دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1394 - 09:57
مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با آنا:

8 مددسرا در تهران کارتن‌خواب‌ها را اسکان می‌دهد/ 9 درصد کارتن‌خواب‌ها زن هستند

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه امسال تعداد مددسراها به منظور اسکان کارتن‌خواب‌‌ها به 8 مددسرا افزایش پیدا کرده است، گفت: بر اساس آمار پلیس بیش از 15 هزار کارتن‌خواب در سطح شهر وجود دارند.
کد خبر : 50042

فرزاد هوشیار پارسیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به تشکیل کمپین «اینجا جای خواب نیست» در حمایت از کارتن‌خواب‌های شهر تهران اظهار کرد: به طور حتم با مشارکت‌های مردمی می‌توان آسیب‌های اجتماعی را کنترل و مهار کرد.
وی با بیان اینکه برخوردهای سلبی، امنیتی و پلیسی نمی‌تواند موضوع آسیب‌های اجتماعی را حل کند، افزود: مداخلات اجتماعی با مشارکت عمومی شکل می‌گیرد. به عنوان مثال یخچالی که در منطقه 12 نصب شد در واقع مردم این یخچال را خودشان نصب کردند و حتی محل نصب را نیز خود انتخاب کرده بودند.در واقع مداخله‌های اجتماعی مردم محور موضوع راه‌حل آسیب‌های اجتماعی است.


هوشیار در توضیح علت تشکیل این کمپین گفت: در واقع ما می‌خواهیم بگوییم که در مساحت 646 کیلومتر مربعی شهر تهران جای کارتن‌خواب‌ها نیست. اما این صحبت به معنای جارو کردن کارتن‌خواب‌ها و بیرون ریختن آنها از شهر نیست، بلکه باید به شیوه‌های مددکاری بتوانیم کارتن‌خواب‌ها را به زندگی بازگردانیم.


مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه تا سال گذشته 2 مددسرا کارتن‌خواب‌ها را اسکان می‌داده است، عنوان کرد: امسال این تعداد به 8 مددسرا افزایش پیدا کرده است. البته سعی شده تا این مددسرا به صورت پراکنده در سطح شهر افتتاح شود تا در یک محله کلونی آسیب به وجود نیاید.


وی با بیان اینکه 14 مددسرای اضطراری در 6 ماهه دوم سال راه‌اندازی می‌شود، اضافه کرد: بر این اساس در فصل سرما همه مناطق 22 گانه شهر تهران و همه محلات دارای مددسرا هستند.


بیش از 15 هزار کارتن‌خواب در شهر تهران زندگی می‌کنند


هوشیار با بیان اینکه بر اساس آمار پلیس بیش از 15 هزار کارتن‌خواب در سطح شهر وجود دارند، تصریح کرد: 9 درصد از این کارتن‌خواب‌ها را زنان تشکیل می‌دهند. این آمار توسط پلیس و ستاد مبارزه با مواد مخدر در جلسات رسمی اعلام شده است.


مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه آمار مراجعه به مددسراها نشان می‌دهد که 90 درصد کارتن‌خواب‌های شهر تهران معتادان متجاهر هستند، گفت: یکی از شروط کارتن‌خوابی در کلانشهرها این است که فرد به معتادی که مواد مخدر صنعتی مصرف می‌کند، تبدیل شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته