دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در یک نشست بررسی شد؛

۴ رویکرد صهیونیست‌ها در صنعت سینمای آمریکا

کارشناس سینما در یک نشست فرهنگی به بررسی چهار رویکرد صهیونیست‌ها در صنعت سینما پرداخت.
کد خبر : 580211
هالیوود

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، باشگاه فیلم فرهنگسرای ارسباران به مناسبت روز قدس میزبان سید محمد حسینی مدرس دانشگاه و کارشناس فیلم بود. حسینی در این نشست باشگاه فیلم به بررسی جریان‌شناسی صهیونیسم در سینمای جهان پرداخت.


سید محمد حسینی در خصوص شکل گیری کمپانی‌های ۶گانه بزرگ هالیوود گفت با بررسی کلی‌ می‌توان به این نتیجه رسید که امپراتوری هالیوود تحت تاثیر رویاپردازی صهیونیسم با افرادی نظیر «هری کوئن»، «ویلیام فاکس»، «لوئیس بی مایر» و «جک» و «هری وارنر» همه یهودی بودند که ادبیاتی را پیاده کردند که در ظاهر رویای آمریکایی نام گرفت و  این امر البته اختراع یهودیانی بود که با این عنوان سبک زندگی یهودی را به مردم آمریکا تحمیل کردند که ظاهرش آمریکایی و عملاً سبک زندگی یهودیان است.


این استاد دانشگاه با اشاره به سیر تاریخی سینمای هالیوود  تا امروز به یک جمع بندی کلی از رویکرد یهودیان در صنعت سینما پرداخت وی گفت رویکرد کلی در این عرصه به چهار قسمت تقسیم می‌شود:


رویکرد اول؛ باز آفرینی و احیای جریان‌های تاریخی و اسطوره‌ای


در این بخش به سراغ یونان باستان رفتند که تمام تجربیات بشر در موقعیت‌های نمایشی را در ۳۶ وضعیت نشان دادن و همه آنها در کتاب ۳۶ وضعیت نمایشی ژرژ پولتی به چاپ رسیده است.


رویکرد دوم تاریخ ادیان؛


در این رویکرد علاوه بر ساخت فیلم‌هایی با موضوع حضرت موسی علیه السلام فیلم ده فرمان به سراغ سایر انبیا هم رفته‌اند و با رویکرد و خوانش خود به آن پرداخته اند مثل فیلم‌های حضرت نوح علیه السلام حضرت مسیح علیه السلام مانند فیلم «راز داوینچی» و فیلم «آخرین وسوسه مسیح».


رویکرد سوم مظلوم نمایی یهودیان در جهان؛


در این رویکرد بعد از جنگ جهانی اول به صورت ویژه بعد از جنگ جهانی دوم این انگاره را که « سرزمین بدون ملت ملتی بدون سرزمین» برای مظلوم نمایی جا امداختند با ساخت مثل «پیانیست» «فهرست شیندلر» و یا «پسری با پیژامه راه راه» را که غالب آنها همه مظلوم نمایی و کشته شدن یهودیان برای دینشان توسط سایر ملت‌ها بوده است.


رویکرد چهارم ساخت فیلم‌هایی که روی دیگر موضوعات مرتبط با یهودیان را نشان می‌دهد؛


مثل ساخت فیلم‌هایی با زندگی فلسطینی‌ها یا مثلاً ساخت زندگی فرماندهان اردوگاه‌های اسرای یهودی و غیره که فیلم‌هایی مثل «کفرناحوم»، «والس با بشیر» را می‌توان در این دسته قرار داد.


این استاد دانشگاه در ارتباط با بررسی فیلم‌های هالیوود تحت تاثیر و سیطره صهیونیسم تاکید کرد ما برای درک و تحلیل موضوعات این حوزه‌ می‌باید به دنبال حاکمیت مفاهیم و شناخت صاحبان کمپانی‌ها و رویکردهای کلان این موضوعات باشیم چرا که به طور طبیعی امپراتوری هالیوود و صاحبان اصلی آن رویکرد فکری خود را به اعضای این کمپانی ها نیز دیکته می‌کند و اگر ما در یک سطح نازل فقط به نشانه شناسی ونمادشناسی فیلم ها بپردازیم،کاری حداقلی انجام داده‌ایم.


بنابراین می‌بایست مطالعات خود را در این حوزه عمیق‌تر و جدی‌تر انجام دهیم چراکه پیگیری این سیطره موضوعی و مفهومی در جشنواره ها و تولیدات سینمایی از توکیو تا تورنتو مسلماً یک جریان واحد است و مبتنی بر انگاره هایی است  که شئون و سبک زندگی، تجربه زیستی مشترک بین جامعه بشری و خرد جمعی به نفع این کمپانی‌های بزرگ فیلم‌سازی در جهان که همان رویکرد صهیونیزم به سبک زندگی است تغییر می‌دهد.


انتهای پیام/۴۱۰۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب