رخوت پاییزی در سالنهای سینما/ «بیحسی موضعی» هم از حس فروش افتاد!
بهگزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا سینماهای کشور در حالی که پیشبینی میشد که با اضافه شدن فیلمهایی همچون «آبادان یازده ۶۰»، «بیحسی موضعی» و «روزهای نارنجی» میزان فروش و استقبال سینماها تا اندازهای بهبود یابد، اما آمارها نشان دهنده تداوم رکود در گیشه سینما ایران در روزهای کرونایی است.
با وجود فروش امیدوارکننده فیلم سینمایی «بیحسی موضعی» در روزهای نخست اکران، روند صعودی فروش این فلیم در ادامه نمایش متوقف شد با توجه به این شواهد به نظر میرسد کاهش محسوس میزان فروش فیلمها که در نیمه اول سال و زیر سایه شیوع بیماری کرونا رقم خورد، در پاییز هم ادامه پیدا کند.
«بیحسی موضعی» هم از حس فروش افتاد!
شاید تنها اتفاق قابلتوجه در این میان فروش نسبتاً خوب فیلم سینمایی «بیحسی موضعی» در روزهای اول اکران بود. این فیلم از هفته آخر شهریورماه به فیلمهای در حال اکران اضافه شد و تا اندازهای توانست جانی به کالبد بیرمق گیشهها بدهد.
«بیحسی موضعی» به نویسندگی و کارگردانی حسین مهکام از چهارشنبه نوزدهم شهریورماه روی پرده رفته است، در سه روز اول نمایش خود حدود ۵۰ میلیون تومان فروش داشت، اما در ادامه نتوانست این روند را حفظ کند؛ با این حال این فیلم پس از حدود 3 هفته توانسته با 181 میلیون تومان جایگاه نسبتاً خوبی در میان فیلم های د رحال اکران داشته باشد.
میزان فروش این فیلم زمانی مهم جلوه میکند که بدانیم سایر فیلم های روی پرده (به استثنای زنها فرشتهاند 2) با وجود دو ماه روی پردهبودن، عموماً کمتر از 50 میلیون تومان فروختهاند.
«بیحسی موضعی» که با سرمایه محمدصادق رنجکشان ساخته شده اولین تجربه تهیهکنندگی حبیب رضایی در سینما است که در «بیحسی موضعی» بازی هم میکند.
باران کوثری، پارسا پیروزفر، حسن معجونی و سهیل مستجابیان دیگر بازیگران فیلم «بی حسی موضعی» هستند.
در خلاصه داستان فیلم «بی حسی موضعی» آمده است: در این فیلم جلال، نویسنده بیمحصولی که از فشار ذهنی رد داده است، متوجه تغییری در زندگی خواهرش ماری به واسطه مردی به نام شاهرخ میشود. پس خانه پدری را ترک میکند. ما یک شب با او و دوست آهنگسازش بهمن و راننده تاکسی عجیبی به نام ناصر همراه میشویم. وجه مشترک این سه نفر این است که هر سه در وضعیت بیحسی به سر میبرند. اما شب آبستن اتفاقاتی عجیب است برای این پنج نفر…»
«زنها فرشتهاند2» به کارگردانی آرش معیریان که در کنار «آقای سانسور» فیلم های کمدی روی پرده به حساب میآیند، فروش خود را به 718 میلیون تومان رسانده است اما همچنان فاصله زیادی با فیلم پیمان قاسمخانی دارد.
«خوب، بد، جلف۲» به کارگردانی پیمان قاسمخانی پس از هفتهها صدرنشینی در جدول اکران با مجموع یک میلیارد و ۵۶۵ میلیون تومان فروش از اکران خداحافظی کرد. این فیلم که در حال حاضر فقط در چند پردیس سینمایی محدود در سطح تهران روی پرده است، به صورت همزمان اکران آنلاین را هم تجریه کرد و از دو هفته پیش به شبکه نمایش خانگی پیوسته است.
فروشهای ناامیدکننده در گیشههای بیرمق
اما بر اساس آمار اعلامشده از سوی سامانه مدیریت فروش و اکران سینما(سمفا)، فیلمهای درحال اکران همچنان فروش پایینی دارند که با توجه به هزینههای تولید چند میلیارد تومانی فیلمها، قابل تأمل است.
آمار فروش فیلمهای در حال اکران تا روز پنجشنبه دهم مهرماه ۱۳۹۹ به شرح زیر است:
۱- زنها فرشتهاند۲ (آرش معیریان) / 718 میلیون تومان
2- آقای سانسور/ علی جبارزاده/ 252 میلیون تومان
3- بیحسی موضعی (حسین مهکام)/ 183 میلیون تومان
4- تا ابد (امید امین نگارشی)/ ۷۵ میلیون تومان
5- آبادان یازده ۶۰ /مهرداد خوشبخت/ 48 میلون تومان
6- روزهای نارنجی/ آرش لاهوتی/ 34 میلیون تومان
7- کاکا/ علی سرآهنگ/ 11 میلیون تومان
۸- قتل عمد( سعید دولتخانی)/ ۱۰ میلیون تومان
به نظر میرسد، تمهیداتی مانند بلیت نیمبها نیز که مدتی پیش اعمال شد، تأثیر چندانی بر استقبال مردم نگذاشته است و باید به فکر شیوههای جدید اکران فیلم بود. شیوههایی که بتواند نگرانی مردم از حضور در اماکن مسقف و سربسته را برطرف کند تا مخاطبان حاضر شوند تا به سینما بروند.
در چنین وضعیتی، لازم است با ایدههایی جذابتر و کمکهای مالی و معنوی بهتر، لااقل برخی صاحبان فیلمهای خوشساخت را ترغیب کرد تا ورود جدی به سامانههای پخش اینترنتی و سینمای آنلاین داشته باشند. این نیز کمکی به تبلیغات، فروش و کم شدن فیلمهای تولید شده میکند و هم میتواند فیلمهای جدید و باکیفیت را در اختیار مخاطبان بگذارد.
انتهای پیام/4104/
انتهای پیام/