آقای لاکچریساز پس از شکستن «دل» به دنبال بافتن «گیسو» میرود/ وقتی کیفیت در غبار تبلیغات گم میشود!
به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، تصویربرداری سریال «گیسو» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیهکنندگی هومن کبیری بهتازگی آغاز شده است. سریالی که در ادامه سریال «عاشقانه» تولید خواهد شد و به نوعی قسمت دوم آن مجموعه شبکه نمایش خانگی است. محمدرضا گلزار، ساره بیات، هومن سیدی، حسین یاری و هانیه توسلی بازیگران اصلی این سریال هستند.
مسعود رایگان، شمسی فضلالهی، علیرضا زمانینسب، آزاده ریاضی و سانیا سالاری هم از دیگر بازیگریان این مجموعه به حساب میآیند.
«عاشقانه» در بهار و تابستان سال 1396 در شبکه نمایش خانگی پخش شده بود و علاوه بر هومن کبیری، مهدی گلستانه نیز تهیهکنندگی آن اثر را به عهده داشت. علاوه بر بازیگرانی که نامشان در پروژه «گیسو» ذکر شد، مهناز افشار و پانتهآ بهرام نیز در عاشقانه ایفای نقش کرده بودند.
دل و قلوهدادنهای کارگردان و تهیهکننده «عاشقانه»در آستانه تولید «گیسو»!
در تیزر کوتاهی که به بهانه کلید خوردن سریال «گیسو» توسط عوامل این اثر منتشر شده است، شاهد صحبتهای منوچهر هادی در حضور هومن کبیری هستیم که میگوید: حداقل نزدیک به دوسال است شاهد هستم که هومن کبیری چقدر تلاش و برنامهریزی و پیگیری کرد تا بتوانیم پروانه ساخت را بگیریم و از او ممنونم که دوباره به من اعتماد کرد.
هومن کبیری هم با اشاره به این که روی سناریو حساسیت ویژهای داشتند، افزود: فیلمنامه خیلی وقت ما را گرفت طراحی جدیدی صورت گرفت تا بتوانیم با توجه به وضعیت رقابتی نمایش خانگی، حرفی برای گفتن داشته باشیم. من حدود یک سال دنبال آقای هادی بودم تا او را برای ساختن این اثر رزرو کنم.
عاشقانه؛ لاکچری با طعم خیانت!/«دل»؛ کشدار و بیمنطق!
در همکاری قبلی این دو یعنی سریال «عاشقانه» شاهد تولید سریالی بودیم که داستان خود را در بستر سبک خاصی از زندگی در جامعه ایرانی تعریف میکرد که بعید است حتی 10 درصد از جامعه را هم پوشش دهد. زندگی اشرافی و مبتنی بر آموزههای غربی که در ترکیب با پنهانکاری و گستاخی اغلب شخصیتها ماجرای داستان را پیش میبرد.
ساختمانها و ویلاهای لوکس، پوشش و ماشینهای گرانقیمت و از همه مهمتر مناسبات اجتماعی و خانوادگی که بر مبنای معیارهای غربی طراحی شده بود، سبک خاصی از تولید آثار نمایشی را نمایندگی کرد که بعد از آن در آثاری همچون فیلم «آینه بغل» و سریال «دل» هم تکرار شد.
در این وضعیت، تلاش میشد ایرادات فیلمنامهای و ساختاری اثر زیر نقاب زرق و برقهای تصویری و حضور سلبریتیها پنهان بماند. با این حال، سریال «عاشقانه» و فیلم «آینه بغل» با تمام این مولفههای گمراهکننده، دستکم دارای فیلمنامهای بودند که حداقلهای داستانی در آن رعایت شده بود.
این در حالی است که سریال بعدی هادی در نمایش خانگی یعنی «دل» حتی از همین استانداردهای حداقلی هم برخوردار نبود. سریالی که این بار جواد فرحانی تهیهکنندگی آن رابه عهده داشت.
سطح پایین ممیزیهای وزارت ارشاد روی سریالهای شبکه نمایش خانگی باعث شده تا هم در «عاشقانه» و هم در «دل» دست کارگردان چه در فرم و چه در محتوا باز باشد. اما همین مزیت نیز نتوانست به کمک هادی بیاید تا شاهد تولید یک اثر سرپا با حداقلهای تولید یک سریال باشیم داستانی نخنما و کشدار و فاقد منطق روایی و بازیهای تصنعی باعث شد تا مخاطبانی پس از پخش چند قسمت به کیفیت آن اعتراض کنند.
از «دل» که گذشت، «گیسو» را دریابید
این اعتراضات البته با واکنش منفی منوچهر هادی و همسرش «یکتا ناصر» که از بازیگران دل بود همراه شد. منوچهر هادی در اظهارنظری عجیب عنوان کرد که اگر این سریال ساخت کشور ترکیه بود با تمجید همین منتقدان و مخاطبان مواجه میشد و یکتا ناصر هم مخاطبان منتقد را به قضاوت بدون دیدن سریال متهم کرد.
از سوی دیگر به مصداق «آفتابه لگن هفت دست و شام ناهار هیچ!» باید گفت سریال «دل» بیش از آن که بر کیفیت فنی، داستان جذاب یا بازیهای درخشان بازیگرانش مشهور شود، با فضاسازی رسانهای که از سوی عوامل و گروه رسانهای این مجموعه شکل گرفت مطرح شد. اقدامی که به نظر میرسد شامل حال «گیسو» نیز بشود.
انتهای پیام/4104/
انتهای پیام/