دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1399 - 14:03

فاجعه در نظام پزشکی انگلیس/ از 55 هزار بیمار کرونایی در بریتانیا فقط 135 نفر بهبودیافته‌اند!

بر اساس آمار رسمی، از 55 هزار و 242 نفر بیمار مبتلا به کرونا در انگلیس، تنها 135 نفر بهبودیافته‌اند که معنایی جز فاجعه برای سیستم بهداشت و درمان این کشور ندارد.
کد خبر : 481860
2.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، طبق آماری که «سازمان ملی تأمین بهداشت و درمان انگلیس» (National Health (Service از آخرین تعداد بیماران مبتلا به کرونا ارائه کرده است، تا امروز 55 هزار و 242 نفر در این کشور به کووید-19 مبتلا شده‌اند.


اما نکته فاجعه‌بار اینکه طبق جدول آماری ارائه‌شده در پایگاه بین‌المللی اطلاع‌رسانی کرونا، از این تعداد، تنها 135 نفر بهبود یافته‌اند! انگلیس در رتبه هشتم در جهان ازنظر تعداد آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد اما تعداد بهبودیافتگانش از کشورهای دیگری که حتی در رتبه‌های بعدی هستند، بسیار کمتر است.



به‌عنوان نمونه، در ترکیه که در رتبه بعدی انگلیس قرار دارد، هزار و 582 نفر سلامتی خود را بازیافته‌اند، درحالی‌که تعداد کرونایی‌های همسایه شرقی ایران، 34 هزار و 109 نفر است و نسبت بیمارانش در مقایسه با انگلیس، 21 هزار و 133 نفر کمتر است.


2 احتمال در خصوص آمار اندک بهبودیافتگان کرونا در انگلیس


علت پایین بودن آمار بهبودیافتگان در انگلیس از دو حال خارج نیست. یا «سازمان ملی تأمین بهداشت و درمان انگلیس» آمار خود را به‌روز نکرده که قاعدتاً با آماده‌باش همه نهادهای پزشکی در سراسر دنیا، این اتفاق منطقی نیست و یا انگلیس در درمان بیماران کرونایی خود ناتوان است.


شق دوم با توجه به تحولات اخیر در این کشور به واقعیت نزدیک‌تر است. «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس، پس از 10 روز قرنطینه بی‌فایده، حالش رو به وخامت گذاشت و اکنون دو روز است که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است. چنانچه سیستم درمانی این کشور از توان لازم برای درمان بیمارانش برخوردار بود، به‌طریق‌اولی باید از عهده درمان مهم‌ترین مسئول اجرایی این کشور و نجات جان وی برمی‌آمد.


این در حالی است که انتقادات بسیاری در ابتدای ورود این بیماری به انگلیس نسبت به عملکرد دولت جانسون وجود داشت و بسیاری وی را به بی‌مبالاتی و سهل‌انگاری در مقابله با کرونا متهم می‌کردند.


بااین‌حال، دولت انگلیس پس از انتشار گزارش «ایمپریال کالج» لندن در خصوص تبعات انتشار کرونا، تغییر ناگهانی در رویکرد خود نسبت به این موضوع اتخاذ کرد. این دانشگاه معروف انگلیسی که در زمینه علوم پزشکی، مهندسی و اقتصاد در اروپا پیشتاز است، به دولت هشدار داد که شیوع کنترل‌نشده این بیماری می‌تواند به مرگ ۵۱۰ هزار نفر در انگلیس منجر شود ولی آنچه مسلم است اینکه تعداد فوتی‌های این کشور (6 هزار و 159 نفر) از آمار بهبودیافتگان، فاصله معناداری دارد.


بنابراین، به نظر می‌رسد که علت کلیدی آمار اندک و شرم‌آور انگلیسی‌هایی که از این بیماری جان به در برده‌اند، چیزی جز نظام ناکارآمد بهداشت و درمان این کشور نباشد؛ سیستمی که حتی قادر به درمان نخست‌وزیر بریتانیا نشده و سال‌هاست انتقادات گسترده و قابل‌تأملی به آن وارد است.


انتهای پیام/4106/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته