مالکی: تماشاگران از دیدن «روز صفر» لذت میبرند/ جای فیلمهای حادثهای در سینمای ایران خالی است + فیلم
به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، فیلم سینمایی «روز صفر» به کارگردانی و تهیهکنندگی سعید ملکان امسال در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد. این فیلم روایت سینمایی بخشی از عملیات شناسایی و دستگیری عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندالله در سال 1388 است.
امیر جدیدی، ساعد سهیلی، محمدرضا مالکی، تینو صالحی و مهدی قربانی بازیگران فیلم ملکان هستند که در ژانر حادثهای ساخته شده است.
محمدرضا مالکی در روز صفر نقش یکی از مأموران امنیتی را در جریان عملیات دستگیری عبدالمالک ایفا کرده است. او امسال علاوه بر این فیلم، در فیلم سینمایی ابر بارانش گرفته به کارگردانی مجید برزگر نیز حضور داشت.
این بازیگر سینما و تلویزیون در جشنواره سال گذشته و در فیلم «دیدن این فیلم جرم است» نیز مانند روز صفر نقش یک مأمور امنیتی را ایفا کرده بود.
وی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: روز صفر یک کار حادثهای و یک اثر سینمایی با پشتوانه تولیدی بزرگ است. سکانسهای شلوغی دارد و تولید سختی را داشتیم. شخصیتی که من در این فیلم بازی میکردم یک مأمور امنیتی به نام احمد بود درحالی که در فیلم دیگر یعنی «ابر بارانش گرفته» که یک اثر آرام و شاعرانه بود نقش یک پزشک را بازی میکردم.
مالکی عنوان کرد: به نظر من این تفاوت نقشها برای بازیگر میتواند یک چالش باشد؛ البته این که چقدر در این چالش موفق هستم را باید کسانی که فیلمها را میبینند بگویند اما تا جایی که در توان من بود و فیلمنامه و کارگردان اجازه دادند سعی کردم خودم را در آن نقش اثبات کنم.
وی درباره این تفاوت نقشها نیز گفت: به هرحال من بازیگرم؛ اگر فیلمنامه و قصهای برایم جذاب باشد سراغش میروم. البته سعی میکنم که آن شخصیتها را تکرار نکنم و یک رنگآمیزی جدید به آنها بدهم. بخشی از آن هم به مسائلی مثل گریم بر میگردد که معمولاً پیشنهادات خودم را به طراحان گریم میدهم. فکر میکنم به عنوان بازیگر این حق را دارم.
بازیگر فیلم روز صفر در باره تفاوت ایفای نقش مأمور امنیتی در دو فیلم «روز صفر» و «دیدن این فیلم جرم است» نیز گفت: خروجی شخصیت مأمور امنیتی در «دیدن این فیلم جرم است» برای تماشاگران یک شخصیت منفی بود، اما مأمور امنیتی روز صفر برای مخاطب بازخورد مثبت دارد.
وی با اشاره به این که سینمای ایران به فیلمهای حادثهای نیاز دارد افزود: این که چرا چنین فیلمهایی کمتر شاخته میشود به این دلیل است که معمولاً موجی راه میافتد و همه با آن موج حرکت میکنند. زمانی ساخت فیلمهای آپارتمانی با پایان باز رایج شد، اما فکر می کنم روز صفر آغازگر تولید فیلمهای حادثهای باشد.
مالکی اظهار کرد: ژانر حادثهای مخاطبان زیادی دارد.چرا نباید در این گونه سینمایی فیلم تولید نکنیم؟ تماشاگران از دیدن این فیلمها لذت می برند.ما در دهه شصت و هفتاد فیلمهای حادثهای را داشتیم که مخاطبان فراوانی داشت و برای تماشگران هیجانانگیز بود.
این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: به نظر من، هم در ژانر حادثهای و هم در زمینههای دیگر مثل فیلمهای کارگاهی و معمایی میتوانیم سراغ سوژههای جدید برویم.الان در اداره آگاهی پروندههای زیادی هست که قابلیت تبدیل شدن به یک رمان یا فیلمنامه را دارند.
انتهای پیام4104/
دانلود فایل صوتی
انتهای پیام/