دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر پردیس سینمایی ارگ در گفتگو با آنا:

مخاطبان سینما سامانه جدید فروش بلیت را نمی‌شناسند/ برای رونق اکران، فیلم‌های کمدی را روی پرده ببریم

مدیر پردیس سینمایی ارگ معتقد است که باید برای بازگشت رونق به سینما تاپیش از ماه محرم فیلم‌های کمدی را اکران کرد.
کد خبر : 494532
_MID0253.jpg

محمد نادری در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا درباره مصوبه روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی سالن‌های سینما از اول تیرماه با شرط ظرفیت ۵۰ درصد و رعایت کامل پروتکل‌ها گفت: ما در پردیس سینمایی ارگ این آمادگی را داریم که در تاریخ اعلام‌شده میزبان علاقه‌مندان سینما باشیم اما فراتر از تمهیداتی که برای رعایت اصول بهداشتی اندیشیده شده است، ابهاماتی وجود دارد که اگر رفع نشود با مشکل مواجه خواهیم شد.


وی اظهار کرد: اولین نکته به بحث هزینه‌ها و خسارتهای ناشی از تعطیلی چهارماهه باز می‌گردد. با توجه به این که سینماها با نیمی از ظرفیت تماشاگران کارخود را آغاز می‌کنند و قیمت بلیت نیز تغییر نکرده طبیعی است که تهیه کنندگان و دفاتر پخش فیلم تمایلی به اکران فیلم های خود نداشته باشند.


 «سمفا» سیستمی ناشناخته  و بدموقع!


مدیر پردیس سینمایی ارگ افزود: از سوی دیگر، سیستم جدید «سمفا» که سازمان سینمایی برای فروش بلیت اینترنتی طراحی کرده هنوز برای مردم ناشناخته است و هیچ‌گونه تبلیغی برای آشناسازی آن انجام نشده است. مردم هنوز با این سامانه و شیوه تهیه بلیت آشنا نیستند. تا زمانی که این ابهامات برطرف  نشود، نمی‌توان به بازگشت رونق در سینماها امیدوار بود.


سینما؛ خانه


وی عنوان کرد: افزایش روزهای نیم‌بهای سینما تأثیر چندانی در استقبال مخاطبان ندارد چرا که بلیت سینما نسبت به بسیاری از تفریحات فرهنگی و غیرفرهنگی ارزان‌تر است. حتی با وجود معضلات اقتصادی فراوانی که در جامعه داریم، مخاطبان سینما با قیمت‌های فعلی بلیت خیلی مشکل ندارند. آن چه مهم است کیفیت و جذابیت فیلم‌هاست. طرح‌های دیگری مثل اکران شبانه هم که گاهی مطرح می‌شود کارشناسی نیست و نمی‌توان از آنها بهره برد چرا که بسیاری از پردیس‌های سینمایی در دل مراکز تجاری قراردارند و اداره اماکن اجازه فعالیت آنها پس از ساعت 12 شب را نمی‌دهند.


2 برنامه مهم برای اکران ابتدای تابستان


نادری تصریح کرد: بنابراین سازمان سینمایی باید در فرصت باقیمانده تا ابتدای تابستان دو موضوع را با جدیت دنبال کند. اول، معرفی درست سامانه جدید خرید بلیت اینترنتی و دوم تأمین فیلم‌های جذاب و جدید برای تحریک مخاطبان برای حضور در سالن سینما. در کنار سازمان سینمایی، صداوسیما و نهادهای دیگری همچون شهرداری‌ها نیز باید در این فرایند تبلیغو معرفی فیلم‌ها و سامانه جدید فروش بلیت کمک کنند.


سینما؛ خانه


این سینمادار در ادامه عنوان کرد: البته باتوجه به اختلافاتی که در شورای صنفی نمایش وجود دارد، هنوز هیچ برنامه‌ای برای اکران فیلم‌های جدید اعلام نشده است. متأسفانه انگار سیستم توزیع و پخش فیلم‌های سینمایی در کشور ما متولی و صاحب ندارد! اگر قرار باشد سینماها با همان فیلم‌های اسفندماه آغز به کار کنند مطمئن باشید که استقبالی از سوی مردم صورت نمی‌گیرد.


ضرورت اکران اضطراری فیلم‌های کمدی


وی گفت: با توجه به این که از آخرین روز مردادماه امسال ماه محرم نیز آغاز می‌شود باید از این فرصت دوماهه استفاده کنیم و حداقل سه فیلم کمدی را در کنار فیلم‌های اجتماعی جذاب در سبد اکران بگذاریم.


نادری با اشاره به این که هنوز هیچ کدام از تسهیلات مالی یا وام‌های که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده را دریافت نکرده است افزود: مبلغ درنظر گرفته شده برای کمک به سینماها بسیار ناچیز است. با این حال ما از روی ناچاری برای دریافت آن ثبت‌نام کردیم اما در پیگیری‌های بعدی به نتیجه‌ای نرسیدیم وفقط شنیدیم که در نوبت هستیم.


سینما؛ خانه


مدیر پردیس سینمایی ارگ گفت: برخلاف آنچه که شاید عموم مردم فکر کنند، سینماداری کار پرزحمت و پرهزینه‌ای است. درست است که در چهار پنج سال اخیر سینما به سوددهی مقبولی رسیده است اما نباید فراموش کنیم که 60درصد از فروش بلیت متعلق به دفتر پخش و تهیه‌کننده است. هر پردیس سینمایی بین 15 تا 25 نفر کارمند و کارگر دارد و در کنار آن باید هزینه‌های نگهداری سالن و تأمین تجیهزات و تعمیرات را نیز اضافه کنیم. بنابراین شاهد هزینه‌های سنگینی هستیم که سود این کار را به شدت پایین می‌آورد.


انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب