دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1398 - 17:32
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای گیلان مطرح کرد؛

نقش سرنوشت‌ساز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان گیلان گفت: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش نقش و اهمیت سرنوشت‌سازی در جریان تعلیم و تربیت کشور دارد.
کد خبر : 413551
DSC_0139 (2304 x 1536).jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رشت، محمد نیک‌پسند دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان گیلان در کارگاه بررسی راهکارهای اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پروش در مدارس سمای استان گیلان که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش مهم‌ترین سند بالادستی در آموزش‌وپرورش است.


وی در این کارگاه آموزشی که با حضور مدیران، معاونین، معلمان و مربیان مدارس سمای استان گیلان برگزار شد، افزود:  سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش نقش و اهمیت سرنوشت‌سازی در جریان تعلیم و تربیت کشور دارد.


دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای گیلان افزود: مجریان سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش یعنی  معلمان، مدیران، کادر آموزشی و اداری مدارس و خانواده‌ها نقش بسیار مؤثری در اجرای این سند دارند.


نیک‌پسند معلمان را سربازان خط مقدم اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: بنا بر توصیه مقام معظم رهبری اجرای این سند رسالت اصلی آموزش‌وپرورش است.


وی اجرای این سند را یکی از چالش‌های سما عنوان کرد و ادامه داد: برای رسیدن به اهداف سند تحول به‌واسطه ارتقای کیفیت در مدرسه‌داری بتوانیم به همه  ابعاد و ساحت‌های 6 گانه را که نیاز رسیدن به یک مدرسه ایده‌آل و در تراز انقلاب اسلامی باشد، دست‌یابیم.


معاون پژوهشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان گیلان نیز در این کارگاه با بیان اینکه اساسی‌ترین جایگاه مدرسه در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش رساندن انسان به حیات طیبه است، اظهار کرد: اهداف کلانی در این سند پیش‌بینی‌شده تا انسان سالم، دانا و توانا را تحویل جامعه دهد.


محمد امجدی سند تحول بنیادین را قانون اساسی آموزش‌وپرورش برشمرد و افزود: آموزش مقدمه رسیدن به یک جامعه دانا و تواناست تا انسان‌های تحویل جامعه بدهد که هم در زندگی شخصی و هم اجتماعی موفق باشند. 


وی با بیان اینکه ما باید جایگاه مدرسه را در سند تحول جایگاه رفیعی بدانیم، گفت: برای رسیدن به این جایگاه رفیع باید زیرنظام‌های سند تحول به نحو مطلوب اجرایی شود.


معاون پژوهشی سازمان آموزش‌وپرورش استان گیلان معلم را دارای جایگاه ویژه در برنامه درسی عنوان کرد و افزود: در برنامه درسی ملی مشخص‌شده هر پایه، هر مقطع و هر دوره آموزشی چه درس‌ها و در چند ساعت تدریس شود.


امجدی با بیان اینکه معلم محور آموزش و توسعه در جامعه قلمداد می‌شود، گفت: محصول معلم تحویل انسان دانا و توانا به جامعه بوده که در بالاترین سطح جامعه ازنظر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مثمر است.


معاون پژوهشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان گیلان با خوانش بخش‌های از سند تحول بنیادین اهداف غایی و کلی این سند را برای حاضران در این کارگاه تشریح کرد.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته