دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1398 - 00:10
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان در گفتگو با آنا:

گزارش پژوهشی سیل نیمه نخست مهر 98 نهایی می‌شود/ تحقیق میدانی مناطق سیل‌زده هزینه می‌خواهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان تأکید کرد: گزارش میدانی از مناطق سیل‌زده، تحقیق در حوزه‌های زمین‌شناسی، عمرانی، شهرسازی و ... هزینه می‌خواهد و بدون حق‌‌الزحمه نمی‌شود از یک کارگروه، انتظار پژوهش در حوزه سیل را داشت.
کد خبر : 415623
MIRL5492.jpg

سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با اشاره به آخرین روند پژوهش‌های صورت گرفته دانشگاه آزاد اسلامی درباره سیل امسال استان لرستان و در پاسخ به این سؤال که آیا این گزارش نهایی شده است یا خیر؟ اظهار کرد: مسئولان همکاری جامعی به‌ویژه در زمینه مالی با دانشگاه آزاد اسلامی لرستان در راستای آماده‌کردن این گزارش نداشتند و از آنجایی که قول شهریور 98 را داده بودیم، این گزارش هنوز آماده ارائه به مسئولان مربوط نیست.


وی با بیان این‌که تهیه گزارش پژوهش سیل هزینه‌بر است، اضافه کرد: در نهایت مجبور شدیم از حساب جاری دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان پول را به حساب استادانی که در کارگروه گزارش سیل مشغول فعالیت هستند، واریز کنیم تا در روند کار خللی ایجاد نشود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با بیان این‌که حق‌الزحمه پژوهشگران سیل باید پرداخت شود تا کار سرعت بیشتری بگیرد از روند پشتیبانی مالی در تهیه این گزارش انتقاد و عنوان کرد که درخواست‌های پشتیبانی بی‌پاسخ مانده است.


بهاروند با بیان این‌که به قول اخلاقی که به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برای مهیاکردن گزارش پژوهشی سیل داده‌ایم، پایبند هستیم؛ مطرح کرد: گزارش نهایی اعضای کارگروه پژوهش سیل لرستان امروز 27 شهریور در جلسه‌ای ارائه و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان ادامه داد: در صورتی‌که اتفاق غیرقابل پیش‌بینی رخ ندهد، گزارش اولیه سیل را نهایتاً تا نیمه نخست مهرماه به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال می‌کنیم و در صورت تأیید نهایی این گزارش توسط سازمان مرکزی، کار ویراستاری آن انجام خواهد شد.


بهاروند در پاسخ به این سؤال که برون‌داد گزارش پژوهشی سیل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ یادآور شد: گزارشی که در حال آماده‌شدن است، کار جدیدی است که پیش از این سابقه نداشته؛ حتی دانشگاه‌های برتر کشور نیز که دستور رئیس‌جمهور را برای تهیه گزارش سیل دریافت کرده بودند، هنوز نتوانسته‌اند 40 درصد کار را هم پیش ببرند.


وی متذکر شد: سعی کردیم در کنار رعایت بازه زمانی به کیفیت گزارش لطمه‌ای وارد نشود؛ امیدوارم با تلاش پژوهشگران سیل بتوانیم بهترین عملکرد را در این زمینه داشته باشیم.


سیامک بهاروند


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این‌که آیا از گزارش تهیه شده به‌عنوان رئیس دانشگاه رضایت دارید؟ تشریح کرد: با توجه به محدودیت مالی که با آن مواجه شدیم، نتوانستیم به صورت جزء‌به‌جزء به این گزارش بپردازیم.


بهاروند تأکید کرد: گزارش میدانی از مناطق سیل‌زده، تحقیق در حوزه‌های زمین‌شناسی، عمرانی، شهرسازی و... هزینه می‌خواهد و بدون حق‌‌الزحمه نمی‌شود از کارگروه، انتظار پژوهش در حوزه سیل را داشت.


وی تبیین کرد: وقتی خبری از حق‌الزحمه اعضای کارگروه پژوهش سیل نشد، از اعضا خواستیم، به‌صورت رفاقتی کار را پیش ببرند؛ در حالی‌که برخی از اعضای کارگروه خارج از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی هستند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان خاطرنشان کرد: در صحبتی که با دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم، وی بحث تخصیص بودجه مربوط به پژوهش درباره سیل را به دکتر نگاهداری محول کرد.


بهاروند ادامه داد: دکتر نگاهداری نیز سقفی را برای استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان تعیین کرد؛ اما باید بگویم که بودجه تخصیص یافته برای پژوهش سیل، کفاف فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی را نمی‌دهد و اگر می‌خواهیم گزارش دقیق، جامع و کامل از سیل فروردین‌ماه استان لرستان به‌دست بیاید، نیاز به بودجه بیشتری داریم.


وی توضیح داد: با وجود کاستی‌ها از اعضای کارگروه خواستم تا با یک «یا علی» کار را پیش ببرند؛ چون هرچه نباشد، سرنوشت استان ما مطرح است و خوشبختانه اعضا پای کار آمده و هستند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در پاسخ به این سؤال که در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید چه برنامه‌هایی برای ارتقای بخش‌های مختلف دانشگاه متبوع خود به‌ویژه در حوزه پژوهشی دارید؟ به آنا گفت: با توجه به راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی (پژوهش‌یار) اقدامات خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در زمینه تهیه رساله صورت گرفته است.


بهاروند تبیین کرد: موضوعات مشخص و تعریف شده است و دانشجویان و استادان همکاری خوبی در این سایت دارند؛ سایت پژوهش‌یار نواقصی دارد و در مذاکراتی که با اعضای سازمان مرکزی داشتیم از آنان خواستیم تا این ایرادات را برطرف کنند.


وی در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به برگزاری رقابت‌های المپیاد ورزشی دانشجویان برتر کشور در سه رشته ورزشی، تصریح کرد: این المپیاد در رشته‌های ووشو، کاراته و تکواندو برگزار شد؛ البته مقرر بود در رشته جودو نیز شرکت‌کننده داشته باشیم که تعداد ورزشکاران به حد نصاب نرسید و در نهایت مسابقات برگزار نشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: المپیاد ورزشی دانشجویان برتر کشور با وجود محدودیت‌های ایجاد شده با استقبال خوب ورزشکاران و تماشاگران همراه بود.


بهاروند در پایان از موافقت سازمان مرکزی با میزبانی استان لرستان در مسابقات دوومیدانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته