معرفی بازی Ghost Recon Breakpoint؛ یک بازی مملو از پهپادها و سلاحهای فوق پیشرفته
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، داستان بازی Ghost Recon Breakpoint در یک آینده نزدیک همراه با کلی سلاح و جنگافزار شکل میگیرد که خبرگزاری آنا قصد دارد در ادامه به معرفی و بررسی آن بپردازد.
بررسی بازی Ghost Recon Breakpoint
بازی Ghost Recon Breakpoint یکی از آن بازیهایی محسوب میشود که داستانش در آینده نزدیک روایت شده و دنیایش مملو از پهپادها و سلاحهای فوق پیشرفته است.
اما این بازی شما را مجبور میکند برای مکالمهای ساده و خلاصه با یکی از شخصیتها در دنیای بزرگ و سردرگم بازی کیلومترها جابهجا شوید، انگار که در این دنیای مدرن بیسیم و مکالمات رادیویی جایی نداشته باشند.
- بیشتر بخوانید:
- بازی فیس بوکی بچهها را به فرار از دست والدین تشویق میکند
- رایانههای بازیافتی دسترسی کودکان فقیر به اینترنت را ممکن کردند
- گیمهای ایرانی در بازار جهانی بازی
صحبت با این کاراکترها هم به لطف دیالوگهای مصنوعی، گویندگی خطی و بیاحساس صداپیشهها و طراحی چهره نهچندان زیبا به بدترین شکل ممکن پیش میرود و بارها شما را تشویق میکند تا ریسک نفهمیدن داستان را پذیرفته و هر چه زودتر این مکالمات و میانپردهها را رد کنید.
تنها استثنا، صحنههایی است که واکر (با بازی جان برنثال) در آن حضور دارند که جز بهترین لحظات بازی به شمار میرود.
آروئا به عنوان منطقهای خیالی و غیرواقعی واقعا دیدنی و چشمنواز از آب درآمده، اما طراحی ساختارش به قدری افتضاح است که گشت و گذار در آن یک شکنجه بیوقفه احساس میشود و استفاده از هر وسیله نقلیهای به جز هلیکوپتر را فراموش کنید، جایجای آروئا پر از صخرهها و کوهستانهای مرتفع است که هیچ جاده مشخصی به بسیاری از آنها ختم نمیشود و خود بازی هم نمیداند چطور شما را به سمت آنها راهنمایی کند، البته کنترل ماشینها و موتورها هم همان هندلینگ افراطی و عجیب وایلدلندز را دارد تا در هر صورت ترجیح دهید سوار هیچ وسیله نقلیهای نشوید.
داستان بازی Ghost Recon Breakpoint از پرواز نیروهای گوست به فرماندهی آنتونی نومد پریمن بر فراز جزیزهی آئورا آغاز میشود.
جزیرهای که بهلطف دانشمندان و تکنولوژی Skell قرار بود تا پیشرفتی قابلتوجه را در علم رقم بزند و باعث ایجاد صلح شود، اما پرواز آرام شبانگاهی بر فراز جزیره با حملهای ناگهانی همراه میشود و همین هم سقوط بالگردها را در اقصی نقاط جزیره به همراه دارد.
حال شما باید در نقش نومد وارد جزیره شوید و درکنار کشف راز حمله ناگهانی به نیروهای خود، از دلایل ایزوله شدن آئورا مطلع شوید، مانند گذشته شخصیسازی چهرهی شخصیت اصلی داستان با محدودیتهایی همراه است، اما یوبیسافت توانسته با گنجاندن انواع و اقسام لباسها و رنگها، تنوع زیادی را به محتوای شخصیسازی بازی بدهد.
داستان گوست ریکان بریک پوینت سعی دارد تا موانعی را گوشزد کند که با پیشرفت علم میتواند بر سر جهان بیاید، اما در مسیر بازگو کردن این مهم نمیتواند روایت ریشهدار را با دیالوگهایی ماندگار همراه کند. آنتاگونیست اصلی بازی لوتننت کولونلی بانام والکر است.
والکر در حقیقت یک کهنهسرباز از نیروهای ویژه گوست ایالات متحده است که پیش از این در خاورمیانه به همراه نومد خدمت کرده بود و در نتیجه فردی زبده در عملیاتهای نظامی محسوب میشود، اما متاسفانه برخلاف ال سوئنو در گوست ریکان وایدلندز، والکر به هیچ عنوان از شخصیتپردازی و انیمیشنسازی لازم برای داشتن یک وجهه آنتاگونیستی برخوردار نیست.
درنهایت در بازی Ghost Recon Breakpoint با وجود مرور خاطرات نومد از وقایع گذشته نمیتوانیم آنطور که باید و شاید، با ضدقهرمان داستان ارتباط برقرار کنیم و این دقیقا برخلاف آنچیزی است که پیش از این در وایدلندز شاهد آن بودیم. در آن بازی تک تک شخصیتها پیشینهای قابل لمس داشتند و بهویژه در زمان میانپردهها یوبیسافت توانسته بود تا حداقل ذهن بازیکن را با برخی دغدغههای ال سوئنو درگیر کند.
گوست ریکان بریک پوینت در ارائه تمام بخشهای داستانی بازی Ghost Recon Breakpoint ضعیف عمل میکند و بازی دارای انبوهی از دیالوگهای کوتاه است که اجباری برای تماشای آنها ندارید، بااینحال مجبور هستید تا حداقل برای متوجه شدن داستان بازی یک بار به آنها گوش دهید.
تمام ماموریتهای اثر، درست خواندید تمام ماموریتها خلاصه شده به حمله به یکی از پایگاههای دشمن و به دست آوردن مدرک و یا کشتن دشمنان و در ادامه رفتن به سراغ ماموریت بعدی که در آن سر نقشه و با فاصله بسیار دورتری قرار دارد و در کنار حالت Co-Op برای مراحل اصلی، حالتی چند نفره هم با نام Ghost War برای بازی در نظر گرفته شده که به صورت خلاصه همان حالات استاندارد بخشهای چند نفره است. مواردی مثل Team Death-match و خنثی کردن بمب. اگر برای تجربه بخش چند نفره میخواهید این عنوان را تجربه کنید، بریک پوینت گزینه مناسبی نیست.
بررسی گیمپلی بازی Ghost Recon Breakpoint
البته شاید با خود بگویید همان گیمپلی، کلاس بندی و اسلحههای مختلف کافی است بری لذت بردن، اما درست همین جا است که خریدهای درون برنامه وارد عمل میشوند.
همیشه به این عادت کرده بودیم که تنها موارد ظاهری که نقشی در مبارزات ندارند، قابل خرید باشند، اما یوبیسافت پا را فراتر گذاشته و در بریک پوینت همه چیز قابل خرید است، از اسلحه و بخشهای مختلف آن گرفته تا وسایل نقلیه و کوله پشتی شخصیت اصلی. گویا ناشر اثر فراموش کرده که برای بازی خود قیمت ۶۰ دلاری و برای نسخهای که در اختیار ما قرار داده شده بود، قیمتی ۱۲۰ دلاری در نظر گرفتهاست و بازی در نهایت بیشتر شباهت به یک عنوان f۲p دارد.
المانهای بقا که سازندگان مانور بیشماری روی آن میدادند، هم ایدهای جالب، اما کاملا ناقص است. سر خوردن از سراشیبیها، پر کردن آب قمقمه از هر جایی (حتی استخر) و بستن باند به دور زخمها شاید در یکی دو بار ابتدایی جالب باشد، اما هیچ چالش خاصی به بازی اضافه نمیکنند. کافیست در یک گوشه لحظهای پناه بگیرید تا سربازتان با منبع بیانتهای پانسمانش، زخمهایش را باندپیچی کند و کاملا آماده نبرد شود.
خیالتان از دشمنان هم راحت باشد. درست است که متاسفانه تا چند ماه آینده خبری از همتیمیهای کنترل شده توسط هوشمصنوعی نیست و در جنگلهای آروئا تنها هستید، اما در عوض دشمنان با هوش مصنوعی نسل پیشی خود به شما اطمینان خاطر میدهند که با چالشی مواجه نمیشوید.
میپرسید هوش مصنوعی مگر چطوری است؟
پشت یک دیوار پناه بگیرید، البته اگر با وجود سیستم افتضاح کاورگیری اتوماتیک بازی موفق شوید، تا ببینید چطور دشمنان پشت سر هم و دقیقا در یک خط به سمت شما یورش میبرند و نگه داشتن دستتان روی ماشه آن هم روی یک نقطه کفایت میکند.
در مواقع دیگر نیز دشمنان هر چقدر در شنیدن صدای شما یا یافتن جنازه همرزمهایشان باهوش هستند، در عوض به محض شروع درگیری از راه دور تنها کاری که بلدند، پنهان شدن پشت پناه تا ابد است.
انتهای پیام/
انتهای پیام/