دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1399 - 15:45

آژانس های تبلیغاتی و خدمات داده محور دیتاک

آژانس های تبلیغاتی انواع متفاوتی دارند. یک شرکت ممکن است ارائه دهنده‌ی خدمات کاملی باشد. این خدمات می‌تواند شامل همکاری در تولید کارهای هنری، تولید و اجرای تبلیغات رسانه‌ای، بسته بندی و توزیع محصولات و ... باشد.
کد خبر : 557890
۱۹_خدمات_دیتاک_به_آژانس_های_تبلیغاتی.jpg

 به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، تبلیغات امروزه یک صعنت پرکاربرد است. تمام فعالیت‌ها و حرفه‌ها برای پیشبرد و دسترسی به اهداف خود نیاز شدیدی به تبلیغات دارند. آژانس‌های تبیلغاتی بخشی از این صنعت هستند که به عنوان یک شرکت خدماتی- تجاری به صورت حرفه‌ای، در سطحی وسیع فعالیت می‌کنند. تبلیغات نوعی اطلاع رسانی پربازده است. ارائه این اطلاعات هم برای مدیران و صاحبان حرفه و صنایع مفید است و هم برای مشتریان و کاربران بازار.


آژانس های تبلیغاتی انواع متفاوتی دارند. یک شرکت ممکن است ارائه دهنده‌ی خدمات کاملی باشد. این خدمات می‌تواند شامل همکاری در تولید کارهای هنری، تولید و اجرای تبلیغات رسانه‌ای، بسته بندی و توزیع محصولات و ... باشد. برخی آژانس‌ها هم خدمات کمتری و تنها در حوزه‌های خاصی ارائه می‌دهند. همچنین آن‌ها ممکن است محصولات خود را به صورت‌های مختلف چاپ کنند، آن‌ها را در اینترنت به اشتراک بگذارند یا در رادیو و تلویزیون پخش کنند.


اطلاعات مورد نیاز آژانس های تبلیغاتی


این شرکت‌ها قبل از اقدام به انجام هر کاری باید پژوهش‌های عمده و وسیعی را در رابطه با ویژگی‌های محصول، بازار و مشتریان انجام دهند. به تجزیه و تحلیل انواع بازاریابی بپردازند و بهترین روش را انتخاب کنند.


آن‌ها همچنین باید از محصول و خدماتی که برای آن تبلیغات می‌سازند، به خوبی آگاهی داشته باشند. آژانس های تبلیغاتی باید هدف مشتری‌ای که به آن ها مراجعه کرده است را بدانند و در جهت دستیابی به آن عمل کنند. همچینین باید قدرت آنالیز بازار را داشته باشند و مخاطبان این بازار، سلایق، علایق و مکانیزم‌های ذهنی آن‌ها را برای تصمیم گیری مورد شناسایی قرار دهند.


باید گروه هدف تبلیغ را مشخص کرد. این تبلیغ باید بر روی چه کسانی اثر بگذارد و این اثرگذاری به چه صورت شکل می‌گیرد؟ شرکت‌های تبلیغاتی باید بدانند برای هر هدفی چگونه برنامه‌ریزی کنند و در چه مکانی می‌توان به آن هدف دست یافت؟


به علاوه باید رقبا را به خوبی شناسایی کرد. حوزه‌ی فعالیت و ویژگی‌های محصولات آن‌ها را بررسی کرد. دلایل موفقیت و عدم موفقیت آن‌ها را تجزیه و تحلیل کرد. استراتژی آن‌ها برای بازاریابی را شناخت و مهم‌تر آنکه باید فهمید در ذهن مخاطبان، درباره آن‌ها چه می‌گذرد؟


همچنین باید دانست کدام شیوه ی تبلیغات بیشتر تأثیرگذار است؟ چه متن و نوشته‌ای‌ گیراتر است؟ چه موسیقی و لحنی بیشتر مخاطب را جذب می‌کند؟ دیگر پارامترهای جذب مشتری چه هستند؟ چگونه می‌توان اعتماد مخاطب را جلب کرد؟ احساسات مخاطبان نقش مهمی دارد باید به خوبی آن را شناخت.


دانستن همه‌ی این‌ها بصورت سنتی بسیار زمان‌بر و وقت‌گیر است. کسب این اطلاعات نیاز به دانش و مهارتی خاص دارد.


وظایف آژانس های تبلیغاتی پس از انتشار تبلیغ


آژانس های تبلیغاتی باید خدمات و محصولات مورد نظرشان را به نوعی معرفی کنند که در در ذهن مخاطب تأثیر مثبتی بر جا بگذارد. به گونه‌ای که مخاطب را تحریک به خرید و استفاده از محصول و خدمات موردنظر کند.


اما تنها طراحی و اجرای یک تبلیغ کافی نیست. پس از انتشار آن هم کار ادامه دارد. باید پیشنهادهای خاصی را به مشتری ارائه داد. روند تبلیغات را ادامه دهد؟ محصولاتش را تغییر دهد یا به تولید محصول قبلی ادامه دهد؟ تولید را افزایش یا کاهش دهد؟ همچنین تنها جذب مشتری مد نظر نیست. این مشتری را باید حفظ کرد. آژانس تبلیغاتی باید استراتژی‌های جذب و حفظ مشتری را در اختیار صاحب برند و تبلیغ قرار دهد.


خدمات دیتاک به آژانس های تبلیغاتی


دنیای امروز، دنیای رقابت است. آژانس های تبلیغاتی که خود آفریننده و مروج رقابت هستند نیز با هم کیشانشان به رقابت می‌پردازند. شرکت دانش بنیان دیتاک با خدماتی که ارائه می‌دهد می‌تواند به آژانس‌های تبلیغاتی در پیشبرد اهدافشان و تسخیر بیشتر بازار رقابتی کمک کند.


امروزه بیشترین فضای جولان برای هر تبلیغاتی در فضای مجازی و دنیایی است که به برکت اینترنت شکل گرفته است طوری که نمی‌توان منکر قدرت این فضا شد. در این دنیای مجازی داده‌هایی هر روزه در حال شکل گیری و گسترش است که کاربران شبکه های اجتماعی و به طور کلی دنیای مجازی آن را به وجود می‌آورند.


اطلاعات و داده های موجود در پس پرده این دنیا چنان عظیم و گسترده هستند که هرکسی نه تنها توان بررسی، حتی توان دسترسی به آن‌ها را ندارد. این داده‌ها مانند طلا ثروت عظیمی هستند. تنها کافی است آن‌ها را استخراج، در کوره ذوب و تبدیل به محصولات پر‌نقش و نگار کرد. می‌توان داده را یکی از مواد اولیه و نوعی سرمایه برای صاحبان تمام کسب و کارها تلقی کرد.


این داده‌ها رمز و رازهایی هستند که نیاز به واکاوی دارند. دیتاک نرم افزاری است که با استفاده از هوش مصنوعی این اطلاعات را تبدیل به دانشی کاربردی می‌کند. یکی از خدمات دیتاک به آژانس های تبلیغاتی بررسی وضعیت برند و تبلیغات آن در فضای مجازی است.


دسترسی به تمام اطلاعات مورد نیاز آژانس های تبیلغاتی


همانطور که ذکر شد برای انجام تبلیغات موثر و کارا باید تمام عناصر اقتصادی، اجتماعی و روانی حاکم بر بازار و ذهن مخاطب مورد بررسی و آنالیز قرار گیرند.


حتی اگر قصد شرکت تبلیغاتی، تبلیغات چاپی یا انتشار در صدا و سیما باشد، بازم هم اطلاع مورد نیاز در باره آن را می‌توان از این فضا استخراج و مورد بهره برداری قرار داد.


اهمیت نقش دیتاک برای تبلیغات کسب و کار


مکانیزم‌های ذهنی حاکم بر بازار به آسانی قابل شناخت، بررسی و تجزیه و تحلیل نیستند. این مکانیزم‌ها نیاز به دانش تخصصی دارند. گرچه شرکت های تبلیغاتی خود، تا حدودی می‌توانند این دانش را به دست بیاورند اما در صورت نبود متخصصین ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند یا در تجزیه و تحلیل‌هایشان اشتباه کنند.


اگر چینین اشتباهی رخ دهد زیان‌های جبران ناپذیری به وجود می‌آید. از آنجایی که طراحی و اجرای هر تبلیغی مستلزم صرف هزینه‌های گزافی است به لحاظ مادی این زیان‌ها جبران ناپذیر هستند. همچنین شناخت نادرست از بازار، کاربران آن و مخاطبان تبلیغ باعث می‌شود خدمات و کالای مورد نظر، بازار پیش بینی شده را جذب نکند. این امر باعث می‌شود شرکت تبلیغاتی وجهه و همچنین مشتریان خود را به مرور زمان از دست دهد.


شرکت‌ها، آژانس‌ها و افرادی که به اهمیت این مسأله پی می‌برند در دستیابی به اهدافشان موفق‌تر عمل خواهند کرد و با شکست‌ها و چالش‌های کمتری روبرو خواهند شد.


ابزارهای دیتاک برای آنالیز اطلاعات مورد نیاز


از جمله ابزارهای دیتاک در این خصوص می‌توان به سامانه روابط عمومی دیتاک، گزارش افکار سنجی، گزارش برند شناسی، کمپین سنجی، جریان شناسی و ده‌ها ابزار و گزارش دیگر اشاره کرد.



  • افکارسنجی دیتاک


کمپین‌های تبلیغاتی باید پس از اجرا تحلیل شوند و یکی از ارکان مهم این کار تحلیل تاثیر آن بر افراد جامعه است. کاربران شبکه‌های اجتماعی همان افراد جامعه هستند که در فضای مجازی درباره آنچه می‌بینند نظر می‌دهند، حتی اگر کمپین شما آفلاین باشد.


نمونه افکارسنجی دیتاک از کمپین‌های آفلاین را از اینجا ببینید



  • سوشال لیسنینگ با آلارم دیتاک


آلارم دیتاک که در دو قالب کانال تلگرامی یا آلارم داخلی سامانه دیتاک است براساس کلمه کلیدی‌های ست شده، تمام محتوای مرتبط را به صورت منظم ارسال می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید چه کسی درباره تبلیغات شما، کمپین‌های اجرا شده و درحال اجرا و برند آژانس شما صحبت می‌کند آلارم یکی از بهترین ابزارهای سوشال لیسنینگ موجود است. با این ابزار در جریان تمام اظهارنظرهای حول کلمه کلیدی خود قرار خواهید گرفت.


برای استفاده از نسخه دموی آلارم با ما در ارتباط باشید


 



  • موج شناسی؛ پیشگیری از صعود موج منفی و همراهی با موج مثبت


موج شناسی یکی از محصولات سامانه روابط عمومی دیتاک است که با اتکا به بیگ دیتای شبکه‌های اجتماعی روند ایجاد و رشد یک موج در فضای مجازی را شناسایی و هشدار می‌دهد. موج ایجاد شده می تواند رد رابطه با انواع تبلیغات آنلاین و آفلاین باشد.


موج ایجاد شده در فضای مجازی حول فعالیت آژانس تبلیغاتی و کمپین‌های آن ممکن است مثبت یا منفی باشد. با شناسایی این موج‌ها و اگاهی از احساس و کلیت آن می‌توان از ایجاد بحران برخاسته از موج‌های منفی با اصلاح و واکنش به موقع جلوگیری نمود و برای بهبود نظرات کاربران تلاش کرد.


همچنین این آگاهی در موج‌های مثبت باعث ایجاد سیگنالی راهگشا جهت بهبود و کمک به افزایش بازخورد کاربران خواهد شد.


تحلیل تبلیغات آفلاین اسنوا را اینجا ببینید


در پایان باید گفت هر کسب و کاری برای تسخیر بازار رقابتی نیازمند دسترسی به اطلاعات است. کسب و کارها از جمله آژانس های تبلیغاتی می‌توانند این اطلاعات را با سرعت بالا و حجم گسترده دریافت کنند. این اطلاعات به صورتی دقیقی توسط شرکت دیتاک آنالیز و دسته بندی می‌شوند و راهنمای راه شما برای دستیابی به اهدافتان خواهند شد. برای آشنایی با دیگر محصولات دیتاک و دریافت نسخه دموی سامانه روابط عمومی از طریق لینک زیر به وبسایت دیتاک مراجعه کنید.


وبسایت دیتاک


انتهای پیام/ر


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب