رشد 12.5 درصدی جمعیت دانشآموزی مدارس سمای گیلان در سال جدید
محمد نیکپسند امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در رشت، این رشد را نشاندهنده بلوغ آموزشی، پژوهشی و فرهنگی این مدارس عنوان و اظهار کرد: «سما بهعنوان یک برند در نظام آموزشی کشور در حوزه تعلیم و تربیت مطرح است و خانوادهها با اعتماد و اطمینان فرزندان خود را در مجموعه سما اعم از مدارس و آموزشکده ثبتنام میکنند و این وظیفه همه ما را در پاسخ مناسب به اعتماد شهروندان دوچندان میکند.»
وی رضایت شهروندان از مدارس سما در سطح استان گیلان را خوب توصیف کرد و افزود: «با شروع ثبتنام برای سال تحصیلی 99-98 استقبال شهروندان برای ثبتنام فرزندان خود در مدارس سما به گونهای بود که در برخی از شهرهای این استان که مدارس سما وجود داشت، ظرفیت ثبتنام در همان نخستین روزهای آغاز تکمیل شد و این نشان از اعتماد شهروندان به مدارس سما دارد.»
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان گیلان استقبال شهروندان گیلانی و حضور دانشگاه آزاد اسلامی بهعنوان یک پشتوانه علمی و آموزشی در کنار مدارس سما را دو مؤلفه اعتمادساز دانست و ادامه داد: «مدارس سما با استفاده از نیروی انسانی مجرب، باتجربه و جوان توانست در سال تحصیلی 99-98 از رشد کمی و کیفی خوبی برخوردار باشد و این روند ارتقا با همدلی و همکاری همه دستاندرکاران مجموعه سما اعم از معلمان، دبیران کارکنان و بهویژه خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی میسر شد.»
نیکپسند رشد جمعیت دانشآموزی در مدارس سمای واحد رشت در سال تحصیلی جدید را حدود 7 درصد اعلام کرد و گفت: «بهرهگیری از الگوی مدارس موفق، شادابسازی، استانداردسازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانشآموزان، معلمان، دبیران و کارکنان از جمله برنامههای قابل اجرای سمای استان برای پیشبرد اهداف سماست.»
وی با بیان اینکه شهرستان آستارا با رشد 22 درصدی بیشترین افزایش جمعیت دانشآموزی بین مدارس سما استان را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: «عدالت آموزشی در کنار توسعه امنیت فضاهای آموزشی مدارس، ارتباط دو کانون مقدس خانه و مدرسه، استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان، اقدامات عمرانی و بهسازی فضای فیزیکی مدارس و از همه مهمتر همکاری مؤثر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان بهعنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان در راهبری و همکاری با مدارس سما از علل افزایش رشد دانشآموزان مدارس سمای گیلان در سال تحصیلی جاری است.»
انتهای پیام/4103/
انتهای پیام/