دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رضایی در دیدار بسیج کارگری:

بسیج با مفهوم «سوت‌زنی» آشنا باشد/ مفاسد را گزارش دهید

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اعضای بسیج باید با مفهوم سوت‌زنی علیه مفسدان آشنا باشند و مفاسد را گزارش کنند.
کد خبر : 502073

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محسن رضایی در دیدار با مسئولان بسیج کارگری کشور گفت: از تلاش‌های شما قدردانی می‌کنم که در قشر زحمتکش و فداکار کارگر، فعالیت‌های بسیج را پیگیری می‌کنید. در هر جایی که بسیج حضور پیدا می‌کند، مردم، ارتباط بیشتری را با نظام احساس می‌کنند و بسیج را نماینده رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی می‌دانند. این احساس با ارزش است. قدر جایگاه خودتان را بدانید و در همین تراز با مردم تعامل داشته باشید.


وی با اشاره به این نکته که مردم در سیمای بسیج، سیمای انقلاب را می‌بینند، خاطرنشان کرد: مردم می‌دانند که شما نماینده دولت، مجلس یا قوه قضائیه و سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها نیستید، شما را با سپاه و سپاه را یار مقام معظم رهبری و بازوی نظام می‌دانند و بر خلاف افرادی که با مسئولیت‌های گوناگون می آیند و می‌روند، بسیج را در کنار خودشان و ثابت قدم می‌بینند.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید عملکرد بسیج جامعه کارگری به‌گونه‌ای باشد که مردم در سیمای یکایک شما، مهربانی، آرامش، امنیت را ببینند و شما پناه و پشتیبان کارگران و خانواده‌های آنان باشید که الحمدلله تاکنون اینطور بوده، اما برای رسیدن به نقطه ایده‌آل باید زحمات بیشتری کشید.


رضایی با بر شمردن ویژگی‌های رابطان مردم و نظام گفت: یکی از نقش‌های شما در بسیج و در میان کارگران عزیز، ترویج گفتمان سیاست‌های کلی نظام است و سیاست‌های نظام در زمینه‌های تولید، اشتغال، تأمین اجتماعی، خانواده، اقتصاد مقاومتی و … را برای اقشار کارگری تشریح و تبیین کنید و آنها را از جایگاهشان در سیاست‌های کلی با خبر کنید، اینکه در سیاست‌های کلی تا چه میزان به اقشار محروم و حمایت از تولید داخلی توجه شده است.


وی به تدوین سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی در مجمع اشاره کرد و یادآور شد: یکی از دغدغه‌های ما در مجمع، سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی است که تلاش می‌کنیم با پیشنهادها را با نگاهی جامع جمع بندی کنیم و پیش نویسش را به رهبر معظم انقلاب، تقدیم کنیم تا پس از مراحل تصویب، ابلاغ فرمایند.


استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به مسئله نظارت و مبارزه با فساد در پایگاه‌ها گفت: ارزیابی و نظارت بر پایگاه‌ها، اعضا و مسئولان پایگاه‌ها در کنار توجه به آموزش به‌ویژه مسائل اعتقادی و در نظر داشتن موضوعات عاطفی در تعالی فعالیت‌های شما مؤثر خواهد بود. مسئله بعد، موضوع مبارزه با فساد است. در مبارزه با فساد، دولت، مجلس و قوه قضائیه عامل اجرایی هستند، ولی اصل کار بر عهده نظام اسلامی است؛ لذا اعضای بسیج باید با مفهوم «سوت‌زنی» علیه مفسدان آشنا باشند و مفاسد را گزارش کنند تا مراجع رسمی، برخورد کنند که البته این فعالیت نباید جنبه تبلیغاتی پیدا کند و فقط باید دفاع از حقوق عامه را در روابط بنگاه‌ها با بانک و … پیگیری کرد.


فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: در دوران جنگ، یکی از مؤثرترین اقشار در دفاع، کارگران بودند که در کنار دانش آموزان و روستاییان، بیشترین تعداد رزمندگان را تشکیل می‌دادند. در پیروزی انقلاب هم جامعه کارگری، نقش بسزایی داشت. در دفاع مقدس، برخی از کارگران بودند که به فرماندهی گردان و تیپ رسیدند.


رضایی با ذکر نام از شهیدان برونسی، ترکی، کریمی و بختیاری گفت: این شهیدان بزرگوار، در زندگی متحمل زحمات بسیاری شده بود. بسیار عارف، فهیم و دانا بودند. همسران هر یک از این شهیدان نیز در کنار ایشان، تلاش‌ها و مبارزات زیادی انجام دادند. خوب است که شرح حال و ایثار شهدای کارگری برای مردم بازگویی شود.


وی به آشنایی خود با روحیات کارگری اشاره کرد و افزود: تابستان سال ۴۶و۴۷ من کارگری ساختمان می‌کردم و حقوق روزمزد آن زمان بسیار ناچیز بود. در دهه پنجاه هم که دانشگاه علم و صنعت رفتم، کارگر شرکت ارج شدم و در کارخانه تا زمانی که ساواک به تعقیبم آمد، در بخش نقشه‌های فنی فعال شدم. کارگران مردمانی وفادار و قانع هستند که با نظام همراه هستند. روایتی که حضرت امام(ره) از تجلیل جایگاه کارگران توسط رسول اکرم(ص) نقل می‌کرد که دست کارگر را می‌بوسیدند، نشان از تلاش سازنده و جهاد کارگران برای جامعه است. کارگران به درستی، قدر زمان، عمر و سلامتی و توان خود را می‌دانند و این یک ارزش معنوی است.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته