بحرانهای بینالمللی؛ نیازمند شبکهسازی تصمیمها، تجارب و اقدامات بینالمللی
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از وزارت علوم، نخستین نشست ویدئوکنفرانس (وبینار) وزیران آموزش و علوم عضو کمیته ویژه کووید-۱۹ سازمان یونسکو، با همکاری سازمان بهداشت جهانی برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در این ویدئوکنفرانس که بهصورت همزمان برگزار شد، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با قدردانی از سازمان یونسکو و همچنین همکاری سازمان بهداشت جهانی، شیوع ویروس کرونا را یک بحران جهانی دانست و گفت: تأثیرات منفی آموزش اجتماعی و اقتصادی آن دامنگیر بسیاری از کشورهای جهان خواهد بود.
به گفته وی، بحرانهای بینالمللی نیازمند اتخاذ راهکارها و اشتراک و شبکهسازی تصمیمها، تجارب و اقدامات بینالمللی از سوی کشورهای مختلف جهان است.
وزیر علوم با اشاره به اهمیت بهکارگیری روشهای جایگزین آموزشی از جمله آموزش مجازی و از راه دور، شعار اصلی نظام آموزش ایران را در شرایط بحرانی فعلی «آموزش ایمن، همراه با امیدآفرینی و ارائه کمک بدون ایجاد ترس» عنوان کرد.
وی وضعیت شیوع و کنترل ویروس کرونا و امکانات درمانی و بهداشتی و رایگان ایران را مناسب دانست و آمارهای موجود مبتلایان و بهبودیافتگان را نشانگر توان بالای سیستم درمان و بهداشت کشور در مدیریت و کنترل چالش ویروس کرونا بیان کرد.
غلامی، تولید ملزومات بهداشتی از جمله ماسک و محصولات ضدعفونیکننده توسط برخی از پارکهای علم و فناوری، تعطیلی دانشگاهها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی کشور از بدو شیوع ویروس در کشور و جایگزین کردن شیوههای نوین آموزشهای مجازی و راه دور برای دانشآموزان و دانشجویان، ایجاد یک مدل و شبکه آموزشی سه وجهی بین فراگیران، مدرسان و خانوادهها و اهمیت خانواده در تداوم روند آموزش در محیط خانه و مأموریت یافتن مؤسسات تحقیقاتی کشور بهویژه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیستفناوری در تمرکز بیشتر تحقیقاتی بر روی کووید-۱۹ و تسریع در روند تحقیقات انجامشده و حصول نتایج تشخیصی و درمانی مناسب و عاجل را برخی از اقدامات بهعملآمده در راستای مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا برشمرد.
وزیر علوم بهعنوان عضو کمیته ویژه یونسکو با موضوع کووید-۱۹ با اشاره به ظرفیتها و توانمندیهای مناسب علمی و تحقیقاتی کشور، آمادگی ایران را برای اشتراک تجارب و یافتههای علمی و تحقیقاتی با سایر کشورهای جهان اعلام کرد.
انتهای پیام/پ
انتهای پیام/