دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1398 - 19:32

اعلام مدارک احراز محل سکونت در هنگام تعویض پلاک

رئیس دایره تجهیزات کنترل استانداردهای فنی راهور ناجا، در خصوص مدارک قابل قبول برای احراز محل سکونت در هنگام تعویض پلاک، توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر : 472414
7474.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا سرهنگ دوم دلاور محمدی، ضمن تشریح مدارک لازم برای احراز محل سکونت در مراکز شماره گذاری پلیس راهور، گفت: مالکان وسایل نقلیه قبل از مراجعه به مراکز تعویض پلاک حتماً مدارک لازم را همراه داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.


مدارک لازم جهت احراز محل سکونت 


۱. ارائه سند مالکیت منزل مسکونی بنام خریدار وسیله نقلیه (همراه با قبوض مورد اشاره در بند ۹)


۲. ارائه سند اجاره هالوگرام دار دارای کد رهگیری منزل مسکونی بنام خریدار وسیله نقلیه(همراه با قبوض مورد اشاره در بند ۹) (اجاره نامه افرادی که با مراجعه به بنگاه‌های معاملات ملکی متخلف اقدام به اخذ اجاره نامه صوری به روز  می‌نمایند پذیرفته نمی‌شود)


۳. ارائه جواز کسب معتبر بنام خریداروسیله نقلیه(همراه با قبوض مورد اشاره در بند ۹)


۴. ارائه گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان با ذکر آدرس محل سکونت والدین که به تائید آموزش و پرورش منطقه رسیده باشد. 


۵. ارائه معرفی نامه از اداره محل خدمت (ویژه کارکنان دولت و نیروی های مسلح) با ذکر آدرس محل سکونت کارکنان مزبور.


۶. در صورت ادعای سکونت خریدار در منزل والدین، ارائه سند (استیجاری- ملکی) بنام پدر یا مادر (همراه با قبوض مورد اشاره در بند ۹)


۷. ارائه سند واحد مسکونی بنام همسر خریدار وسیله نقلیه(همراه با قبوض مورد اشاره در بند ۹)


۸. در صورت عدم ارائه مدارک فوق الذکر براساس محل صدور شناسنامه اقدام می‌گردد (همراه با قبوض مورد اشاره در بند ۹)


۹. برای امکان احراز آدرس دقیق محل سکونت براساس مدارک ارائه شده در بندهای (۱،۲ ،۳، ۶، ۷، ۸ ) ارائه مدرک تکمیلی اصل فیش آب یا برق یا گاز به تاریخ روز برای احراز آدرس دقیق محل سکونت مالک الزامی است.


۱۰. دفترچه بیمه تأمین اجتماعی معتبر مربوط به شهرستان محل اخذ کد پلاک (با توجه به عدم درج آدرس در دفترچه خدمات درمانی ،دفترچه خدمات درمانی پذیرفته نمی‌شود)


۱۱. برای ساکنین شهرها و روستاهای مرزی که در زمان جنگ تحمیلی به شهرهای دیگر نقل مکان نموده و دارای محل تولد و صدور شناسنامه مغایر با والدین خود هستند ارائه خدمات با ارائه تأییدیه معتبر ممهور به مهر شورای محل / روستا بلامانع است.


۱۲. در صورت ارائه سایر مدارک توسط متقاضی نظیر فروشنامه منزل مسکونی مربوط به زمین های اوقافی، روستایی که به تأیید شورای اسلامی محل رسیده، نامه های رسمی از ادارات عشایر و امور روستایی سازمان جهاد کشاورزی (عشایر) و ... ارائه خدمات صرفاً در صورت احراز محل سکونت با نظر مدیرفنی بلامانع خواهد بود.


۱۳. در خصوص سازمان‌ها، کارخانجات، شرکت‌ها، اساسنامه و روزنامه رسمی که حداکثر دو سال از تاریخ ثبت در روزنامه گذشته باشد و براساس شهرستان محل ثبت شرکت با ذکر آدرس دقیق محل فعالیت اقدام گردد.


۱۴. در رابطه با سازمان‌ها، کارخانجات، شرکت‌ها که دارای شعبه و یا دفتر در سایر شهرها (به غیر از شهری که سازمان، کارخانه، شرکت در آنجا به ثبت رسیده) هستند، بایستی براساس مندرجات اساسنامه و روزنامه رسمی آنها با ذکر آدرس دقیق محل شعبه و  اقدام گردد.


هموطنان دقت نمایند مدیران فنی مستقر در مراکز می‌بایست سکونت فرد در آدرس ادعایی را بر اساس مدارک مورد اشاره احراز نمایند تا در صورت بروز حوادث، تصادف، ابلاغ تخلفات رانندگی  و وارد آوردن خسارت مالی و جانی، امکان احقاق حقوق دیگران ممکن باشد.


همچنین با توجه به الکترونیکی شدن اکثر امور در پلیس راهور و ابلاغ از طریق تلفن همراه لازم است هموطنان شماره تلفن همراه معتبر و فعال را در هنگام تکمیل فرم ها ارایه  نمایند تا امکان ابلاغ جرایم ، پیگیری خدمات و...، امکان‌پذیر باشد.


انتهای پیام/4127/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب