دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بطحایی خبر داد؛

راه‌اندازی مدارس «بوستان تربیت» در سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی و رئیس سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی مدارسی با عنوان «بوستان تربیت» خبر داد.
کد خبر : 503057
636987892860626993_md.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، سید محمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی و رئیس سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی در نشست مدیران و معاونان حوزه ستادی که با توجه به ساختار تشکیلاتی جدید و رویکرد پروژه‌محوری این سازمان برگزار شد، گفت: این ساختار تشکیلاتی سرآغازی برای حرکت جدید سازمان براساس رویکرد پروژه‌محور است. این تغییر، نقطه آغازین حرکتی خاص است که باید تبدیل به یک الگو در آموزش و پرورش کل کشور شود.
وی با اشاره به رویکرد جدید سازمان سما و با تأکید بر ضرورت استمرار این جلسات در حوزه ستادی اظهار کرد: همه ما اعضای تیمی هستیم که یک جریان را در حوزه مدارس و آموزش.های فنی و حرفه‌ای، راهبری خواهد کرد. رمز موفقیت سازمان سما «کار تیمی» است؛ اگر در جایگاه خود درست عمل نکنیم، تمام مجموعه با اختلال مواجه می‌شود.
معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی و رئیس سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مدل تعالی شایستگی افزود: در ساختار جدید به دنبال پیاده‌سازی تعالی شایستگی هستیم. در این مدل افراد باید دارای سه مؤلفه دانش، مهارت و توانایی باشند. نخستین محور فعالیت سازمان سما در حوزه مهارت‌آموزی است. سما با توجه به امکانات، نظام آموزشی و مهارتی را به عنوان یک مدل و الگوی قابل استفاده در کشور ایجاد خواهد کرد. دانش‌‌آموختگان دانشکده‌های سما باید بدانند که پس از فراغت از تحصیل به دلیل کسب مهارت‌های گوناگون، جذب بازار کار می‌شوند.
بطحایی ادامه داد: محور دوم فعالیت سازمان سما در حوزه مدرسه و آموزش عمومی است که باید مدارس ما به عنوان الگو در آموزش و پرورش کل کشور دیده شوند.
معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی و رئیس سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف، مدارسی با عنوان «بوستان تربیت» راه‌اندازی خواهیم کرد و به دانش‌آموزان این مجموعه از دوران مهدکودک تا مرحله دیپلم مسئولیت‌پذیری آموزش خواهیم داد. وجه تمایز این مدارس در آینده نمرات و مدال‌های المپیکی نخواهد بود، بلکه این دانش‌آموزان کارآمدی، آگاهی به دانش‌ها، تاریخ، اطلاعات روز و... را خواهند آموخت.
وی از طراحی سیستم جدید آموزشی برای مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: در رویکرد جدید پروژه‌محور به دلیل مشخص بودن نقطه شروع و پایان، اندازه‌گیری و قابل سنجش بودن کمی و کیفی محصول مهم‌ترین شاخصه است. در این نوع کار سلسله مراتب به تدریج کاهش می‌یابد و مسئول مستقیم هر پروژه مدیر آن است و یک مدیر باید اولویت اصلی‌اش با توجه فرآیندها به نتیجه رساندن آن پروژه و مصالح سازمانی باشد.
بطحایی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های برون‌سازمانی، خاطرنشان کرد: سما باید از ظرفیت‌ها و تجربیات گروه‌های کارشناسی بیرون از مجموعه استفاده کند، زیرا یکی از شروط اصلی پیشرفت، تعامل است.
انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب