دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1398 - 10:47
در دانشگاه صنعتی شریف صورت گرفت؛

نایب‌قهرمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در مسابقات ماراتن برنامه‌نویسی تلفن‌همراه

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از نایب‌قهرمانی این دانشگاه در مسابقات ماراتن برنامه‌نویسی تلفن‌همراه دانشگاه صنعتی شریف خبر داد.
کد خبر : 417817
دکتر منتظر القائم.jpg

حمید منتظرالقائم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در نجف‌آباد درباره مسابقات ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: هفتمین دوره مسابقات بزرگ ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه با حضور بیش از ۷۰ تیم شرکت‌کننده از دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی كشور به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.


وی افزود: تیم دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد متشكل از سید علی‌اکبر معینی، هادی داتلی بیگی و محمدحسین محمدی موفق شد، مقام نائب قهرمانی اين دوره از مسابقات را از آن خود كند.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد یادآور شد: شناسایی تیم‌های برنامه‌نویسی برجسته کشور، شناسایی ایده‌های بکر و خلاقانه و ورود این تیم‌ها به بازار کار را از اهداف اصلی برگزاری این رویداد برشمرد.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد افزود: پرورش ایده‌های خلاقانه در حوزه برنامه‌نویسی تلفن همراه‏، تقویت هویت ملی و فرهنگی با تأکید بر توانایی‌های علمی داخلی، آموزش رفتار‌های صحیح اجتماعی و اقتصادی در حوزه کسب‌وکارهای نو و شناسایی توانمندی‌ها و هدایت استعداد‌های برتر در حوزه برنامه‌نویسی ازجمله اهداف اساسی این رقابت‌هاست.


منتظرالقائم گفت: این رویداد از معتبرترین مسابقات برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور بوده و از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۶ دوره از این مسابقات برگزارشده و تیم‌های برنامه‌نویسی متعددی را وارد بازار کارکرده است.


وی در تشريح نحوه برگزاری اين مسابقات گفت: در هفتمین ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور، تیم‌هایی از قبیل برنامه‌نویس، گرافیست و ایده‌پرداز با حضور حدود ۲۶۰ برنامه‌نویس در قالب تیم‌های ۲ تا ۴ نفره، ۴۸ ساعت فرصت دارند تا نسخه اولیه یک برنامه کاربردی تلفن همراه را مطابق قوانین و مقررات خاص، طراحی و پیاده‌سازی کرده و به گروه داوری تحویل دهند. 


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد ادامه داد: در تمام این مدت تیم‌ها در محل برگزاری رویداد قرنطینه هستند و تیم‌های داوری و مشاور به‌صورت کامل بر نحوه عملکرد آن‌ها نظارت می‌کنند و در پايان تیم‌های برتر به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند و فرصت دارند تا مجدداً برنامه خود را برای داوران ارائه دهند.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته