دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1400 - 11:17
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

تشریح جزییات جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس با حضور وزیر امور خارجه/ابعاد حادثه نطنز بررسی شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوعش با حضو محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پرداخت.
کد خبر : 574305
رحیمی جهان آبادی

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: محمدجواد ظریف میهمان این جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس بوده است.


نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر امور خارجه در این جلسه گزارش مفصلی از قرارداد ایران و چین و مذاکرات وین و همچنین حادثه اخیر تاسیسات هسته‌ای نطنز را به اطلاع نمایندگان رساند و ابعاد مختلف سیاسی این محورها را تشریح کرد.


وی افزود: پس از گزارش وزیر امور خارجه سپس تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به طرح دیدگاه‌های خود پیرامون محورهای جلسه پرداختند.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در این جلسه به عنوان رئیس گروه دوستی پارلمان‌های ایران و تاجیکستان از سفر  وزیر امور خارجه به تاجیکستان و تاثیر آن بر بهبود روابط دو کشور و کمک به آزادی زندانیان از جمله یک شهروند عزیز تایبادی قدردانی کردم.  


وی با بیان اینکه در این جلسه از استراتژی نگاه به شرق  جمهوری اسلامی برای کاهش فشار غربی‌ها و امضای سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین دفاع کردم، گفت: عدم اطلاع رسانی دقیق از ابعاد این قرارداد به مردم و حتی نمایندگان مجلس، خطر «عدم اجماع ملی» بر حمایت از سیاست صحیح «نگاه به شرق جمهوری اسلامی ایران» مورد تاکید است.


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: عدم اطلاع رسانی به مردم به تشتت و عدم اجماع  ملی می انجامد و لازم است اطلاع رسانی دقیق وزارت خارجه به مردم از محتوای قرارداد و آثار و تبعات آن انجام پذیرد چون اجماع ملی در موفقیت سیاست خارجی امری حیاتی است.


وی ضمن قدرداتی از زحمات تیم مذاکره کننده در وین به دو خطر در این دور مذاکرات اشاره کرد و گفت: خطر اول تلاش اسرائیل برای برهم زدن روند توافق که حادثه اخیر تاسیسات اتمی نطنز  را در همین راستا ارزیابی کردند و دوم نگاه به دولتی بودن تیم مذاکرات و نه حاکمیتی بودن آن است آن‌ هم دولتی که دو ماه بعد نخواهد بود.


رحیمی جهان آبادی تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود به تیم مذاکره کننده نمایندگانی از مجلس، مجمع تشخیص و شورای عالی امنیت ملی اضافه شود  تا هم دفاع از نتایج در داخل برای افکار عمومی و بخش‌های مختلف حاکمیت راحت‌تر شود و هم نگاه غربی‌ها به مذاکرات، توافق با حاکمیت جمهوری اسلامی باشد نه  مذاکره و توافق با دولت رو پایان فعلی که این امر بدون شک به روند مذاکرات کمک  ارزشمندی خواهد کرد.


انتهای پیام/۴١۵١/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته