سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنجان:

شناخت استعداد دانش‌آموزان از اهداف کلی نظام آموزشی است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان گفت: خدمت‌رسانی و فراهم‌کردن بستر مساعد در شناخت بهتر استعدادها و علایق دانش‌آموزان و ایجاد بستر مناسب برای هدایت این نسل به مسیرهای تحصیلی مناسب از اهداف کلی نظام آموزشی کشور است.
pazhooheshsara7.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لنجان،‌ سیدمسعود داودی در جلسه مشترک با پژوهشسرای آموزش و پرورش زرین‌شهر با تأکید بر استعدادیابی دانش‌آموزان اظهار کرد: از آنجایی که دانشگاه و آموزش و پرورش در راستای یک هدف گام برمی‌دارند، خدمت‌رسانی و فراهم‌کردن بستر مساعد در شناخت بهتر استعدادها و علایق دانش‌آموزان و ایجاد بستر مناسب برای هدایت این نسل به مسیرهای تحصیلی مناسب از اهداف کلی نظام آموزشی کشور است.


وی افزود: استعدادسنجی پیش‌نیاز هدایت تحصیلی بوده و هدف اصلی در هدایت تحصیلی، فراهم کردن بستر مناسب برای دانش‌آموزان است تا بتوانند علایق، استعدادها، توانمندی‌ها و به‌طور کلی نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند و با تصوری روشن از ویژگی‌های شخصیتی، رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با تشریح فعالیت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این دانشگاه گفت: باشگاه پژوهشگران جوان با هدف شناسایی، جذب، پرورش، حمایت، هدایت و اعتلای سطح علمی دانش آموزان و دانشجویان و جوانان بااستعداد کشور در رنج سنی 15 تا 30 سال و نوجوانان زیر 15 سال که دارای استعداد درخشان با ویژگی برجسته باشند در قالب گروه‌های علمی و پژوهشی، تشکیل شده که امید است با اتکا به خودباوری و اعتماد به نفس دانش‌آموز و دانشجوی ایرانی شاهد پیشرفت علمی و توسعه اقتصادی برای میهن اسلامی‌مان باشیم.


داودی با تأکید بر شعار «علاقه‌ات را بشناس، آینده‌ات را بساز»، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی لنجان با محور قراردادن شعار «علاقه‌ات را بشناس، آینده‌ات را بساز» با هدف اشتغال و مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان، طرحی را با عنوان طرح پویش اجرایی کرد تا دانشجو در کنار کسب علم، ارتباط با صنعت را نیز تجربه کند و افراد علاقه‌مند بتوانند در قالب این طرح، همزمان با تحصیل تعدادی از واحدهای کارآموزی خود را به‌صورت جدی و تعریف شده بگذرانند.


توسعه کارآفرینی تنها راه پایدار برون‌رفت از بحران‌های اقتصادی


رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان نیز گفت: این مرکز رشد با هدف حمایت مادی، خدماتی و معنوی از ایده‌ها، فناوری‌ها و شرکت‌های صاحب ایده بدون هیچ‌گونه محدودیت سنی و تحصیلات، راه‌اندازی شده است.


مجید اصلانی اضافه کرد: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان سازمانی است که جریان دانش و فناوری را بین دانشگاه‌ها، شرکت‌های خصوصی، مؤسسات تحقیق و توسعه، مخترعان و مبتکران به حرکت می‌اندازد. از این رو رسالت اصلی این مرکز رشد با حمایت از ایده‌های نوین و علمی از ابتدا تا تبدیل شدن آنها به محصولات یا خدمات فناورانه قابل تجاری‌سازی و عرضه به بازار در کنار دانش‌آموزان و دانشجویان است.


وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با امکانات عالی و فضای اداری، فنی و آزمایشگاهی، خدمات حمایتی خود را با حداقل هزینه برای شرکت‌های نوپا فراهم کرده و شبکه‌سازی و برخی خدمات جانبی را در راستای پرورش و توسعه این واحدها برای آنها تأمین می‌کند.


رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان درباره شعار«از ایده تا پدیده» مطرح کرد: این شعار درباره تلاش برای پراکندن بذر نوآفرینی در دانشگاه و پرورش آن تا رساندن به کسب‌وکار موفق و درآمدزا است؛ بنابراین این مرکز رشد سعی دارد با ارائه خدمات و حمایت‌های متنوع و گسترده، راه را برای توسعه کارآفرینی به‌عنوان تنها راه پایدار برون‌رفت از بحران‌های اقتصادی باز کند.


راهکاری برای ارزیابی توسعه و پیش‌بینی آینده کشورها


مدیر پژوهشسرای ابوریحان زرین‌شهر نیز تشریح کرد: پژوهش سرای دانش‌آموزی ابوریحان زرین‌شهر با سابقه‌ای درخشان و ممتاز در کشور و با کارنامه‌ای قابل قبول، دارای امکانات مناسب و دپارتمان‌های تخصصی مختلف در راستای اعتلای علم و دانش فرزندان این مرز و بوم فعالیت می‌کند.


فیروزه صفری تبیین کرد: برای آشنا شدن با توسعه جوامع، نیازی نیست سراغ فناوری‌ها و پیشرفت تکنولوژی آن کشور برویم؛ بلکه برای ارزیابی توسعه و پیش‌بینی آینده کشور باید به پیش‌دبستانی‌ها و دبستان‌های آنها رفت و طریقه آموزش به کودکانشان را دید.


وی توضیح داد: پژوهش جامعه را به سمت تحرک علمی سوق می‌دهد و یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های توسعه و پیشرفت در کشور است؛ بنابراین برنامه‌های پژوهشی باید در سنین پایین جامعه مورد توجه باشد تا کودک با چگونه فکرکردن و یافتن راه حل برای پاسخ مسئله آشنایی پیدا کنند.


مدیر پژوهشسرای ابوریحان زرین‌شهر اظهار کرد: پژوهش محوری در نظام آموزش و پرورش موجب می‌شود تا دانش‌آموزان مهارت‌های تفکر مانند تبیین و حل مسائل را بیاموزند. لازم است آموزش و پرورش به فضای پرسشگری و جستجوگری در مدارس توجه کند تا پژوهش‌محوری بین دانش‌آموزان و حتی معلمان نهادینه شود.


صفری با تأکید بر اینکه پژوهش‌سراها می‌توانند دانش‌آموزان را خلاق و ریسک‌پذیر تربیت کنند، عنوان کرد: اگر بخواهیم توسعه پایدار داشته باشیم باید از آموزش و پرورش شروع کنیم و مهم‌ترین بخش آموزش پرورش تربیت کودکان و نوجوانان خلاق و ریسک‌پذیر در پژوهش سراهاست که این نهاد بزرگ آموزشی کشور در این‌ باره عملکرد ضعیفی داشته است.


لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای استعدادیابی


مدیر آموزش و پرورش زرین‌شهر نیز درباره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مطرح کرد: آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین به امر تربیت‌بدنی و ورزش و ایجاد بسترهای مناسب در استعدادیابی تأکید دارد.


بهرام اسماعیلی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با مدیریت جدید و بسیار مستعد، خدمات ماندگاری را ارائه کرده و رئیس این واحد دانشگاهی با عملکرد بسیار مطلوب،  باعث افتخار و مباهات شهرستان شده است.


به گزارش آنا، در این جلسه از دانش‌آموزان خلاق و نوآور قدردانی شد.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا