدیم حتما باید مغازه و دفتر کار برای فروش محصول خود می‌داشتی. ترکیب کسب و کار سنتی و کسب و کار برخط خیلی موفق خواهد شد و فرمول موفقیت‌آمیز عجیبی خواهد ساخت.


ربانی در خصوص دروغ‌ها و افسانه‌های رایج در مورد کارآفرینی تصریح کرد: برای کارآفرینی، نیازی به مدرک و تحصیلات خاص نیست. جهت کارآفرینی باید مهارت برقراری ارتباط داشته باشیم؛ نه لزوما پارتی و ارتباطات با افراد شاخص. جالب است بدانید خیلی از افرادی که از شهر خود مهاجرت کردند، کارآفرین موفقی شدند؛ مثلا فردی که از تبریز آمده تهران. کسی که مهارت برقراری ارتباط دارد در مسیر کارآفرینی ارتباط می‌سازد. برای کارآفرینی نیازی به جوان بودن نیست. اکثر ثروتمندان جهان تازه بعد از بازنشستگی شروع کردند. در میانسالی با کوهی از تجربه طی مسیر کارآفرینی سهل‌تر است.


وی افزود: برای کارآفرینی نیاز نیست سرمایه هنگفتی داشته باشید. ما یک کتابی در مورد قدرت بی‌پولی منتشر کردیم و در آن مثال زدیم انسان‌های بسیاری را که سرمایه زیادی نداشتند اما اکنون از چهره‌های تأثیرگذار کارآفرینی هستند. شعار این کتاب قدرت جیب‌های خالی برای راه اندازی کسب‌وکار است. در مسیر کارآفرینی سرمایه جذب خواهد شد. برای کارآفرینی لزوما نباید اختراع خاصی کرد. شما اگر بتوانید یک وسیله که اکنون موجود است را بهبود دهید، موفق می‌شوید. مشتری دنبال خرید راحت، به‌صرفه و سریع است. اگر به‌صرفه‌تر محصولتان را تولید کنید یا سریع‌تر به نیاز افراد پاسخ بدهید ، می‌توانید کارآفرین موفقی شوید.


ربانی در پایان گفت: یکی از دروغ‌های بزرگ در حوزه کارآفرینی این است که حتما باید ژن کارآفرینی داشت تا موفق شد. اصلا اینطور نیست. همه با سعی و تلاش می‌توانند موفق شوند. کارآفرینان زندگی شخصی موفق‌تری می‌توانند داشته باشند چون زندگی برایشان معنا پیدا کرده. برای کارآفرینی لزومی به تجربه‌ زیادی نیست. شما شروع کنید به مرور صاحب تجربه خواهید شد. این باور که اکثر کارآفرینان در پنج سال اول شروع خود با شکست مواجه می‌شوند غلط است. کسانی شکست خواهند خورد که صبور نیستند یا حساب و کتاب مالی ندارند. اگر طبق اصول پیش بروید ،موفقیت را در پیش خواهد داشت.


انتهای پیام/۴۱۰۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب