دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نفت، متهم اصلی بی‌رغبتی به انرژی‌های نو

مدیر پروژه توربین بادی مپنا با تاکید بر اینکه تاکنون به علت برخورداری از نفت و سوخت‌های فسیلی ارزان قیمت، تمایلی برای رفتن به سوی انرژی‌های نو و پاک در کشور وجود نداشته است، گفت: اکنون رویکرد دولت، استفاده از انرژی‌ها نو و تجدیدپذیر است.
کد خبر : 44935

مجتبی گلی در گفت‌گو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه تولید انرژی بادی در کشور برای نخستین بار از سال 1995 میلادی توسط صبا نیرو آغاز شد، افزود: این فعالیت به واسطه تحریم‌ها متوقف شد، اما در سال 2011 گروه مپنا وارد این فضا شد.


وی کاهش آلودگی‌های زیست محیطی را از مهم‌ترین مزایای انرژی‌های تجدیدپذیر عنوان و تصریح کرد: خوشبختانه انرژی خورشیدی مناسبی در کشور وجود دارد که می‌توان از آن برای تولید برق و ساخت نیروگاه‌های خورشیدی استفاده کرد.


گلی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته مپنا باید به تولید سالانه 250 مگاوات برق برسد، ادامه داد: اکنون صبانیرو در کلاس زیر مگاوات برای تولید انرژی‌های بادی فعال است و مپنا نیز فعالیت خود را در کلاس 2.5 مگاواتی آغاز کرده است.


مدیر پروژه توربین بادی مپنا با بیان اینکه پتانسیل نصب توربین‌های بادی در کشور بسیار بیش ‌از ظرفیت اسمی نیروگاه‌های موجود است، اظهار کرد: این در حالی است که اکنون کسر کوچکی از این پتانسیل اسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به طوری که حدود 100 مگاوات در کلاس 660 و 700 مگاواتی از سوی صبانیرو و 8 واحد 2.5 مگاواتی از سوی مپنا ظرفیت نصب شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته