دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1399 - 00:02
معاون جنبش عمل اسلامی بحرین در گفتگو با آنا:

ارتباط موضع‌گیری سیدحسن نصرالله با سفر مکرون/ انتقام حزب‌الله احتمالاً به پس از انتخابات آمریکا موکول می‌شود

معاون جنبش عمل اسلامی بحرین با بیان اینکه رئیس‌جمهور فرانسه با هدف آرام کردن اوضاع لبنان به بیروت سفر کرد، گفت: احتمالاً پاسخ قاطع مقاومت به بعد از انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا موکول می‌شود.
کد خبر : 511167
IMG_۲۰۲۰۰۸۱۴_۱۸۵۱۰۵.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سیدحسن نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت دهه محرم به تحولات روز جنوب لبنان و حمله ساختگی صهیونیست‌ها به این منطقه واکنش نشان داد و گفت: آنچه در جنوب لبنان روی داد بسیار مهم و حساس است، اما اکنون درباره آن اعلام موضع نمی‌کنم و بعداً در صحبت خواهم کرد. 


وی افزود: رفتار‌های اسرائیل و شلیک منورها، بمب‌های فسفری و برخی تجاوز‌هایی که در مرز لبنان انجام داد برای ما بسیار مهم، حساس و خطیر است، اما بنده عمداً در این زمینه هیچ اظهارنظری نمی‌کنم و آن را تا زمان و زمینه‌ مناسبش عقب می‌اندازم و این زمان فراخواهد رسید.




بیشتر بخوانید:


ترامپ و نتانیاهو از واکنش قاطع مقاومت بیمناک هستند




شیخ «عبدالله صالح»، معاون جنبش عمل اسلامی بحرین در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا درباره چرایی به تأخير انداختن صحبت کردن از جنگ با رژیم صهیونیستی به‌وسیله سید مقاومت لبنان گفت: تردیدی وجود ندارد ترامپ و نتانیاهو با وجود ترس از هرگونه جنگ با حزب‌الله یا دیگر گروه‌های مقاومت، به درگیری حتی جزئی راضی هستند تا از مخمصه ای که در آن گرفتار شده‌اند، نجات یابند و بتوانند در انتخابات پیش رو در آمریکا و فلسطین اشغالی بر رقبای خود غلبه کنند. 


شیخ عبدالله صالح


وی افزود: سیدحسن نصرالله اشراف زیاد و دقیقی بر تحولات منطقه و بین‌الملل دارد و توانست با نکته‌سنجی دست آن‌ها را بخواند و در بازه زمانی کنونی با اقدام به راه انداختن جنگ با اسرائیل، باعث قدرت گرفتن آمریکا و متحدش در منطقه نشود. دبیرکل حزب‌الله لبنان مهمی همچون پاسخ به شهادت یکی از نیروهایش در خاک سوریه و نیز تجاوزات اخیر به جنوب لبنان را رها کرد تا به اهمی همچون خنثی کردن نقشه آمریکا و اسرائیل برای دستاویز قرار دادن حمله انتقامجویانه با هدف ارتقای جایگاه منطقه‌ای خود دست یابد.


این تحلیلگر سیاسی بحرینی گفت: حزب‌الله در پاسخ قاطع نشان دادن به دشمن صهیونیستی و ناکام گذاشتن توطئه‌های آمریکا ناتوان نیست، ولی زمان پاسخ دادن را باز گذاشت و شاید این زمان، بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد. 


معاون جنبش عمل اسلامی بحرین در پاسخ به این سؤال که «آیا علت به تأخیر انداختن پاسخ حزب‌الله ارتباطی به سفر اخیر امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به بیروت دارد» ؟ تأکید کرد: مقاومت نمی‌خواهد به نتانیاهو فرصت بدهد تا خود را از مهلکه ای که در آن گرفتار شده است، نجات دهد؛ کما اینکه گزارش‌های رسیده از لبنان نشان می‌دهند برخی طرف‌های داخلی از حزب‌الله خواستند تا خویشتنداری کند، اوضاع را متشنج نکند و فرصت بدهند تا به توافقاتی دست یابند که تبعات آن کمتر از تبعات جنگ یا درگیری باشد.


وی عنوان کرد: رئیس‌جمهور فرانسه در راستای پررنگ کردن این خط‌مشی به بیروت سفر کرد و خواستار اعطای فرصت برای رایزنی‌های بیشتر شد. از سوی دیگر مقاومت لبنان برای پاسخ دادن به تحرکات تحریک‌آمیز دشمن صهیونیستی عجله‌ای ندارد و برخلاف تصور خيلی‌ها، به تأخیر انداختن پاسخ را در راستای جنگ روانی مؤثر می‌داند؛ در عین حال مقاومت لبنان قصد ندارد بابت به تأخیر انداختن پاسخ به نتانیاهو و ترامپ فرصتی رایگان برای گریختن از مهلکه بدهد.


شیخ عبدالله صالح


شیخ عبدالله صالح در ادامه گفتگو با آنا درباره سناریوهای خطرناکی که نتانیاهو در روزهای آینده با آن مواجه خواهد شد، گفت: نتانیاهو این روزها بر دو موضوع شرط‌بندی کرده است؛ نخست، راضی‌کردن برخی دولت‌های عربی همچون سودان، بحرین و عمان به امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط با تل‌آویو که در پس همه این اقدامات رد پای سعودی‌ها مشهود است. با وجود این تلاش‌ها، تنها محمد بن‌زاید پای توافقنامه را امضا کرده و دولت خارطوم به صراحت و حتی با وجود وعده خروج آن‌ها از لیست سیاه حامیان تروریسم آمریکا اعلام کردند مخالف عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی هستند. سودان اعلام کرد هیچ ارتباطی میان خروج آن‌ها از فهرست تروریسم و توافق با رژیم غاصب صهیونیستی وجود ندارد. علاوه بر این، دولت موقت بنابر منشوری که با انقلابیون امضا کرده است، اختیار تصمیم‌گیری را در این زمینه ندارد.


معاون جنبش عمل اسلامی بحرین عنوان کرد:  حکومت آل خلیفه همچون امارات تصمیم گرفت خطر و تبعات ناشی از توافقنامه عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی را به جان بخرد و ممکن است به‌زودی عادی‌سازی روابط میان  منامه و تل‌آویو اعلام شود. برخلاف این دو کشور، عمان اعتقادی به امضای توافقنامه ندارد و نیازی به امضای آن در بازه زمانی کنونی نمی‌بیند.



عمان مخفیانه  ارتباطاتی با رژیم غاصب دارد و نیازی نمی‌بیند آن را در بوق و کرنا کند. این همان خط‌مشی پادشاه فقید عمان است که اکنون به‌وسیله سلطان هيثم، پادشاه جدید این کشور دنبال می‌شود. 



شیخ عبدالله صالح گفت: شرط‌بندی دوم نخست‌وزیر اسرائیل این است که قصد دارد پای حزب‌الله را به جنگی محدود باز کند تا به این وسیله بهانه نتانیاهو برای به تعویق انداختن انتخابات و در نتیجه به تأخير افتادن روند محاکمه وی، حتی به صورت موقت فراهم شود.


وی در پایان عنوان کرد: نخست‌وزیر اسرائیل بسیار نگران این است که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در تلاش‌هایش برای کشاندن پای کشورهای جدید به امضای توافق صلح با این رژیم ناکام بماند و تل‌آویو نتواند حزب‌الله را وارد جنگی محدود کند که در این صورت هم انتخابات داخلی اسرائیل فرا می‌رسد و هم زمان محاکمه خودش.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته