دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1394 - 09:52

مخالفت مخالفان سوری با راه‌حل پیشنهادى روسیه

مخالفان سوری شب گذشته (یکشنبه) با رد پیشنهاد کمک روسیه به ارتش آزاد برای جنگ با داعش در سوریه، طرح مسکو برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی در این کشور را غیرواقعی خواندند.
کد خبر : 45807

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «العربیه» گزارش کرد: «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرده بود که نیروهای هوایی روسیه آمادگی دارند ارتش آزاد سوریه را در مبارزه علیه گروه داعش پشتیبانی هوایی کنند.


«لاوروف» با ابراز امیدواری از اینکه کشورش همه گروه‌های درگیر در سوریه را در آینده نزدیک به میز مذاکره بکشاند، بر لزوم فراهم شدن مقدمات برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی در سوریه تاکید کرد.


از سوی دیگر «احمد مسعود» سخنگوی لشکر 13 ارتش آزاد سوریه که هم‌زمان با نیروهای ارتش سوریه و گروه داعش می‌جنگند، اعلام کرد: روسیه مواضع ارتش آزاد سوریه را بمباران می‌کند و اکنون می‌خواهد علاوه بر اینکه به حمایت از «اسد» ادامه دهد با ما نیز همکاری کند. چنین پیشنهادی برای ما قابل درک نیست.


همچنین «سمیر نشار» از اعضای ائتلاف ملی مخالفان سوریه پیشنهاد روسیه را رد کرد. وی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: آنها (روسیه) به جای صحبت کردن از عزم خود برای حمایت از ارتش آزاد سوریه باید به حملات خود پایان دهند.


عضو ائتلاف مخالفان سوری این پیشنهاد را بی‌معنی دانست و مسکو را به تلاش برای نادیده گرفتن خواست مردم سوریه درباره کناره‌گیری «بشار اسد» از قدرت متهم کرد.


روسیه از آغاز جنگ داخلی در سوریه، در کنار «بشار اسد» و علیه مخالفان سوری ایستاده است به‌طوری که تاکنون دو بار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه «اسد» را وتو کرده است.


جنگنده‌های روسیه از 30 سپتامبر حملات هوایی علیه مخالفان «اسد» در سوریه را آغاز کرده‌اند. مسکو اعلام کرده است که هدف این حملات مواضع داعش و دیگر گروه‌های تروریستی همچون «جبهه‌النصره» است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب