دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1400 - 14:11
مدیر دانشگاه فرهنگیان خدیجه کبری(س) دزفول:

۵۰ درصد دانشجویان مراکز آموزش عالی را دختران تشکیل می‌دهند

مدیر دانشگاه فرهنگیان خدیجه کبری(س) دزفول گفت: گرایش خانواده‌ها به تحصیل دختران در مراکز عملی بالارفته به‌گونه‌ای که بیش از ۵۰ درصد دانشجویان ورودی به مراکز آموزش عالی را دختران تشکیل می‌دهند.
کد خبر : 582500
دزفول

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دزفول، زهره علی‌پناهی در نخستین همایش ملی نقش زنان در پایداری، مقاومت و توسعه شهری ویژه گرامیداشت چهارم خرداد -روز مقاومت و پایداری مردم دزفول- گفت: مؤلفه‌های دینی و فرهنگی بر جامعه ایرانی حاکم است که حفظ این عناصر سنتی و دینی باعث می‌شود ارزش‌هایی که بر خانواده‌ها حاکم است کمتر تضعیف شوند و نقش محوری خود را حفظ کنند.
وی با بیان اینکه مدرنیته بر شخصیت و نگرش زن تأثیرگذار است، افزود: مدرنیته باعث تغییر نگرش زن نسبت به جایگاهش در جامعه و مشارکت‌های اجتماعی، خانواده، زمینه‌های فردی و ارتباط با همسر می‌شود که این تغییرات در زمینه نقش مادری و ورود به مشارکت‌های سیاسی، ورود به مشاغل مخالف و حوزه‌های اقتصادی نیز در نقش زن تأثیرگذار است.
مدیر دانشگاه فرهنگیان خدیجه کبری(س) دزفول نگرانی زنان امروز درباره از دست رفتن فرهنگ و ارزش‌ها را یادآور شد و بیان کرد: اگر به نقش، ارزش و جایگاه زن توجه شود می‌توانیم با حفظ شخصیت زنان و حضور در عرصه‌های مختلف به حق خود دست یابیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم ضمن اینکه شاهد عدالت جنسیتی نیز خواهیم بود.


علی پناهی گفت: گرایش خانواده‌ها به تحصیل دختران در مراکز عملی بالا رفته به‌گونه‌ای که بیش از ۵۰ درصد دانشجویان  ورودی به مراکز آموزش عالی را دختران تشکیل می‌دهند.
وی افزود: با بالارفتن سواد اجتماعی و حضور زنان در جامعه و تقابل با قشرهای مختلف به ویژه جنس مخالف، سطح آگاهی و توقع بانوان نیز بالا رفته به طوریکه این امر در روند زندگی بانوان نیز تأثیرگذار بوده است.
مدیر دانشگاه فرهنگیان خدیجه کبری(س) دزفول سطح سواد را یکی از عوامل مهمی دانست که امروزه بر زندگی زنان و نقش آن در جامعه دخالت دارد و اگر در عصر  ارتباطات گرایش بانوان در فضای مجازی بیشتر از مردان است که این امر نیز به خاطر رابطه‌مداری بانوان است.
علی‌پناهی با بیان اینکه حضور در عصر مدرنیته و فضای مجازی بر آگاهی بانوان از حقوق خود تأثیر گذاشته است، گفت: سواد رسانه‌ای گذر از سنت به مدرنیته است که میان بانوان زودتر از آقایان شکل گرفته است.


وی افزود: هرچه قشر زنان تحصیل‌کرده به‌ویژه در نسل‌های  جدید بیشتر می‌شود آرمان‌ها و باورهای سنتی و فرهنگی دینی و ملی تاحدودی کم‌رنگ می‌شود.


مدیر دانشگاه فرهنگیان خدیجه کبری(س) دزفول بیان کرد: گسست از سنت به مدرنیته در صورتی اتفاق افتاده  که شناخت درستی از آن نداریم و نتوانستیم آن را با خودمان، فرهنگ، ملیت و دین‌مان حلاجی و قیاس کنیم.


مدرس فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز گفت: بیشترین معلولیت‌ها ناشی از  آسیب‌های عضلانی، مفصلی و استخوانی است که بر اثر عوامل مادرزادی، بیماری، حوادث و جنگ ایجاد می‌شوند.


منیژه منصوری افزود: آسیب‌های عضلانی به مرور زمان و در افراد کم تحرک که علت یکجانشینی و دوری از ورزش ایجاد می‌شوند.


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته