دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1399 - 14:57
ابوالقاسمی‌فر تشریح کرد؛

جزئیات اختراع «شناور كنترل كننده فاكتورهای شیمیایی و حیاتی آب برای ماهی‌ها»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از اختراع «شناور كنترل‌كننده فاكتورهای شیمیایی و حیاتی آب برای ماهی‌ها» توسط دانشجوی این دانشگاه خبر داد و کاربردهای آن را تشریح کرد.
کد خبر : 554400
photo_2020-12-15_12-06-04.jpg

سید احمد ابوالقاسمی‌فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در شاهرود از اختراع «شناور كنترل‌كننده فاكتورهای شیمیایی و حیاتی آب برای ماهی‌ها» توسط دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود خبر داد.


وی اضافه کرد: این اختراع توسط مقداد ابراهیم‌زاده شرمه دانشجوی مقطع دكتری علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و عضو انجمن مخترعین كشور توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در تشریح نحوه کارکرد «شناور كنترل‌كننده فاكتورهای شیمیایی و حیاتی آب برای ماهی‌ها» عنوان کرد: این دستگاه از هوش مصنوعی بهره‌گیری می‌کند و با كمک سنسور تعبیه شده روی دستگاه اطلاعات موردنظر را دریافت كرده و سپس با استفاده از منطق فازی و اكسپرت سیستم‌ها تصمیم‌گیری توسط دستگاه انجام می‌شود.


نحوه عملکرد دستگاه «شناور كنترل‌كننده فاكتورهای شیمیایی»


ابوالقاسمی‌فر درباره کاربردهای دستگاه «شناور كنترل‌كننده فاكتورهای شیمیایی و حیاتی آب برای ماهی‌ها» عنوان کرد: این اختراع یک سیستم هوشمند برای كنترل پارامترها محسوب می‌شود که در حوزه كشاورزی، صنعت و كنترل شرایط محیطی اتاق بیمار در بیمارستان‌ها كاربرد دارد.



وی درباره نحوه عملکرد و توضیح بیشتر کاربردهای این دستگاه تبیین کرد: شناور کنترل‌کننده فاکتورهای حیاتی یک دستگاه هوشمند است که با استفاده از سنسورهای تشخیص پارامترهای محیطی، اطلاعات محیطی را دریافت و با استفاده از هوش مصنوعی تصمیم‌گیری‌های لازم را به‌صورت دستور انجام می‌دهد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود ادامه داد: در این اختراع از یک منطق فازی برای تصمیم‌گیری استفاده شده و نخستین کاربرد این دستگاه در یک شناور بدون سرنشین برای صنعت شیلات بوده است.


«شناور كنترل‌كننده فاكتورهای شیمیایی»؛ حلقه گمشده صنایع کشاورزی


ابوالقاسمی‌فر توضیح داد: این دستگاه حلقه گمشده بسیاری از صنایع کشاورزی است که به کنترل پیوسته وابسته هستند که می‌تواند دقت، کیفیت و بهره‌وری را به میزان چشمگیری افزایش دهد.


وی درباره دیگر اختراعات مقداد ابراهیم‌زاده شرمه به آنا گفت: اختراع دوم ابراهیم‌زاده شناور خودکار بدون سرنشین است که برای سازمان بنادر و دریانوردی کاربرد دارد و قابلیت عکسبرداری و گرفتن فیلم تا 300 متر زیر آب و ارسال همزمان به ساحل را دارد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود تأکید کرد: سومین اختراع این جوان موفق که مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد و سال آینده از آن رونمایی خواهد شد، سوند غیرتهاجمی خودکار برای شستشوی جانبازان و معلولان است که به دلیل عدم توان حرکتی دچار زخم بستر شده‌اند.


ابوالقاسمی‌فر با بیان اینکه ابراهیم‌زاده دانشجوی ترم اول مقطع دکتری رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود است، تأکید کرد: این دانشجوی موفق علاوه بر این دارای مدرک مهندسی تکنولوژی نرم‌افزار است و تاکنون پیشنهاد‌هایی از چند کشور خارجی برای فروش امتیاز تولید اختراعاتش داشته، اما قصد دارد اختراعاتش را با استفاده توان شرکت‌های داخلی به تولید انبوه در بازار برساند.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته