دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رییس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران:

آمادگی کاملی برای آموزش کمک پرستار و بهیار برای کشور افغانستان داریم/ راه اندازی مراکز توسعه آموزش پزشکی در افغانستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: این دانشگاه برای آموزش کمک پرستار و بهیار افغانستانی آمادگی کامل دارد.
کد خبر : 552818
1600055962-img-5126.jpg

به گزارش خبرنگار آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،‌ علیرضا خوشدل رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران در جلسه واحدهای منتخب دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای منتخب افغانستان که امروز صبح در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهارکرد:  مجموعه علوم پزشکی آزاد قدمت 35 ساله در آموزش پزشکی دارد و از سال 64 در این حوزه فعالیت خود را شروع کرده است.


وی ادامه داد این دانشگاه تاکنون بیش از 30 هزار دانش آموخته داشته در رشته های مختلف داشته است و فعالیت خود را با 4 رشته و 4 دانشکده آغاز کرده اما در حال حاضر بیش از 75 رشته تحصیلی و 8 دانشکده مستقل دارد.


خوشدل اظهار کرد: تعداد زیادی از دانش آموختگان کشور در رشته‌های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و سهم عمده‌ای از نقش 40 درصدی دانشگاه آزاد در آموزش عالی کشور برعهده دانشگاه علوم پزشکی تهران است.


وی افزود: در آموزش بالینی بیش از  700 تخت بیمارستانی در 3 بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی آزاد وجود دارد و علاوه بر آن با 1500 تخت طرف قرار داد هستیم که دانشجویان را برای آموزش بالینی اعزام می‌کنیم.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران گفت: هم اکنون بیش از 540 عضو هیات علمی در علوم پایه و بالینی در این دانشگاه مشغول تدریس هستند و علاوه بر ان 600 عضو هیات علمی حق التدرسی نیز در این دانشگاه تدریس می کنند.


وی ادامه داد: بیش از 25 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و از این تعداد حدود 250 نفر دانشجوی خارجی داریم و قبل از این 204 نفر هم دانش آموخته شدند که برای ارائه خدمات به کشورهای خودشان بازگشته اند.


خوشدل گفت: بیشترین تعداد دانشجویان خارجی در حوزه‌های پرستاری و مامایی هستند و همچنان ظرفیت‌های عظیمی برای توسعه این همکاری وجود دارد.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران اظهارکرد: 16 مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه وجود دارد که  5 مرکز تحقیقات از این تعداد در رتبه اول کشور هستند و جایگاه خوبی در منطقه دارند و بیش از 70 آزمایشگاه تخصصی آموزشی و پژوهشی زیرمجموعه این دانشگاه است.


وی با اشاره به جایگاه خوب دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه بندی جهانی شانگهای  نسبت به دانشگاه های کشور و منطقه،‌ گفت: دانشکده دندانپزشکی در رتبه 200 تا 300 در دنیا است،  دارو سازی در رتبه 300 و 400 و فناوری های پزشکی هم به همین ترتیب در رتبه  300 تا 400 قرار گرفته است.


خوشدل با اشاره به اینکه در حوزه‌های مختلفی ارتباط با صنعت داریم، گفت: در سال‌های اخیر بیش از 4500 مقاله بین المللی ISI  منتشر شده و ارجاعات زیادی به این مقاله‌ها شده و بیش از 1500 پایان‌نامه در این دانشگاه در حال حاضر در حال نوشتن است.


وی ادامه داد: در ارتباطات با کشور افغانستان می‌توانیم در آندگرجویت و پست‌گرجویت به خصوص در حوزه‌های کمک پرستار و بهیار برای حل مشکلات سلامت کشور افغانستان کمک کنیم.


خوشدل افزود: در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی و دکترای حرفه ای آمادگی ارائه خدات داریم. همچنین در دروه‌های بالینی تکمیلی و دوره‌های بالینی کوتاه مدت در همه تخصص‌ها با توجه به ظرفیت‌های موجود در بیمارستان‌های دانشگاه آمادگی برگزاری دوره‌های کوتاه مدت برای حوزه‌های مختلف را داریم.


وی در پایان گفت: آمادکی داریم خدمات تله مدیسین را با همکاری بیمارستان‌های دانشگاه آزاد به کشور افغانستان ارائه کنیم و همچنین در تلاشیم مراکز توسعه آموزش پزشکی در دانشگاه‌های افغانستان را راه اندازی کنیم. 


انتهای پیام/4139/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته