دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1399 - 12:58
شیوع کرونا در جهان؛

کرونا بیش از ۱۰۰ هزار قربانی در آمریکا بر جای گذاشت/ بی‌اعتنایی مردم آلمان به هشدارها در زمینه کووید-19

شیوع کرونا در آمریکا برخلاف آنچه رئیس‌جمهور این کشور می‌پنداشت، بیش از ۱۰۰ هزار قربانی بر جای گذاشته است.
کد خبر : 492476
کابل.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شمار مبتلایان به کرونا در جهان به 5 میلیون و 794 هزار و 723 نفر افزایش یافت. از این تعداد 357 هزار و 516 نفر جان باخته و 2 میلیون و 499 هزار و 801 نفر بهبود یافته‌اند.



تاکنون کشورهای آمریکا، برزیل، روسیه، اسپانیا و انگلیس در صدر بیشترین موارد ابتلا به کرونا در جهان قرار دارند.



آخرین آمار رتبه‌بندی ابتلا به کرونا در جهان


بیشتر بخوانید:


همه کشورها باید برای مبارزه با کرونا تلاش کنند


آمریکا


شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا با افزایش قابل توجهی در شبانه‌روز گذشته از مرز 102 ‌هزار نفر فراتر رفته است. وبگاه «وُرلد میترز» اعلام کرد: آخرین شمار مبتلایان به کروناویروس در آمریکا یک میلیون و 745 هزار و 803 نفر و و تعداد قربانیان نیز به 102 هزار و 107 نفر افزایش یافته است.


این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیش‌تر در تلاش برای کوچک شمردن آمار تلفات کرونا در گام نخست ادعا کرده بود ۸۰ تا ۹۰ هزار نفر و سپس مدعی شده بود که نهایتاً ۱۰۰ هزار نفر بر اثر کووید-۱۹ در این کشور جان خود را از دست خواهند داد.


ترامپ


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا


سازمان بهداشت جهانی هشدار داد آمریکای لاتین به مرکز جدید شیوع کرونا تبدیل شده‌ است؛ چه اینکه شمار جان‌باختگان در برزیل، مکزیک و پرو در دو تا سه هفته تقریباً دو برابر می‌شود، در حالی که چنین افزایشی در کانون‌های اروپایی کرونا از چهار تا هفت ماه طول می‌کشد. متخصصان بهداشتی در برزیل هشدار داده‌اند شمار واقعی مبتلایان و تلفات ناشی از این بیماری در برزیل بسیار بیشتر از آمار رسمی است.


تاکنون در برزیل 414 هزار و 661 نفر به کرونا مبتلا شده و 25 هزار و 697 نفر دیگر براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.


اروپا


بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد از امروز طرح آزمایش و ردیابی ابتلا به کرونا به‌عنوان راهکاری برای عبور از قرنطینه در این کشور اجرا می‌شود. این در حالی است که وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد تعداد قربانیان کروناویروس در این کشور در شبانه‌روز گذشته ۴۱۲ نفر بود و در مجموع به ۳۷ هزار و 460 نفر افزایش یافته است. تعداد مبتلایان نیز ۲ هزار و 13 نفر افزایش یافته و به ۲۶۷ هزار و 240 نفر رسیده است.


بوریس جانسون


بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس


طبق نتیجه یک نظرسنجی در آلمان، 20 درصد مردم یا یک‌پنجم افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند اعتقاد دارند متولیان سیاست و رسانه، آگاهانه و برای اغفال افکار عمومی خطر کرونا را بزرگ می‌کنند. با وجود این، تحقیق شبکه تلویزیونی شمال آلمان نشان می‌دهد که بیشتر مردم به خبرها اعتماد دارند.


تاکنون در آلمان 181 هزار و 895 نفر به کرونا مبتلا شده و 8 هزار و 533 نفر دیگر براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.


دولت روسیه اعلام کرد تصمیم گرفته است اجلاس گروه «بریکس» را که قرار بود در ماه ژوئیه در سن‌پترزبورگ برگزار شود، به‌دلیل جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا به تعویق بیندازد. همچنین نشست سران شورای دولتی سازمان همکاری‌های شانگهای نیز به تعویق افتاده است. این رویدادها قرار بود از ۲۱ تا ۲۳ ژوئیه (31 تیر تا دوم مرداد سال جاری) به میزبانی سن‌پترزبورگ برگزار شود.


کمیته‌ برگزاری نشست‌های بین‌المللی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تاریخ جدید برگزاری اجلاس کشورهای عضو گروه بریکس با توجه به تغییر وضعیت و اوضاع اپیدمیولوژیک بحران کرونا در کشورهای منطقه و جهان تعیین خواهد شد.


«سرگئی سابیانین»، شهردار مسکو که معاون ستاد مقابله با کرونا در دولت روسیه است، در ارتباط ویدئوکنفرانسی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور گفت: محدودیت‌ها در مسکو که به‌خاطر شیوع کرونا وضع شده است، از اول ژوئن (12 خرداماه جاری) به‌تدریج لغو خواهد شد.


ولادیمیر پوتین


ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه


وی افزود: در حال حاضر مهم‌ترین کار این است که به ساکنان مسکو اجازه خروج از خانه داده شود تا در اطراف خانه و در بوستان‌ها  و میادین شهر گردش کنند، هر چند که گرفتن این تصمیم برای مدیریت شهر آسان نیست.


در حال حاضر روسیه پس از آمریکا و برزیل از نظر شمار افراد مبتلا به کرونا در جایگاه سوم جهان قرار دارد. تاکنون ۳۷۰ هزار و ۶۸۰ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و ۳ هزار و ۹۶۸ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.


غرب آسیا


طبق آخرین آمار وزارت بهداشت ترکیه، در شبانه‌روز گذشته شمار مبتلایان کرونا پس از غربالگری 21 هزار و 43 نفر با شناسایی یک‌هزار و 35 مورد جدید به 159 هزار و 797 نفر رسید. از این تعداد 723 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و در مجموع 331 بیمار نیز به دستگاه تنفسی وصل هستند.
از سوی دیگر با جان باختن 34 بیمار در 24 ساعت گذشته، شمار قربانیان کرونا در ترکیه به 4 هزار و 431 نفر رسید.


وزارت بهداشت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد در 24 ساعت گذشته 7 هزار و 14 نفر دیگر در رابطه با نسل جدید ویروس کرونا در همه آزمایشگاه‌های سراسر این کشور آزمایش شدند. نتیجه آزمایش‌ها از ابتلای 287 نفر دیگر به ویروس کرونا حکایت دارد. به‌دنبال ثبت موارد جدید، شمار افراد مبتلا به ویروس در سراسر این کشور به 5 هزار و 135 نفر افزایش یافته است.


طبق بیانیه وزارت بهداشت عراق، در 24 ساعت گذشته شمار قربانیان در سراسر این کشور به 175 نفر رسیده است.


آسیا


گروهی از نقشه‌برداران چینی با صعود به ارتفاعات هیمالیا درباره تغییرات کوه اورست تحقیق کردند. آن‌ها تنها کوهنوردانی هستند که در دوران همه‌گیری ویروس کرونا به مرتفع‌ترین قله جهان صعود کرده‌اند. رسانه‌های چینی گزارش کردند این گروه برای اندازه‌گیری دوباره ارتفاع اورست در آنجا حضور دارد.


امسال چین و نپال صعود تیم‌های کوهنوردی خارجی به کوه اورست را به‌دلیل محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا ممنوع کردند. چین به شهروندان خود فقط اجازه صعود در فصل بهار جاری را داد، با این حال نپال همه سفرها را لغو کرده است.


تاکنون 82 هزار و 995 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و 4 هزار و 634 نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته