دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1399 - 12:37
حقیقت‌دوستی در گفتگو با آنا:

سرای نوآوری «فرآورده‌های سلولزی» در دانشگاه آزاد اسلامی سوادکوه راه‌اندازی می‌شود

معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی سوادکوه عنوان کرد: مقرر شده طبق برنامه در راستای توسعه کسب و کار و اهداف دانش‌بنیان سرای نوآوری با محور «فرآورده‌های سلولزی» راه‌اندازی کنیم.
کد خبر : 553120
photo5785273042103022642.jpg

وحید حقیقت‌دوستی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره جدیدترین اقدامات و فعالیت‌های حوزه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه در اظهار کرد: تازه‌ترین فعالیت‌ها و دستاوردهای پژوهشی این دانشگاه راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی «آنالیز آب و خاک» و «توصیه کودی در جهت آزمایشگاه تحقیقاتی درآمدزا» بوده است.




بیشتر بخوانید:


افزایش طرح‌های پژوهشی صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی دماوند


حمایت از طرح‌ها و ایده‌های پژوهشی دانشجویان و استادان


از آماده‌سازی دانشجویان برای حضور در بازار کار تا ایجاد شرکت دانش‌بنیان فرهنگی




وی اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌ای به‌تازگی بین اداره جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه و دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان به‌منظور ایجاد، گسترش، همفکری و همکاری آموزشی ـ پژوهشی منعقد شد.  از جدیدترین دستاوردهای پژوهشی نیز می‌توان 10 مقاله علمی و پژوهشی، پنج مقاله ISI و 15 مقاله ارائه شده در همایش‌های ملی و منطقه‌ای را نام برد.


تداوم فعالیت‌های علمی در حوزه مجلات پژوهشی


معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه در پاسخ به این پرسش که جدیدترین محصول علمی، دانش‌بنیان یا اختراع این دانشگاه چیست و در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ عنوان کرد: با توجه به اینکه واحد سوادکوه اکنون فاقد مرکز رشد و فعالیت دانش‌بنیان است تاکنون موفق به تولید محصول علمی، دانش‌بنیان و اختراع نشده است.


حقیقت‌دوستی، فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه در حوزه مجلات پژوهشی و تحقیقات علمی و طرح‌های درون و برون‌دانشگاهی (با نگاه آماری) را تشریح کرد و به آنا گفت: به‌دلیل مشکلات مالی و تأمین اعتبار برای طرح‌های پژوهشی مدت‌ها فعالیتی در این بخش صورت نگرفت و عملاً طرح‌های پژوهشی غیرفعال بود.


وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سال 1398 تلاش کردیم که این وضعیت با در نظر گرفتن اولویت‌ها از حالت سکون خارج شود و در این راستا با تصویب و موافقت دو طرح پژوهشی در گروه‌های علوم پایه و مهندسی اکنون در مراحل پایانی اجرای طرح و تعهدات آن قرار داریم.


معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه متذکر شد: مقرر شده فعالیت‌مان در حوزه مجلات پژوهشی و تحقیقات علمی و طرح‌های درون و برون‌دانشگاهی هرچند در سطح محدود و با توجه به وضعیت مالی همچنان تداوم داشته باشد.


برنامه دانشگاه آزاد اسلامی سوادکوه برای تحقق اهداف دانش‌بنیان چیست؟


حقیقت‌دوستی تأکید کرد: یابد همه‌ساله طرح‌های پژوهشی استادان و دانشجویان بررسی و با توجه به اولویت مصوب شود.


وی،  عنوان طرح پژوهشی گروه علوم پایه را «سنتز ترکیبات آلی از طریق واکنش هک با استفاده از نانوکاتالیست پالادیم برپایه زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت» و طرح گروه مهندسی را «مطالعه تجربی و شبیه‌سازی اجزای محدود کشش عمیق فنجان‌های متقارن استوانه‌ای توسط روش جدید کشش عمیق هیدرو دینامیکی دومرحله‌ای با نسبت کشش بالا» بیان کرد.


معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه درباره برنامه این معاونت برای راه‌اندازی مدارس مهارتی و سراهای نوآوری توضیح داد: این دانشگاه فاقد سرای نوآوری است؛ اما مقرر شده طبق برنامه در راستای توسعه کسب و کار و فعالیت دانش‌بنیان به راه‌اندازی سرای نوآوری با محور «فرآورده‌های سلولزی» اقدام کنیم.


حقیقت‌دوستی با ابراز امیدواری از تحقق اهداف دانش‌بنیان نیز گفت: اقدامات اولیه و بازدید از امکانات موجود در راستای تحقق این اهداف صورت گرفته است.


وی افزود: کارگاه‌های آموزشی برای آشنایی با مراکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه برگزار شده و امیدواریم در آینده نزدیک برای تسهیل و تسریع فرآیندهای اجرایی، شرایط و امکان راه‌اندازی سرای نوآوری مهیا شود.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته