دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1398 - 01:04
هفته ترویج علم 39/ رئیس دانشگاه اصفهان در گفتگو با آنا:

فلسفه علم در پژوهش و تحقیق نهفته است

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: مردم باید متوجه شوند که فلسفه علم در پژوهش و تحقیق نهفته است و هر موضوعی زوایای مختلفی دارد که باید تحقیقات لازم درباره آنها صورت گیرد.
کد خبر : 444681
daneshgahesfahan.jpg

هوشنگ طالبی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: دانشگا‌ه‌ها در برنامه‌های دانایی‌محور ثابت کرده‌اند که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، این اقدامات می‌تواند منجر به ترویج علم شود.باید مبنای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری دانش‌بنیان باشد اگر اینگونه حرکت کنیم نتایج موثری برای کشور دارد.




بیشتر بخوانید:


ترویج علم موجب افزایش باور مردم به اثرگذاری علم در زندگی آنان می‌شود/ علم نافع به‌دنبال رفع نیازهای مردم است




رئیس دانشگاه اصفهان درباره تاثیر منفی شبکه‌های اجتماعی بر ترویج علم بیان کرد: شبکه‌های اجتماعی باعث شده که توقعات مردم نسب به علم کم شود. در گذشته گمان می‌کردیم توسعه کمی آموزش و پژوهش می‌تواند باعث ترویج علم شود و موسسات غیرانتفاعی و پیام‌نور زیادی ایجاد شد، بعدا مشخص شد که توسعه کمی به‌تنهایی نمی‌تواند باعث ترویج علم شود بلکه توسعه کمی و کیفی در کنار هم می‌تواند نتیجه‌بخش باشد. 


طالبی ادامه داد: باید تلاش کنیم سواد مردم نه به واسطه مدرک افزایش پیدا کند بلکه باید فرهنگ سوادآموزی را گسترش دهیم.


وی ادامه داد: مردم باید متوجه شوند که فلسفه علم در پژوهش و تحقیق نهفته است و هر موضوعی زوایای مختلفی دارد که باید تحقیقات لازم درباره آنها صورت گیرد.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته