دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش هیچ برنامه‌ای برای 83 درصد از زمان دانش‌آموزان ندارد

مدیرکل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر بخواهیم به‌درستی محاسبه کنیم بیش از 13 درصد از وقت دانش‌آموزان در سال در مدرسه می‌گذرد اما نکته اینجاست که برای سایر ساعات دانش‌آموزان، آموزش و پرورش هیچ برنامه‌ای ندارد.
کد خبر : 442236
2068.jpg

علی رمضانی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت:‌ اگر بخواهیم به‌درستی محاسبه کنیم بیش از 13 درصد از وقت دانش‌آموزان در سال در مدرسه می‌گذرد اما نکته اینجاست که برای سایر ساعات دانش‌آموزان، آموزش و پرورش برنامه‌ای ندارد.


وی کنکور را آسیبی برای دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود:‌ آموزش و پرورش حتی برای فراغت دانش‌آموزان نیز برنامه ندارد و مشکل اینجا است که حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری تصمیمات متنوعی اتخاذ می‌کنند که این موضوع آموزش و پرورش را نیز به چالش می‌کشد.


مدیرکل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد:‌ آموزش و پرورش ناگزیر است که به حوزه فضای مجازی ورود پیدا کند و در این خصوص وزارت ارتباطات می‌تواند زیرساخت‌های آن را فراهم کند.


وی با تأکید بر اینکه بیش از 5 میلیارد تومان بودجه فرهنگ و هنر در خدمت آموزش و پرورش قرار دارد اضافه کرد:‌ درواقع از این بودجه سهم هر دانش‌آموز 333 تومان است؛ این در حالی است که تهاجمات فرهنگی دانش‌آموزان ما را نشانه رفته‌اند و برای مقابله با این شرایط به امکانات نیاز داریم.


رمضانی با اشاره به اینکه برای بخش‌های فرهنگی باید بودجه مناسب قرار داده شود تأکید کرد: در برنامه پنجم و ششم توسعه هیچ بودجه‌ای برای این بخش‌ها در نظر گرفته نشده است.


وی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها نیز در امور کانون‌های فرهنگی با ما همکاری لازم را ندارند و برای احیای معاونت پرورشی مدارس به بیش از 100 هزار مربی تربیتی نیاز داریم که این موضوع نیز باهمت و ورود مجلس می‌تواند حل شود.


مدیرکل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش معتقد است که هزینه و بودجه دولت برای کودکان باید به‌طورکلی به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند و به بحث فرهنگی دانش‌آموزان توجه ویژه شود.


رمضانی با تأکید بر اینکه عملیاتی نشدن آیین‌نامه اردوگاه‌ها تا حدودی به وضعیت اقتصادی برمی‌گردد خاطرنشان کرد:‌ باید برای این موضوع مجموعه‌های غیردولتی ورود پیدا کنند و نامه‌نگاری‌های آن تا حدودی انجام‌شده است.


وی با تشریح اینکه باید وضعیت فرهنگ و هنر موردبررسی قرارگیری افزود: حال فرهنگ و هنر خوب نیست و باید برایان فکری اندیشیده شود.


انتهای پیام/4087/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: علی رمضانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته