دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر آموزش و پرورش:

کرونا فرصتی بود که ساختارهای کهنه را به هم ریخت/ تحولات در آموزش و پرورش عمق کافی نداشته‌اند/ حضور 70 درصد دانش‌آموزان در «شاد»

وزیر آموزش و پرورش گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد تحولات در بدنه نظام آموزشی عمق کافی پیدا نکرده است و شرایط جدید نشان می‌دهد باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها بهترین استفاده را ببریم.
کد خبر : 494192
862682.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن حاجی میرزایی در جلسه مشترک با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیران استارت‌آپ‌های آموزشی که صبح امروز برگزار شد در رابطه با آموزش و یادگیری و تأثیر آن بر ساختن آینده گفت: ما یک مجموعه بزرگ آینده‌ساز هستیم و هر آینده‌ای ساخته شود در آن سهم اساسی داریم.


وی افزود: هیچ پایداری در تحول اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه این تحول در حوزه یادگیری محقق شود و نقطه عزیمت تحول در تمام زمینه‌ها، تحول در حوزه یادگیری و آموزش است و از طریق جهت دهی و یادگیری می‌توانیم جهت دهی توسعه را به انجام برسانیم.


وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما افراد را در قالب یک برنامه منظم، هدایت‌شده و قابل ارزیابی در اختیار داریم که این مسئله امر آموزش و پرورش را متمایز می‌کند.


وی توضیح داد: در اثر کرونا اتفاقات بسیاری افتاد و کرونا به ما فرصت یک انتخاب داد و ساختارها و عادت‌های منجمد شده و مستحکم شده را به هم ریخت و ساختار جدیدی در حال شکل‌گیری است و این ما هستیم که نحوه شکل‌گیری ساختارهای جدید را تعیین می‌کنیم.


وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام تعلیم و تربیت هر ده سال یک بار خیز جدیدی برمی‌دارد و پویایی موجود اقتضا می‌کند ما دائما کارکردهای خودمان را مورد مطالعه قرار داده و ارزیابی کنیم و بررسی‌ها نشان می‌دهد تحولات در بدنه نظام آموزشی عمق کافی پیدا نکرده است و شرایط جدید نشان می‌دهد باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها بهترین استفاده را ببریم.


وی افزود: نهاد تعلیم و تربیت یک نهاد پهن‌پیکر است و امروز این مجال پیدا شده که ما در زمینه تحول در نقطه متفاوتی قرار بگیریم و ما با پای خودمان در این مسیر مخاطره‌آمیز وارد نشده‌ایم و در واقع به این راه پرتاب شده‌ایم تا به یک نیاز عمومی در حوزه آموزش جواب دهیم.


حاجی میرزایی با اشاره به آخرین آمار بهره‌برداری‌ها از پلتفرم «شاد» گفت: تاکنون بیش از ۹۸ درصد معلمان، مدیران و کادر آموزشی و ۷۰ درصد دانش‌آموزان وارد این نرم‌افزار شده‌اند و در حال حاضر بیش از ۲ میلیارد فایل و ۴.۵ میلیارد پیام تبادل شده است و البته فعلا منحصر به ارتباط معلم و دانش آموز است.


وی تشریح کرد: ایجاد امکان ارتباط دانش‌آموزان با یکدیگر و ایجاد یک صفحه اختصاصی برای هر دانش‌آموز برای تبادل تجربیات در دست بررسی است.


وزیر آموزش و پرورش با پذیرش برخی ایرادهای موجود در «شاد» گفت: در برخی مناطق دسترسی ارتباطی مناسب وجود ندارد که در حال شناسایی این مناطق هستیم تا با همکاری وزارت ارتباطات پوشش این نقاط فراهم شود و از طرف دیگر برخی مخاطبان این برنامه به گوشی هوشمند دسترسی ندارند که باید برای پوشش آموزشی برای این افراد هم اقدامی انجام دهیم و در حال بررسی‌ هستیم.


انتهای پیام/4145/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب